خیزش عربستان برای اوج گرفتن به سقوطش خواهد انجامید

خیزش عربستان برای اوج گرفتن به سقوطش خواهد انجامید

لبنان کشور عجیبی است. کشوری با ویژگی های منحصر به فرد. زندگی مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی در کنار هم، جنگ های داخلی، وجود روزنامه ها و رسانه های کاملا مخالف هم و رسانه ها و سیاسیون وابسته به کشورهای دیگر، ...
لبنانی ها به جهت انتشار آرای سیاسی متضاد و مخالف، از هوش سیاسی خوبی برخوردارند. به همین سبب هرکس در لبنان زندگی کند و روابط سیاسی پیچیده و تو در توی این کشور و تاریخ گذشته آنها را بفهمد، از قدرت تحلیل بالایی برخوردار خواهد شد. یادم هست بیش از پانزده سال پیش که تازه به دبیرستان می رفتم و ایران هنوز به رشد اقتصادی و سیاسی امروزش نرسیده بود، دبیرکل مجلس اعلای شیعیان لبنان پیش بینی کرد ایران به حدی رشد خواهد کرد که مهم ترین کشور منطقه خواهد شد. آن زمان تصور چنین موقعیتی مشکل بود اما امروزه در هر کشوری از منطقه قدم بگذارید، مردمش نام و نقش سازنده ایران به عنوان یک الگوی موفق را مطرح می کنند.
اگر از نقش و قدرت قدیم عربستان در امور سیاسی و دینی منطقه خبر داشته باشید، تایید می کنید که ایران علاوه بر رشد اقتصادی با تکیه بر توانمندی های بومی، در عرصه سیاسی، عربستان سعودیاقتصادی و روابط بین الملل، پشت این حکومت خودفروخته را به خاک مالیده است. عربستان که با به سلطنت رسیدن وهابیون آل سعود با پشتیبانی انگلیس و آمریکا توانسته بود مصر را از زمامداری کشورهای اسلامی و نقش آفرینی فعال میان کشورهای عربی دور کند و خود حاکم بلامنازع روابط اعراب شود، امروز با صرف هزینه های بسیار نتوانسته اهداف خرابکارانه خود در عراق و سوریه و دیگر کشورها را به پیش ببرد. جالب آنکه این رژیم که از اول پیدایشش موجب خرابی و کشت و کشتار و بدبختی در کشورهای اسلامی شده و فتنه و تفرقه را در میان مسلمانان دوانده است، امروز بر پایه های لرزان و شکننده تخت سلطنت خود، پادشاهی آلزایمری را یدک می کشد که هر آن با کوچکترین جرقه ای بیم درگیری های داخلی فزونی پیدا می کند.
پادشاه پیشین عربستان در میان خاندان سلطنتی به شخصی سکولار مشهور بود، اما ملک سلمان، پادشاه کنونی فردی بسیار نزدیک به وهابیون و تکفیری هاست. ظاهرا وی سه نفر از نوادگان محمدبن عبدالوهاب (پایه گذار وهابیت) را به وزیری دولت عربستان گماشته است. حرکاتی که در این کشور انجام می شود حاکی از آن است که متعصبین وهابی در حال تشدید فعالیت های خود هستند. همین امروز خبر رسید نیروهای امنیتی آل سعود، به منازل عده ای از شیعیان در قطیف حمله کرده اند و عده ای را بازداشت کرده اند. به نظر می رسد این اقدام به منظور کنترل اوضاع در صورت اعدام آیت الله شیخ نمر باشد.
هرچند سعودی در جریان ایجاد و حمایت گروه های تکفیری و گسیل آنها به عراق و سوریه تلاش فراوانی کرد و مبالغ هنگفتی هزینه نمود، اما در بازی معادلات منطقه، آنقدر ضعیف گشته که کشوری مثل قطر، رقیب و مخالف وی در مسائل منطقه ای شده است. با سقوط معادلات مورد نظر آمریکا در منطقه که به خاطر رشادت های محور مقاومت در لبنان و سوریه و عراق اتفاق افتاد، آمریکا تسلیم این واقعیت جدید شد و از حمله به سوریه منصرف شد و به صراحت اعتراف کرد که سیاستش شکست خورده است. اما عربستان، این مهره ی پیر آمریکا هنوز نخواسته با واقعیت های موجود کنار بیاید.
موضوع پرونده هسته ای ایران هم در این میان عامل دیگری برای اختلاف میان آمریکا و عربستان شده است. آنچه توافق میان آمریکا و ایران خوانده می شود، هرچه باشد، باعث رنجش رژیم صهیونیستی و عربستان است. هرچند برخی از تحلیلگران لبنانی مدعی هستند توافق اصلی انجام شده و این اقدامات و کش و قوس های کنونی تنها بازی رسانه ای با هدف آماده ساختن مردم ایران و آمریکا و منطقه برای پذیرش توافق مزبور است، اما عربستان، بنا به پیش بینی این تحلیلگران، ممکن است در صورت اعلام توافق، سر به دیوانگی گذاشته و اقدامات جنون آلود و تروریستی بیشتری در منطقه صورت دهد. آنچه که این روزها از فعالیت های این رژیم به نظر می آید موید این پیش بینی است و ظاهرا عربستان به جای آنکه دنبال آرامش و فرونشاندن شعله های جنگ باشد، آماده جنگ افروزی های بیشتر است. مثلا اقدام این رژیم در حمایت از رژیم صهیونیستی در صورت حمله به ایران از جمله نشانه های این ادعاست.
از سوی دیگر برخی تحلیلگران عقیده دارند عمر خاندان آل سعود هم مانند دیگر سلاطین و حاکمان دست نشانده در کشورهای عربی به سر آمده و آمریکا در نظر دارد تا این کشور هم به سرنوشت بقیه کشورها دچار شود. بر این اساس، حکومت آل سعود تنها چند سالی فرصت گرفته تا بیشتر بتواند کیسه خود را پر کند و هنگام فرار با دست پر برود.
سید حسن نصرالله در مورد هدف آمریکا در منطقه چنین تحلیل کرد که خاورمیانه جدید، مجموعه ای از کشورهای از هم پاشیده با ولایت ها و امارت های مختلف خواهد بود که هر کدام با دیگر در جنگ است تا منطقه به ضعیف ترین حد ممکن برسد.
اما رشادت ها و جانفشانی های فرزندان معنوی حضرت روح الله در تمامی کشورهای منطقه، باز هم سیاست و هدف استعمارگران را به چالش کشیده و با بن بست روبرو کرده است.
با این وجود برخی تحلیلگران معتقدند بزودی جنگ های بزرگتری در منطقه در خواهد گرفت. احتمال درگیری مجدد در غزه، حمله به لبنان، همدستی عربستان با رژیم صهیونیستی در حمله به ایران، موفق شدن رژیم اشغالگر قدس برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران، همگی احتمالاتی است که دور از نظر نیست. یک مقام روس در صحبت با یک مقام چینی گفته بود بگذارید آمریکا با ایران درگیر شود، ایران باتلاق آمریکاست و به سختی شکست خواهد خورد. هرچه خرابی و تلفات در ایران ایجاد شود بعدا می سازیم.
باید مواظب بود و مسئولان دولتی بشدت و با دقت معادلات منطقه ای و جهانی را مد نظر قرار دهند و خودشان را به جلسات ظاهری و بحث های رسانه ای محدود نکنند. اگر نگاه بصیر و رهبری حکیمانه رهبرمان نبود شاید الان در آتش جنگی که قدرتهای بزرگ به خاطر منافع خودشان به دامن کشور ما می انداختند می سوختیم.
در نهایت باید از خداوند بخواهیم تا ظهور منجی عالم را تعجیل بفرماید تا شر دشمنان از سر مسلمانان کوتاه شود.

۰ ۰ ۳۲ نظر ۳۹۴۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳۲)

شما خیلی احساسی وعاطفی تحلیل میکنی دشمن ما عربستان نیست یعنی در حد نیست که دشمن باشه گرچه من به دوستی ودشمنی در سباست اعتقاد ندارم بلکه فقط اختلاف بر سر منافع هست اما اینکه شما " اما امروزه در هر کشوری از منطقه قدم بگذارید، مردمش نام و نقش سازنده ایران به عنوان یک الگوی موفق را مطرح می کنند." شاید شیعیان اینجوری فکر کنن اونم شاید وفقط شاید گرچه من وضعی که ایران داره بدلیل عدم "رشد اقتصادی با تکیه بر توانمندی های بومی، و سیاسی" کشش نامطلوب به طرف خارج میدونم که ممکنه مارو دچار مشکلات برزگی در اینده نزدیک ویا نچدان دور بکنه با دوکشور ویران ونابسمان عراق وسوریه در غرب و افغانستان در شرق اگر لبنان هم اضافه کنیم میشه قوز بالا قوز اما درمورد روسیه "هرچه خرابی و تلفات در ایران ایجاد شود بعدا می سازیم." نامرد تر از اینا خود نامردشونه هنوز خرابی چچن بعد از 15 سال هنوز رو دسنشون مونده

سلام علیکم. چی از این بهتر دیگه... جنون نتانیاهو و جواب های اوباما جای هیچ بحثی رودباقی نمیذاره که دو متحد دیرینه دول متحده آمریکا و اسراییل چطوری هم دیگر رو خراب میکنند در انظار عمومی. . تلاش های دستگاه دیپلماسی و حفظ ظاهر دولت جدید در تطهیر چهره دولت کشورمان رو ارج مینهیم و این نکته که در معادلات جهان باید از شعار پرهیز وبیشتر عمل کنیم و آگاه به حقوق بین اللملل باشیم. همون کاری که دکتررظریف انجام میده که باعث میشه رزمندگان اسلام با فراغ بال در اقصی نقاط جهان به وزطیفه جهادی خود عمل کنند

این جریان خراسانیون که تو لبنان راه افتاده چیه؟پشتش کیان؟از کجا خط میگیره؟

پاسخ:

۱۵ اسفند ۹۳، ۱۶:۳۴
نمیدونم. نشنیدم. اگر همون چیزیست که آمریکا در روز اول بمباران تروریستها عنوان کرد، باید عرض کنم می گویند نسخه اصلی داعش است! داعش تازه دمو بود!
کاملا واضح است کل این نمایش ها برای تخریب اسلام بخصوص تشیع و مهدویت است. وگرنه خراسان و پرچم سیاه از کجا نشات گرفته و نماد چیست؟

سلام
ممنون از شما

ما که بعید میدونیم ایران باامریکا به توافق برسن و گمان میکنیم طرح این دولت برای مذاکره با شکست مواجه شده باشه ...از قدیم گفتن العاقل یکفیه الاشاره ...اگه این دولت سخنان رهبری رو در مورد مذاکرات مرور کنن موضع رهبری رو خواهند فهمیدوامریکا کشوری نیست که به راحتی به ایران باج بده ...میمیک صورت و لحن مصاحبه ی اقای ظریف هم از شروع مذاکرات تا الان خیلی تغییر کرده که شاید نشون این باشه خیلی پیشرفتی در این زمینه نبوده.......به هر حال بازهم ارزوی توفیق و موفقیت رو برای این دولت محترم داریم

آقای شریعت عزیز به نظر بنده باور شویی که آمریکایی ها و صهیونیست ها راه انداختن بسیار ساده انگارانست. هر زمان چاقو دسته ی خودش رو برید آمریکا و اسرائیل هم "هم دیگر رو خراب میکنند در انظار عمومی".
نمایشی که این روزها از سوی آمریکا و رژیم جعلی در حال اجراست از اوج استیصال و درموندگی اونا ناشی می شه که در حال استفاده از آخرین تیرهای ترکششون برای فریب طرف مقابل و جهانیان هستن که البته به خواست خداوند و عنایت امام زمان علیه السلام، در بزنگاه ها دستشون به وسیله ی ولی فقیه مقتدر رو شده و می شه و به قول معروف خَف می خورن.
در خصوص این بخش از فرمایشتون هم که فرمودید "همون کاری که دکتررظریف انجام میده که باعث میشه رزمندگان اسلام با فراغ بال در اقصی نقاط جهان به وزطیفه جهادی خود عمل کنند" به نظر بنده واقعیت کاملاً برعکسه و با عرض پوزش جمله ی شما باید به این صورت اصلاح بشه:
رزمندگان اسلام با مجاهدت و ایثار در اقصی نقاط جهان به وظیفه جهادی خودشون عمل می کنن تا آقای دکتر ظریف و همکارانشون در مذاکرات قدرت چانه زنیشون بالا و بالاتر بره و در موضع برتر قرار بگیرن.
در خصوص حقوق بین الملل هم بهتره صحبتی نکنیم ...

بی نام و قابل انتقال به غیر

۱۶ اسفند ۹۳ ، ۰۴:۱۰
سلام
به نظر من ما در سخت ترین شرایط ممکن قرار داریم نه عربستان
بعد از جنگ 33 روزه تا خرداد 88 اوج ما بود و متحدین ما در عراق و سوریه و لبنان هم در اوج بودن
اما امروز درگیر مشکلاتی هستن که موجودیتشون تهدید میکنه
و همه اینها خرج بیشتری از نظر مالی و انسانی به ما و دوستانمان تحمیل میکنه
جنگ در زمین ما هست و خرابی ها هم برای ما خواهد ماند در حالی که از نظر مالی در سخت ترین شرایط چند سال اخیر و تحت تحریم هستیم و ترک هایی هم در شعار های انقلابیمون ایجاد شده که برای مردم سوال و شک ایجاد میکنه
در این مدت شما نگاه کن سوریه نابود شده و عراق هم نیمه ویران و نوری مالکی هم کنار رفت بحرین سرکوب شد و محبوبیت ایران بین اعراب و مسلمانان به کمترین حد رسیده ، حزب الله حدود هزار شهید داده ولی عربستان امن هست ترکیه آرام هست
جنگ در زمین ما ادامه داره و هر گلوله ار پی جی دو نیم میلیون تومن قیمتشه
تنها سلاحی که میمونه دعا و گریه برای پایان روزگار بدون امامه
دل کسی هم نباید به ادا های دیپلماتیک خوش باشه چون توان دیپلمات ها با لبخند و سوادشون سنجیده نمیشه
بلکه روی زمین و توی میدون جنگ قدرت آنها تعیین میشه همین وزیر خارجه آمریکای ابر قدرت لیسانس داره اگه آبدارچی هم بود بازم فرقی نمیکرد
مطلب جالبی بود بازم بنویس

سلام آقای پارسا من فقط دارم شرایط رو با دو سه سال پیش ارزیابی میکنم. که هیچ روزنه ای برای عرض اندام مقابل جرثومه فساد اسراییل نداشتیم واونها دست برتر رو در سطح بین الملل داشتند ا عرض اندام از این جهت که توان مقابله در سطح بین الملل رو نداشتیم شما هم وضع رو دگرگون می بینید اما ابرازش براتون سخته. دکتر ظریف کارهایی انجام داد که همه اش مطابق عرف و سنت های بین الملل و علمی از نظر حقوق واین باعث شد که دوباره جهان از دید وبی اعتمادی که به ایران و دولت های برامده از رای مردم داشته کاسته شود.

سلام.
چند تا ایراد اساسی به نظر آقای "بی نام و قابل انتقال به غیر" وارده:
1- شرایط فتنه همیشه شرایط بسیار سخت و طاقت فرساییه و کسی نمی تونه منکر سختی شرایطی که هم اکنون در اون قرار داریم بشه ولی جنس سختی ها و مشکلات برای اعضای محور مقاومت کاملاً متفاوت با اعضای محور شرارته. شرایط برای ما به مثابه بیماریه که در حال مبارزه با یک تومور بدخیمه و تونسته با اقدامات درمانی علاوه بر جلوگیری از رشد تومور به توفیقاتی در نابودیش هم دست پیدا کنه تا به بهبودی و سلامت کامل برسه؛ هرچند که در این بین به خاطر شیمی درمانی و ... اندامش نحیف شده که البته پس از بهبودی، بسیار قوی تر و مقاوم تر از قبل خواهد شد. در مقابل اعضای محور شرارت در حال فرو رفتن در باتلاقی هستن که خودشون با پای خودشون واردش شدن و هر قدر بیشتر برای نجات و رهایی تلاش کنن، زودتر بلعیده خواهند شد.
2- بر عکس فرمایش شما اون چیزی که موجودیت ما و دوستانمون رو تهدید می کرد فتنه ها و دسیسه های بالقوه ی استکبار و در عین حال برخی غفلت ها و بی توجهی ها در جبهه ی خودی بود که پس از ده ها سال برنامه ریزی دشمنان، از چند سال پیش به فعلیت رسیدن ولی به خواست خداوند و مجاهدت های صورت گرفته و همچنین افتادن نقاب از چهره ی فتنه گرها و اتحادی که در بخش های مختلف محور مقاومت صورت گرفت امروزه با گذر از تهدید موجودیتی به مرحله ی تثبیت موجودیت رسیدیم.
3- هزینه ها و خرج هایی که امروزه به ما و دوستانمون تحمیل می شه به مراتب کمتر از هزینه ها و خرج هاییه که طرف مقابل برای پیشبرد اهداف و نیات پلیدش متحمل می شه. نکته ی مهم تر این که اگر این خرج ها و اقدامات صورت نگیره مجبوریم نوامیسمون (دین، سرزمین، نوامیس و فرزندان و ...) رو دو دستی تقدیم استکبار کنیم تا اون ها با خیال راحت ما رو چپاول کنن و صدایی هم ازمون درنیاد. استقلال هزینه داره و ما مجبوریم هزینه های استقلالمون رو بپردازیم.
4- به نظرم هنوز برای اظهار نظر درباره ی زمین و خرابی های جنگ خیلی زوده، چون زمین بازی در حال تغییره که عینی ترین نمونش یمنه که تا چندی پیش حیاط خلوت سعودی ها بود و همچنین بحرین که شما کاملاً وارونه به تحولاتش پرداختی.
5- منظور شما از ترک در شعارهای اتقلابیمون رو متوجه نشدم. اون چیزی که امروزه در نقاط مختلف مشاهده می شه تکرار شعارهای انقلاب اسلامی ایران در عراق، یمن، لبنان، سوریه، بحرین و ... و یکپارچگی آزادی خواه هاست.
6- نمی دونم بر چه اساسی فرمودید " تنها سلاحی که میمونه دعا و گریه برای پایان روزگار بدون امامه"؛ در حالی که خداوند هیچگاه زمین رو از حجت خودش خالی نمی گذاره، امام زمان ما علیه السلام حاضر و شاهد و ناظره و امدادهای ایشون بسیار محسوسه. علاوه بر این دعایی که شما ازش به عنوان سلاح نام بردی زمانی اثر بخشه که به موازات عمل باشه. دعای بدون اقدام و عمل قطعاً نتیجه ای نخواهد داشت.

سلام به دوست و برادر عزیزم آقای شریعت.
1- می فرمایید دو سه سال پیش "هیچ روزنه ای برای عرض اندام مقابل جرثومه فساد اسراییل نداشتیم"، این حرف از پایه و بنیان باطله، ما رژیم غاصب رو اصلاً عددی حساب نمی کنیم که بخوایم در مقابلش عرض اندام کنیم.
2- بر چه اساسی می فرمایید "اونها دست برتر رو در سطح بین الملل داشتند"؟ کدوم دست برتر؟! نکنه شکست هاشون در جنگ های 33 روزه، 22 روز و 8 روزه جزو دست های برترشون حساب می شه و ما ازش بی خبریم؟ یا موج نفرتی که میون آزادی خواه های دنیا علیه صهیونیست های کودک کش وجود داشته و داره باعث دست برترشون شده؟
3- ما چطور "توان مقابله در سطح بین الملل رو نداشتیم" در حالی که در موضوعات گوناگون رژیم غاصب به واسطه ی اقدامات ایران و محور مقاومت به چالش کشیده شده تا جایی که مجبوره برای برون رفت از فشار افکار عمومی و وجدان های بیدار به هر ریسمان پوسیده ای چنگ بزنه.
4- بنده ابایی از ابراز واقعیات ندارم، چون به عنوان عضوی از قشر کارگر جامعه که سال ها در بخش صنعت مشغول کار و تلاشم به هیچ جا وصل نیستم و آزاد آزادم، ولی قرار نیست برداشت بنده از اوضاع دگرگون امروز الزاماً برداشت شما و یا برداشتی مطابق با میل شما باشه. یه ضرب المثل معروف هست که می گه "آزموده را آزمودن خطاست"، پس بی تعصب بپذیریم آمریکا و استکباری که همه نوع جنایت و ظلمی رو در حق کشور و مردممون انجام داده هیچ گاه به دنبال پذیرش حقوق ما نخواهد بود. نگاهی به رفتارها و اقدامات خصمانه ی اون ها خودش گویای همه چیزه.
5- آقای دکتر ظریف و همکارانشون به نمایندگی از همه ی ما در حال نبرد در جبهه ی دیپلماسی هستن و اقداماتشون مورد احترام و قدردانی همه ی ماست ولی این به این معنا نیست که عملکردشون در بوته ی نقد منتقدان و افکار عمومی قرار نگیره.
6- توصیه می کنم در به کار بردن برخی از واژه ها وسواس بیشتری به خرج بدید. در جایی فرموده بودید "تلاش های دستگاه دیپلماسی و حفظ ظاهر دولت جدید در تطهیر چهره دولت کشورمان رو ارج مینهیم". برادر من! تطهیر زمانی انجام می شه که چیزی آلوده به ناپاکی باشه، جنابعالی به قول معروف "از هول حلیم افتادی تو دیگ"، قصد داری از اقدامات دولت حمایت کنی بکن ولی مراقب باش با واژه های نسنجیده گل به دروازه ی خودی نزنی! در اینجا هم فرمودی "دوباره جهان از دید و ..." شما از کدوم جهان دم می زنید؟ آیا از نظر شما چند قدرت زورگو و فریبکار به معنای کل جهانن؟ بنده که بعید می دونم اینطور باشه. قطع یقین بدونید که هیچگاه اعتمادی که شما ازش دم می زنید برای زورگوها حاصل نخواهد شد چون مشکل اون ها با اصل ماست. والسلام.

آبتین(پسر خاله محترم)

۱۷ اسفند ۹۳ ، ۱۵:۴۰
آقای علوی تو را به فطمه ی زهرا نظراتم را منتشر ک.منم درد دارم درد غیرت
آقا پارسا سلام
یه ایراد به حرفات میخام بگیرم.چرا همش فکر میکنیم که آمریکا دشمن ماست و ما باید اون را نابود کنیم....
ما نمیتوانیم با آمریکا چه در جنگ نظامی و چه در جنگ اقتصادی در بیفتیم.
مگه پیامبر نبود با کفار قرییش در حدیبه صلح کرد.
شما چرا دولت زحمتکش یازدهم را الکی نقد میکنید.....مردم دیگه از تحریم و گرونی و کمبود قطعات خسته شدند.
تو ماهیانه چقدر حقوق می گیری که هیچی از تورم و تحریم حالیت نیست.....
نو از سیاست چه می دونب که داری از ظظریف بدگویی میکنی.اون بنده ی خدا هم داره زحمت میکشه.
انگار شما هم تو خودتون با هم اتحاد هم ندارید.اونوقت میخاید اسراییل و آمریکا را نابود کنید
با چی؟
با چهار تا هواپیما که نصفیشون به خاطر کمبود تجهیزات و تحریم قطعات زمینگیر شده است؟
با تانک های تی 55 و تی 62 و تی 72 مدل 1970که در تمام ارتش های دنیا منسوخ شده است.
نکنه میخاید با موشک آر پی جی هواپیما های اف 22 و اف 33 آمریکا را بزنید.
یه رزمایش سپاه برگزار کرد و یک ناو هواپیما بر را نابود کرد.اونم ماکت و بدون توانایی دفاع ازخود..خخخخخخخخ.
فکر کردید به همین راحتی میشه ناو را منهدم کرد.....هر ناو 20سامانه ی دفاع موشکی داره.در ضمن با چهار ناوچه اسکورت میشه.نافقط ناو هواپیما بر یواس‌اس اینترپرایز روی عرشه و انبار خود داری 70 هواپیمای فعال و 10 هلی کوپتر آپاچی می باشد
حالا برید تو خیالتان ناو بزنید.........................
خوب این از توانایی نظامی مون
ما 21 یکمین کشور وارد کننده مواد غذایی از جمله گندم و برنج و جو و ذرت و میوه جات هستیم.....مراجعه کنید به سخنرانی استاد رائفی پور که یه وقت نگید از خودم در آوردم.......
ما با داشتن ذوب آهن اصفهان باز هم داریم آهن وارد میکنیم.تمامی صنعت های ما وابسته به کشور های دیگه هستند....از جمله کشاورزی و دامداری و معدن و .............حتی نظامی ما
حالا فکر کن وقتی تحریم میشیم چه میشه........
تمام صنایع ما یا از کار می افته یا با حداقل ظرفیت شروع به کار میکنه...
اونو.قت فشارش به کارگر میاد یا از کار اخراج میشه یا حقوقش را دیافت نمیکنه و در بازار هم به علت در گردش نبودن پول رکود اقتصادی میشه...........اونوقت شرایط مثل حالا میشه
اونوقت کسی که بخاد شرایط را برای مردم خوب کند و نگذارد تحریم مان کنند خائن است؟
مگر ما حدیث از یکی از معصومین(البته نامش را فراموش کردم)نداریم که می گه انسان گرسنه دین ندارد....
این هم از توانایی اقتصادیمون
چند روز پیش رفتم خیابان طالقانی اصفهان یک قطعه ی ساده ترانزیستور برای یک دستگاه یگیرم می دونی فروشنده چی به من جواب داد......گفت تحریم هستین و نداریم و نگرد که گیر نمیاد.
حالا من چه کار باید بکنم؟
در ضمن منظور این حرفت چه بود:رزمندگان اسلام با مجاهدت و ایثار در اقصی نقاط جهان به وظیفه جهادی خودشون عمل می کنن تا آقای دکتر ظریف و همکارانشون در مذاکرات قدرت چانه زنیشون بالا و بالاتر بره و در موضع برتر قرار بگیرن.
این 2 با هم یک کار را دارند میکنند و هر دو هم به وابسته هستند.......تو داری آقای ظریف را نقد میکنی
می دونی مردم از 20سال پیش تو انگلستان چه چیزی از دولتشون میخاستند؟
توقف تولید سوخت هسته به علت آلودگی های که نیروگاه های سوخت برای کشور داره ایجاد میکنه
اگه حرف آقای خامنه راسته که ما بمب اتم نداریم پس چرا باید نیروگاه اتمی داشته باشیم؟
الان همه ی دنیا دنبال سوخت های هیدروژنی است

پاسخ:

۱۸ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۶
سلام
هرچند دوست نداشتم این نظر رو به دلیل آنکه خیلی ساده لوحانه بود منتشر کنم اما از اونجا که احتمال زیاد مزدور صهیونیستها هستی و این صحبتها رو زیاد دیدم که در شبکه های اجتماعی پخش میکنین، جواب میدم تا بقیه هم بفهمند چقدر صهیونیستها قالتاق هستند.
من فکر نمیکنم آمریکا دشمن ماست؛ یقین دارم. شما اگر یه ذره غیرت ایرانی داشتی، و چهار صفحه از اون کتاب تاریخ دبیرستان رو میخوندی، می فهمیدی آمریکا چقدر بلا سر مملکت ما آورده و چه صدماتی به ما زده. کوچیک کوچیکش که واقعا جنایت ضد بشری و غیر قابل انکاری هست ساقط کردن هواپیمای مسافری.
البته نظر من این نیست که آمریکا رو نابود کنیم. نظام ظالم امریکا در حال فروپاشی هست. بنده لازم نمی بینم زوری بزنم برای تسریعش! (مزدورای صهیونیست به فکر پاس شدن چکهاشون باشند!!)
صلح پیامبر با کفار در موقعیتی انجام شد که مسلمانان بدون سلاح برای حج آمده بودند نه با لشکر و ساز و برگ. الان ایران نه در حالت صلح حدیبیه، که در حالت خیبر است. (تکیه روی خیبر میکنم چون صهیونیستا رو بدجور می سوزونه)
نقد دولت که خود رییس جمهور فرمودند نقد بکنید. رهبر فرمودند نقد بکنید، هیچ مشکلی نداره. مردم اگر از تحریم خسته شدند، از وعده های 100 روزه الکی هم خسته شده اند. از دست تحریم کننده ها هم خسته شده اند.
بنده الان که روز نهم ماه است، جیبم خالی شده است. شما تصور کردی من دیپلماتم یا نظامی هستم چهار هزار دلار بگیرم؟ نه خیر. از تورم و تحریم که ابزار فشار دشمن هست هم خوب خبر دارم.
کسی منکر زحات جناب ظریف نیست اما نامحرم دونستن مردم جای هیچ عذر و بهانه ای نداره و جالب اینجاست که رژیم اشغالگر قدس که هیچ ربطی به ماجرا نداره از ریز و جزئیات مذاکرات باید خبر داشته باشه! اگر توجه داشته باشین، دکتر ظریف لحنشون در مذاکرات با گذشته فرق کرده و ایشونم فهمیده که نه خیر، این آمریکا از اون خرسایی نیست که بشه مویی ازش کند. دوستی خاله خرسه فایده نداره.
بازم تکرار میکنم ما قرار نیست رژیم اشغالگر قدس و آمریکا رو نابود کنیم. ما به نابود شدن ظلم کمک خواهیم کرد. ظلم باقی نخواهد ماند.
از اینکه اطلاعات نظامی تون کم هست تعجبی نمیکنم و لازم نمی بینم پاسخی بدهم چون اطلاعات محرمانه ای ندارم. اما همین امروز برای بار چندم خود دشمن اعتراف کرد ایران تحت هر شرایطی به سبب منابع و نیروی آموزش دیده یک بازیگر مهم منطقه ای است. وقتی کدخدا داره میگه شاخ ایران رو نمیتونم بشکونم، نوچه ها چی دارن بگن؟ ها؟! چی میگی شما؟
از تحریم ها سخن گفتن برای آمریکا تف سربالاست. ظلم و جنایت آمریکا و اعوان انصارش از دستیابی مردم ایران به لوازم مورد نیازشان تقصیر آمریکا است نه دولت! اگر مزدور نیستی کمی فکر کن. لاتی که خانه شما را به زور می خواهد بگیرد، سرکوچه نمی گذارد مواد غذایی وارد شود. حالا تقصیر پدر شماست که خانه اش را به لات نمی فروشد؟! ساده نباش.
ضمن اینکه تحریم ها سی سال بوده که وجود داشته. قبلا مشکلی نبود چون دزد نبود. الان خیلی ها میخواهند به میزی برسند و میلیاردی بچاپند. جالبه قدیما که سیم خاردار هم نمیتونستیم وارد کنیم، شهید همت نمیگذاشت در اوج گرما راننده آمبولانس کولر کنه چون بچه هاش تو خط زیر گرما بودن. اما الان که انواع تسلیحات را میسازیم، آقایونی که مخالف بچه جبهه ای ها هستن و میخان اصلاح کنن و تدبیر (با تعریف دانشگاه های غرب) به کار ببرند، میلیارد میلیارد بیت المال را میبرند.
ما مشکل اقتصادی نداریم. مشکل گداگشنگی داریم. مشکل نق زنی داریم. وقتی مسئول مملکت قبل از مذاکره بگه خزانه خالیه و بعد مسئول خزانه بگه نه پره، خب این نشون میده که بقیه اونایی هم که نق میزنن، نه از نداری، که از پرتوقعی هست. شما اگر زندگی مردم کشورهای همسایه رو میدیدی اونوقت می فهمیدی که حسرت خوردن به زندگی ایرانی ها یعنی چه.
متاسفم که صحبتهای شما بیش از اونکه با هدف دریافت جواب و حقیقت باشه فقط برای جار و جنجال و اشکال وارد کردن هست. (خب البته اگر مزدور صهیونیستا باشی که طبیعیه!) شما اگر به عنوان بازدید کننده میرفتی نیروگاه تحقیقاتی تهران، اون درسهای دبیرستان رو بهتر میفهمیدی و یاد میگرفتی نیروگاه تحقیقاتی یا نیروگاه برق، برای تولید بمب نیست. ما ایرانی ها هیچ وقت دنبالش نبوده و نیستیم. جوانمردی در ایرانی ها در سراسر تاریخ وجود داشته. اما امریکای عوضی و صهیونیستهای دشمن بشریت، با داشتن صدها کلاهک هسته ای جنگی و سابقه استفاده، مدعی حفظ صلح و نگران تهدید اتمی ایران هستند. بچه خندش میگیره. راستی یه سرچ در مورد تعداد نیروگاه های هسته ای آمریکا بکنی خودت خندت میگیره از ادعایی که کردی.

سلام.
خوشبختانه دوست عزیزم با پاسخ های مستند و مستدلش کار بنده رو خیلی راحت کرد.
تو ظاهراً خودت هم نمی دونی با خودت چند چندی! تعجبی هم نداره البته. وقتی بدون کمترین آگاهی و اطلاعی بخوای در موضوع و یا موضوعات بخصوصی اظهار نظر کنی، مطالبت از این مزخرفایی که می نویسی بهتر از آب در نمیان!
و اما پاسخ سوال هایی که مختص بنده بود:
1- حقوق بنده روزانه حدود 28 هزار تومنه، از ساعت حدود 6.5 صبح تا ساعت 3.5 بعد از ظهر، بعضی روزا تا ساعت 6.5 بعد از ظهر اضافه کاری وایمیستم که اضافه کاریشو می گیرم.
2- ظاهراً به شدت درگیر اوهامی که در مطالب بنده بدگویی به آقای دکتر ظریف رو مشاهده کردی! توصیه می کنم بعد از مصرف داروهات یه بار دیگه مطالب سایت رو بخونی تا متوجه بشی نه تنها بنده بلکه هیچ کسی نسبت به آقای دکتر ظریف بدگویی نکرده.
3- یه ضرب المثل معروف هست که می گه "بادبادک رو باد مخالف بالا می بره"، پس توجه داشته باش که وجود نظرات متفاوت و بعضاً مخالف ابزاری برای فهم بهتر و تصمیم گیری صحیح تره. این مقوله هیچ ارتباطی به اتحاد و همبستگی نداره، بهت توصیه می کنم تعاریف و مفاهیم و مصادیق رو هر شب 100 بار رونویسی کنی تا شاید اینقدر در درکشون عاجز نباشی.
4- در رابطه با نابودی اسرائیل هم به موقش اتحادی رو که باید ببینی خواهی دید ان شا الله.
بقیه ی اراجیفت هم که با یک منطق قوی پاسخ داده شدن و بنده بهشون ورود پیدا نمی کنم. فقط مدل ترانزیستوری که می خواستی رو روی سایت بزار تا بهت آدرس بدم از کجا تهیش کنی!
متاسفانه ما بیشتر از این که از بیرون تحریم باشیم دچار خود تحریمی هستیم.

جناب پارسا. با عرض سلام
دلیل اینکه نوشتم تطهیر دولت شاید خوب مقصود من رو متوجه نشده باشیید که البته تقصیر من هست. منظورم از تطهیر به معنای فقهی نبود بلکه تطهیر به این معنی که دنیا فهمید که جمهوری اسلامی ایران گفتمان و رویکردش تتها گفتمان ورویکرد ریس جمهور سابق نیست . ماهم جز این کره خاکی و دنیا هستیم چرا باید خودمان عرصه رو بر خودمان تنگ کنیم چرا باید به بدنه کشور و جامعه وارد کنیم با بعضی از حرکات نسنجیده توجه دنیا رو به خودمون جلب کنیم بدون این که این مسایل برای جامعه هزینه دارد. عوام که همان مردم عادی که تنها به فکر معیشتشان هستند هرگز نمیتوانند مصلحترا در ک کنند مصلحتی که باعث سختی آنها شود واین یک مخاطره است برای حکومت و رهبران ان چرا دوره ای یا اندک زمانی تقیه نکنیم که شیوه بزرگان دین است اهمیت تقیه در این حدیث است که تقیه نه دهم دین است و کسی که تقیه نداشته باشد دین ندارد. وساءل الشیعه باب 25 در این دوره که هزینه های مادی و روانی ناشی از فعالیتهای سیاسی سنگین برای جامعه بالاست برای جلوگیری از کشمکش سیاسی تقیه کنیم بلکه این هزینه کمتر شود.

در مورد رژیم صهیونیستی هیچ وقت دشمن رو دست کم نگیریم که دچار اشتباه خواهیم شد. از این جهت که این رژیم دارای منابع قدرت و ثروت خارج اسراییل است جریان قدرت در آمریکا از مجرای لابی های صهیونیستی میگذرد . وباتوجه به این قدرت ومنابع از طریق آمریکایوا میتواند سیاستهای ناجونمردانه اش علیه کشورهای دیگر را عملی کند یا اجماعی را در جهان درجهت مظلوم نمایی و بر حق بودن خودش شکل دهد مثلا همین دولت گذشته بیشترین کمک رو به بیشتر شدن عمره این جر ثومه فساد با ابراز برخی عقاید که هیچ کمکی به کشور نکرد انجام داد. اینگونه میشود که وقتی ما علیه خود خبرسازی میکنیم یا خوراک رسانه ای به دشمن میدهیم و قادرربه پاسخگوی به ابهاماتی که دررذهن جهانیان ایجاد میشودمیشود نیستیم . اینجاست که رژیم کودک کش دست برتر را در سطح جهان پیدا میکند به این آسونی.با کمک رسانه های زیز سلطه اش
برای من جهان جامعه بین الملل است که نظم نوین جهانی رو درحال تزریق به کشورهاست. که کشور ما هم در این موضوع بی بهره نمانده . و به قول یک استاد باید از این جامعه جانی ترسید. وقتی که اجماعی علیه یه کشور کنند خدا بهرفریاد برسد همون بلایی که بند هفت منشور ملل سر عراق آورد از این ها باید ترسید بنابراین باید بع عرف و حقوق سنت های بین الملل عمل کرد.

منظورم از تقیه هم در مقابل این جامعه بین الملل اهست نه در جای دیگر. برای حفظ و ثبات کشور لازم این کار.

آبتین(پسر خاله محترم)

۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۵۸
سلام آقای علوی
تشکر که نظر من را منتشر کردید.تورا به امام زمان نظراتم را منتشر کن.نذار حرفام تو گلو بمونه....
آقای علوی در این 5 سال اخیر حجم تحریم ها به گفته ی خود مقامات کشوری و لشکری از جمله سردار نقدی 20 برابر شده اونوقت شما داری میگی از 30 سال پیش تحریم بوده است؟
میدونی چرا آمریکا در واقعه ی طبس به ایران حمله کرد؟
اگه بگم خواهشا نظرم را حذف نکن.
چون ما به سفارت یک کشور که جز خاک آن کشور طبق معاهده های بین المللی میباشد حمله و کارکنان آن و نظامیان آمریکایی مستقر در سفارت را به اسارت گرفتیم.حالا کی حمله را شروع کرده؟
آیا اون کشور وظیفه نداره وارد عمل بشه و نظامیان خود را نجات بدهد؟
فکر کنم خودمونیم که دنبال ماجراجویی میگردیم.......................
من تو حرفام از شما سوال کردم.کجا جار و جنجال درست کردم؟
خیبر را یاد آوری کردی
یه حقیقت را میدونستی تا قبل از اینکه علی بن ابی طالب(ع)به خیبر حمله کنه مسلمانان چند بار با حمله به قلعه های هفتگانه ی خیبر عقب نشینی کردند؟میدونی برای چی؟
برای این که از لحاظ نظامی و اقتصادی(خوراک و آب و پوشاک) در مضیقه نبودند


آقا پارسا سلام
چرا جنگ 33 روزه را شما ها فقط پیروزی حزب الله میدانید؟
مگه در جنگ 33 روزه 500 نفر از رزمندگان حزب الله شهید نشدند؟
تمام زیر ساخت های لبنان در جنگ 33 روزه از بین رفت.2800 نفر از مردم عادی به شهادت رسیدند.سنگر های حزب الله در نوار مرزی تا رود لیطانی از بین رفتند یا آسیب دیدند....حالا من هم قبول دارم که حزب الله باعث عقب نشینی اسرائیل شد ولی در کل هم آسیب فراوانی دید.
آقا پارسا فکر کنم شغل شما دولتی است که هیچ چیزی از تحریم و گرونی نمیدونی

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۹:۲۶
من مسئول باز کردن گلوی شما نیستم. شما معلوم نیست خودت با خودت چند چند هستی. یکبار فحش میدهی. دهبار اسم عوض میکنی. شبهه های قدیمی جمع میکنی که بگی مثلا ما الان غلط کردیم و باید پاچه آمریکا و اسراییل را بمالیم! روش شما دقیقا روش کوروش همان افسر موساد است که به اسم فعال صلح (!!!!) با من بحث می کرد! تصور میکنم بچه های راهنمایی هم بدانند آمریکا در خاک ما در حال توطئه و جاسوسی بود. مدارکش هم موجود است. بهتره بدونی سال پیش کنگره آمریکا قانونی تصویب کرد که به این کشور اجازه میده در صورتی که کسی چنین بلایی سرشون بیاره (جاسوسی و حمله سایبری) به اون کشور حمله کنند. خب حالا حرفی هست؟
در خیبر هم مسلمانان همه قلعه ها را گرفتند بجز خیبر. چون اون روز سردار جنگی اسلام، حضرت علی علیه السلام بیمار بود و دو نفر دیگر به جایش رفتند بدون تلاشی هم برگشتند. وقتی خود حضرت علی رفت، پیروزی دندان شکن و حیرت انگیز ایشون دمار از قوم توطئه چین درآورد.
در مورد جنگ 33 روزه هم عرض کنم: آمار غلط دادن از تخصصهای صهیونیستهاست. جالبه هم صهیونیستها هم مردم لبنان این جنگ رو پیروزی حزب الله می دانند. اما شما !!!
از آنجایی که نظرات شما بیش از این فایده ای برای اهداف این وبگاه نداره منتشر نخواهد شد. خیلی خودتون رو خسته نکنید تا بنده رو تحریک کنید چون مثل فحش و اهانتهای گذشته تون به پوشه اسپم هدایت خواهد شد.

ما مشکل اقتصادی نداریم ...مشکل ما گدا گشنگی است ...مشکل نق زنی ....پرتوقعی...


سلام آقای علوی....چقدر این جملات دقیقا با شرایط امروز ما میخونه ...نمیدونم چرا بعضیا صلح حدیبیه یادشون هست ...اما شعب ابیطالب نه!! یعنی به ضررشونه که به یاد بیارن ...!

هرچند به فرموده رهبری (دام ظله العالی) ما الان در شرایط شعب ابیطالب نیستیم ....


چند وقت پیش تویه مغازه از صاحب مغازه حرفی شنیدم که منو به فکر برد...

فروشنده داشت با آقای دیگری درمورد شرایط کار و کسادی بازار صحبت میکرد ...ودر جواب مخاطبش که از روزگار و بیپولی و کسادی گله داشت میگفت:
آقا مردم به نون شب هم محتاج باشن از خریدو تجملات نمیگذرن!!!
وضع ما که خوبه ...
یعنی به نظر من الان وضع همه خوبه وگرنه مغازه ی ما اینقدر پرمشتری نبود ...
فقط مردم زیاده خواه شدن ...خونه هم داشته باشن راضی نیستن..... باید پنت هاووس بالای شهر باشه تا دلشون قرص بشه ...ماشینشون باید مازراتی باشه که دلشون آروم باشه وبگن وضع ما خوبه !!!

حرفاش به نظرم منطقیه ...ما برخلاف اجداد و پدربزرگ مادربزرگهامون اصلا نمیدونیم معنای قناعت چیه ؟؟
ونمیدونیم چرا هرچی خرید میکنیم ..آتش حرص باز هم شدیدتر میشه ..وچرا آرامش کالایی نا یاب شده !



سلام
اقای علوی می خولستم که انتقاد به مطلب برادر عزیر ابتین داشته باشم که درد غیرت دارند
اگرقبل انقلاب از غارت نفت ایران وتحقیر مردم با گرفتن حق توحش و ارزش داشتن سگ امریکا در مقابل ملت بگذریم
بعد از انقلاب هم با تحریمهای ظالمانه بر علیه ایران
زدن هواپیمایی مسافربری وکشتن 290 نفر انسان بی گناه ودرد اورتر که به جانی این اقدام مدال افتخار شجاعت بدهد
حمایت هم جانبه از صدام در زمان جنگ ( از مادی گرفته تا سلاح های های پیشرفته و اطلاعات ماهواره ا ی ) به نظرشما این اقدامات نشانه دوستی ست
امریکا شاید حامی اسلام امریکایی وداعشی باشد شاید موافق اسلام افراط و تفریط بشد ولی موافق اسلام ومسلمان واقعی نیست مسلمان واسلام واقعی زیر بار حرف زورش وبی منطقش نمی رود از حق حقانیت ومظلوم دفاع میکند امریکا با این اسلام مشکل دارد
امریکا 36 سال است مدام ایران را به حمله نظامی تهدید میکند اروزیش حمله به ایران است به قول شما مغرور به سلاح های پیشرفته اش ولی ملتی که تفکر حسین فهمیده وخرازیها همت کاوه چمران دارد میداند که این سلاح درمقابل این تفکر تاثیری ندارد جنگ 8 ساله را به خاطر دارد
ولی اگر بفهمد که ملت همه از همفکرها شماهستند ترس از سلاح امریکا دارند تاخیر در حمله نمیکند چون میداند که سلاحش در مقابل همفکرها شما زیادی کارایی داره همه از ترس فرار را برقرارترجیح میدهند!!
پسر خاله محترم اره ایران وارداتش زیاده میدانی چرا چون همفکرها محترم شما مدام میگویند وقتی نفت داریم چرا بسازیم چراتحقیق کنیم چرا پژوهش کنیم چرا چرا اخیرا هم حتی می گویند خورشت قورمه سبزی هم خوب درست نمیکنیم !!یعنی در فاز ما نمیتوانیم هستند البته رضایت کدخداهم برایشان شرط اساسی ست
ابتین عزیز خیلی وقته که ایران تحریم شده بخصوص دراین 4 سال اخیر تحریمها شدیدتر شده تازه می گویی اگر تحریم بشیم بگو چی تحریم نیست
پسر خاله نازنین دلبندم قرار نیست که نیروگاه بوشهر بمب اتم بسازد کل دنیا از اژانس تا غر ب و امریکا اینو میداند بهتره شما هم رضایت بدهید کل دنیا داره از این نیروگاه ها انرژی تولید میکند برای فریب امثال شما مدام میگویند خوب نیست وهمچنین خودشان هزاران بمب اتم دارند
دراخر انتقاد از هر دولتی خوبه اگر انتقاد نباشد دولت زیاد بیراه میره قرار نیست که همه به به چه چه کنند انتقاد از ظریف هم شاید به علت امتیازات زیادی ست که از دست داد ولی امیدواریم که اقای ظریف در مذاکرات موقف بشوند که هم غنی سازی ادامه پیدا کند وهم تحریمها لغو بشود که ان موقع پیروزی بزرگی برای مردمیست که نق نزدند ومقاومت کردند

سلام.متاسفانه نظرات من را آقای علوی درون وب منتشر نمی کنه.....................من نمیدونم با شما چگونه در ارتباط باشم تا یه جواب دندون شکن بهت بدم.کجا بیام برای بحث؟بگو اگه خواستی شماره تلفن هم بهت میدم....
نترس.من جاسوس نیستم

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۹:۱۳
عرض کردم شما دنبال جواب نیستید. شما دنبال هیاهو هستید.
فعلا که هیچ جوابی نداده اید مثل بقیه صهیونیستهایی که با من بحث می کردند. شما بروید سایت افسران آنجا هرچه خواستید بنویسید و جواب بگیرید.

یاسر نیکوبیان

۱۹ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۵۷
تو خیابون طالقانی تل آویو هم ترانزیستوری که می خوای گیر نمیاد!!! جل الخالق...
آقا محمود این بنده خدا دست خودش نیست ، خدا این جوریش کرده ، خود درگیری مزمن داره ، الان نظراتش رو جمع کنی در زمینه طنز میری رتبه 1 گوگل!
اول میگه پارساست ، بعد میگه پسرخاله پارساست، بعد میگه دبیرستانیه ، بعد میگه مامور رژیم صهیونیسته تو زمینه جنگ نرم ، بعد میگه هکره ، باز میاد میگه شوخی کرده همون حسینه ، نظر مینویسه هم تو جمع خودش با ایران و هم با رژیم صهیونیستی میگه ما بعد میاد طرفداری روحانی رو میکنه ، بعد میاد جواب فحش پارسا رو تو وبلاگ من به من میده ، بعد میاد تهدیدم میکنه ، دوباره میاد میگه دولت جلوی آمریکا سر خم کرده ، 4 دقیقه دیگه میاد از دولت دفاع میکنه ،باز میاد به من میگه میخوای بورسیه فرانسه بشی و تو اروپا زندگی کنی؟! فقط لب ترکن ، باز میاد میگه اصلا باهات دیگه کاری ندارم ، دوباره میاد به من میگه عمو! عمو! بیا ببین تو وبلاگ آقا محمود نظر دادم! ، میاد اینجا میشه آبتین ، بعد به صورت کاملا خودجوش میاد به من میگه با من دوست میشی شماره بدم!؟!!!!
ببین من تو حاد ترین حالت اونم تو یه فیلم دیده بودم طرف 7 شخصیتی بشه اونم به دلیل پیچیده ترین شرایط محیطی ولی این یارو دیگه واقعا فقط یه نمونه ازش تولید شده!!! تعداد شخصیتاش لیمیت {n تقسیم بر (یک به روی n )}به توان n و n هم میل میکنه به مثبت بی نهایت!!

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۰
ههههه واقعا
تازه اگه همه نظرات مزخرفش رو منتشر کرده بودم بیشتر میخندیدی. یه موقع میاد فحش میده میگه عرب هستی. یه موقع میاد فحش میده میگه تو غلط میکنی شهید سازی میکنه! حزب الله فقط 300 تا شهید داره! یه موقع میاد دم از دوست داشتن آقا میزنه یه موقع میاد با نظرش کلا رهبر و هرچی راجع به دشمنی آمریکا و اسراییل با ما هست رو نفی میکنه!! باهات موافقم شدید

سلام.
آقای شریعت عزیز، در شرایطی که رهبر بزرگ و فرزانه ی ما دستگاه دیپلماسیمون رو به "نرمش قهرمانانه" در مواجهه با بهانه گیری ها و بهانه جویی های طرف های مقابل توصیه و امر فرموده، دیگه مقوله ای با عنوان "تقیه" محلی از اعراب نخواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع باید به هزار و اندی سال پیش برگردیم؛ زمانی که بزرگ قهرمان مظلوم تاریخ امام حسن بن علی (علیهما السلام) با نرمش قهرمانانش در بدترین شرایط ممکن، امکان هرگونه جاه طلبی و واکنشی رو از خصم زمان سلب کرد و نهضتی رو زنده نگه داشت که پس از چند ده سال به کربلا، هزار و اندی سال به روزگار ما و در نهایت به حکومت امام زمان (علیه السلام) ختم خواهد شد. "شیوه بزرگانه دینمون" اینه.
در خصوص گفتمان دولت قبل، بنده غیر از مقطعی کوتاه، منتقد جدی اقدامات و عملکردشون هستم و به هیچ عنوان مبنای نظراتم عملکرد دولت و دولت های گذشته نیست.
واما پیرو فرمایش هاتون درباره ی صهیونیست ها، نظرتون رو به واقعیتی که سید راستگو اعلام کرد جلب می کنم:
"... باید برای تصحیح این تفکر خیلی تلاش نمود. تصورات، غلط است؛ اسرائیل است که برای آمریکا کار می کند، بله با فاصله و در حاشیه، ولی سرور و تصمیم گیر آمریکاست ..."

سلام آقای علوی
گفتید " آقایونی که مخالف بچه جبهه ای ها هستند میخواهند اصلاح کنند و تدبیر بکار ببرند" اگه منظور شما روحانی و امثال آنها هستند مگه روحانی بچه جبهه ای و وزرایش بچه جبهه ای نبودند ، مگه میشه در ایران وزیری انتخاب بشه که بچه جبهه ای نبوده باشه ، مگه میشه مسئولی در ایران باشه که بچه جبهه ای یا فرزند بچه جبهه ای یا خواهر و برادر بچه جبهه ای نباشه .محالـــــــــــــــــــــــــــــــــــه بچه جبهه ای نباشند.
گفتید "کشورهای همسایه حسرت ما را میخورند " کدام کشور همسایه؟ حسرت چی رو میخورند ؟ صنعت ما رو، اقتصاد ما رو ، ما که حرفی برای گفتن در این زمینه ها در جهان نداریم .
در ضمن گفتید " ما مشکل اقتصادی نداریم ما مشکل گدا گشنگی داریم مشکل نق زنی داریم " شما درست میگید . چند وقت پیش در یک سایتی میخواندم که خانواده ای در کرمان در یک گاراژ زندگی میکنند البته در ایران امثال چنین خانواده ای زیادند . و آیا داشتن یک شغل با ثبات برای جوانان نق زنیه ؟ که البته داشتن شغل با ثبات برای جوانان آرزوست.

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۹:۱۱
سلام
تصور میکنم بچه جبهه ای به فرماندهان شهید و بچه بسیجی ها گفته میشه. نه اونایی که اومدن جبهه دوتا عکس انداختند و الان ثروتهای کلان دارند و سخنان و سیاستهایشان برخلاف اهداف انقلاب است.

متاسفانه کسانی که در ایران هستند قدر ایران را نمی دانند. خیلی ها هستند حسرت اقتصاد بومی و قدرتمند ایران را می خورند که با تمام تحریمها روی پای خودش ایستاده. شما هم اگر در کشوری بودی که از بند تنبان تا خمیر دندان را باید از کشورهای دیگر وارد می کرد، متوجه این احساس می شدی. برخی همسایه ها هم که وضع اقتصادی شان بد نیست، حسرت استقلال ایران را می خورند. حسرت نظارت روی مطبوعات را می خورند. از آزادی بی قید و بند در مملکت خودشان متنفرند. از بی رهبری خسته شده اند. از دنباله روی سیاستهای استعمارگرانه و منفعت طلبانه آمریکا خسته شده اند. از اینکه برای احداث حتی یک سد باید آمریکا بهشان مجوز بدهد خسته شده اند.
لبنانی ای که شاید دو سه هزار دلار هم حقوقش باشد اما از نق و غر ایرانی ها کلافه می شود. وقتی می بیند زندگی همان ایرانی که نق می زند از زندگی خودش در لبنان راحت تر و مرفه تر است.
عراقی ها، سوریه ای ها، بحرینی های دربند و عذاب، برادران افغان که سالها در همین مملکت با تحقیر با آنها برخورد شد....

سلام.
آبتین جان! لطفاً با خزعبلاتت بیش تر از این وقت ما رو نگیر.
شما آزادی هر فکری دوست داری درباره ی بنده، شغلم، درآمدم و ... داشته باشی.
خوش باشی ...

آقای پارسای عزیز ممنونم که وقت گذاشتید تشکربابت جواب هاتون

آقای پارسای عزیز تشکر ازراینکه وقت گذاشتید و بابت جواب هاتون ممنونم

یاسر نیکوبیان

۲۱ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۲۳
تازه احتمالا برای این که تحریکتون کنه واسه انتشار نظر باید منتظر حربه های جدید و واقعا کارسازش هم باشیم !، خدا رو چه دیدی شاید ایندفعه اومد گفت می خواد توبه کنه بره تو حزب الله ، یا شایدم گفت پسرخاله سید حسن نصرالله هست و میخواست امتحانت کنه ، شاید گفت منشی احمد فتفته و می خواسته انتقام اون کلیپ هایی رو که گذاشتید بگیره ، شاید جبار سینگه ، یا آمیتا پاچانه و میخواد در مورد جامعه ایران تحقیق کنه، پسر بزرگه نتانیاهو یا نوه دختری شارون هم خیلی دور از ذهن نیست البته....
به هر حال گه این وقت و انرژی رو که میذاره تا اینجا داستان ببافه اگه میذاشت واسه نویسندگی جلد صد و دوازدهم داستان های کوتاهش به چاپ رسیده بود ، صد بار به خودشم گفتم واقعا کمبود توجه تا چه حد؟! اگه به جای این مسخره بازی ها و سرکار گذاشتن مردم بره دنبال یه کار درست و درمون ، حتی اگه اون کار این باشه که از عقیده اشتباه خودش به روش درست دفاع کنه واقعا به یه جایی میرسه ، خوب تو که این همه مطلب داری و بی کار هم هستی اصلا یه وبلاگ بزن اندر فواید نوکری آمریکا

پاسخ:

۲۲ اسفند ۹۳، ۱۱:۴۰
ههههه :) واقعا

آقای شریعت عزیز.
بنده هم متقابلاً از سعه ی صدر و فرهنگ بالای شما تشکر می کنم.

پاسخ:

۲۲ اسفند ۹۳، ۱۱:۴۱
بنده هم از هردوی شما عزیزان بابت نشان دادن فرهنگ بسیار بالای بحث و تبادل نظر و محترمانه سخن گفتن متشکرم. برای خودم هم، درس بود.

مجتبی رنجی

۲۱ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۲۶
تحلیل شما بسیار هوشمندانه و دقیق است ، بلی برخی نقل ها حاکی از آن است که اوضاع منطقه بسیار عجیب و پیچیده است و غیر محتمل ترین انتفاقات ممکن است رخ دهند. اما با این وجود نباید فراموش کنیم که فان حزب الله هم الغالبون.

مجتبی رنجی

۲۲ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۵۸
سلام....آقای علوی در مورد اوضاع منطقه و مقاومت بیشتر مطلب بذار ، اطلاعات شمایی که در لبنان زندگی می کنی خیلی به درد بخور تر و دسته اول تره... این اطلاعات از تحلیل های تخیلی برخی ها جلوگیری می کنه.

پاسخ:

۲۳ اسفند ۹۳، ۱۲:۴۶
سلام
متاسفانه از جهت وقت بسیار در مضیقه هستم. بدبختانه آنهایی که وظیفه دارند اخبار را درست و واضح منتقل کنند یا قدرت حضورشان در جامعه لبنان کم است یا دست و پایشان توسط خطوط قرمز و زرد خبرگزاری ها بسته است. اگر می بینید اخباری که گاهی در این وبگاه منتشر میکنم مزه ی دیگری می دهد به خاطر این است که بابت آن از جایی پولی دریافت نمی شود تا خط فکری آنجا رعایت شود و دستخوش سیاست ها و اهداف دیگران شود. ضمن اینکه تلاش میکنم اخبار را با خبرهای مستند از افراد قابل اطمینان تطبیق دهم. این کار وقت بیشتری می طلبد. خبر هم وقتی زود نقل شود اهمیت دارد. اگر یکی دو هفته بگذرد از تازگی و جذابیت آن کاسته خواهد شد. برای همین است که زیاد نمی توانم به این امر بپردازم. وگرنه لبنان پر است از سوژه و خبر های جذاب.

واقعا تحلیل های خوبی دارید و الته پشنوانه دانشی بالایی منم نظراتم به شما نزدیکه اما اصلا نمیتونم کسی قانع کنم
الته که بیشتر این ادما سوال ندارن و دنبال حق نیستن خدا خیرتان بده....جهاد فرهنگی بسیار مهم و حتی سخت تر از جهاد اصغر ِ

واقعا همسایه ها حسرت ایران میخورن؟؟ نمیگم اوضاع خرابه خیلی چیزا داریم اونم با این مشکلات و خصوصا اینکه کسی به حزف رهبری گوش نمیده از سال 77 دارن میگن اقتصاد مقاومتی بعد توسال94 سنجاق قفلی از چین وارد میشه!  آقا واقعا مظلومن. تهشم همه گندکاری هاشونو میندازن گزدن آقا!!!! 
واقعا حسرت میخورن؟؟؟ بااین تبلیغات منفی

پاسخ:

۲۰ تیر ۹۴، ۱۴:۱۷
یه واقعیت هایی وجود داره که خب طرز نگاه و تبلیغات، روش اثری نداره. یه سری چیزها هم بستگی به نگاه آدما داره. واقعیت اینه که ایران با تمام مشکلاتش از خیلی از کشورای همسایه سر تره. فقط غر زدن مردم و انرژی منفی و اعصاب خوردی و نارضایتی و پر توقعی، باعث میشه بازدهی مردم هم پایین بیاد. همین هم باز مشکلات و نارضایتی رو بیشتر میکنه.

یاسر نیکوبیان

۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
با سلام
خواهر عزیز حرف شما رو در مورد بعضی ها و اقتصاد مقاومتی و اینا قبول دارم اما خیلی مثال بدی زدید...
ساخت صنعتی و تیراژ سوزن ته گزد و سنجاق قفلی که باید هم مفت در بیاد تقریبا ، هم بدون اعوجاج تکنولوژی بسیار بالایی هست و تا چند سال پیش (نه چندان دور) که خبر داشتم فقط چین میزد
نه قابل ماشین کاری هست به دلیل ابعاد و بحث قیمت و نه میشه با دایکاست زد به خاطر خط قالب و نه میشه با پرس میلگرد زدش ، به خاطر همون خط و سختی جنس نسبت به ابعاد که قالب رو داغون میکنه (داغون شدن در غالب سوزن ته گرد یعنی چند میکرون خودگی) و به دست آوردن تکنولوژیش مستلزم صرف وقت و هزینه زیاده که باید با صادرات جبران بشه و صادرات هم یعنی عبور از تحریم و رقابت با چین!!!
حالا از این بحث و امثالش (چوب بستنی ، خلال دندون و ...) بگذریم می رسیم به واردات انواع خودرو و موتور سیکلت لوکس ، سگ ، گربه و جک و جونور ، گوشی های هوشمند گرونقیمت ، لوازم جانبی اضافه خودرو (سیستم صوتی ، رینگ های آنچنانی و...) ، مبلمان و دکوراسیون خارجی و....
مثلا در مورد گوشی مگه ما سالی به دوازده ماه از آسیب های گوشی های هوشمند نمی نالیم؟! خوب 200 درصد روشون گمرک ببندید ، شاید بگیم قاچاق میشه اما مخابرات ایران به راحتی می تونه با ایجاد عدم دسترسی به شبکه برای گوشی هایی که برای اولین بار میخوان متصل به شبکه بشن و از مبادی قانونی وارد نشدن ، جلوی قاچاق رو بگیره ، اصلا انقلاب ما انقلاب مستضعفینه گور بابای هرکی میخواد تجملاتی زندگی کنه ، از اون یارو بچه پولداره بکن بده به بدبخت بیچاره ها

آقای نیکوبیان با این طرز تفکرتون موافق نیستم. چه کسی باید از بچه پولدار بکنه بده به بدبخت بیچاره؟

به چه طریقی بکنه از پولدار بنده خدا؟ فکر کنم ما در دار الاسلام زندگی میکنیم مالکیت افراد که از طریق مشروع باشه محترمه.


یاسر نیکوبیان

۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۲:۵۶
ببخشید شریعت جان من منظورم رابین هود بازی نبود ها...
1-ببینید مثلا در خود آمریکا که طرفدار سرمایه داری هست و به قشر سرمایه دار بیشتر اهمیت میده ، قوانین مالیش اجازه راکد کردن اموال رو به کسی نمی ده ، مثل قانون اجبار سفر یا تغییر میزان مالیات با بالا رفتن در آمد نسبت به شغل
2- در عصرامام علی (ع) ایشون به اسب هم زکات بستند ، مردم مرفه اعتراض کردن که این در زمان رسول خدا نبوده ، حضرت فرمودند (به مضمون) : با توجه به وضعیت معیشتی جامعه اگر کسی به تعداد معینی اسب داشته باشه هم باید زکات بده
3-این که درآمد ما از نفت باید به سمت مالیات بره در سیاست های کلی نظام تاکید شده ، ولی متاسفانه حقوق کارمند بدبخت رو قبل از دادن مالیاتش رو کم می کنن ولی فلان سرمایه دار "در" میره..
4-حالا با این وضعیت بنده صحبتم اینه و به نظرم کاملا منطقی هم هست اگه کسی داره 2 میلیار بده ماشین بخره ، دندش نرم 6 میلیارد بده ، اون 4 میلیاردش خرج کشور بشه ، چون اگه نظام امنیت شغلیش رو تضمین نمی کرد نمی تونست اون پول رو به دست بیاره ، از نظر شما حرف بدیه؟!
*پ.ن : یه آشنای نسبتا دوریمون 2 میلیارد داده بود ماشین خریده بود (وارد کرده بود) ، بهش گفتن آخه برای چی؟! برگشت تو چش یارو نگا کرد گفت تو بگو پول رو چی کارش کنم....
**پ.ن.2 : تو شهر 200/000 نفری آمل ، تو بهترین نقطه شهر یه مغازه لوازم خانگی هست اندازه یه بانک!!! اونم اجاره (ماهی 200 فکر کنم) از یکی پرسیدم این از کجا میاره هم اجاره میده ، هم زندگیش اینه و ... گفت هیچی مثلا میره فلان مارک اجاق گاز میاره 50 تومن ، بعد یه خانوم بالاشهری میاد میخره صرفا جهت اینکه تو مهمونی بگه من از فلان جا خرید کردم با این قیمت ، یکی دیگه میشنوه میره یخچال میخره از همون یارو سر چشم و هم چشمی و سلسله خریت تکرار میشه ، خوب به نظر شما حقش نیست از همچین آدمی که به هر حال از منابع ملی استفاده کرده ، 50 تومن که داره به جیب آمریکا میریزه ، 70 تومنم ما بگیریم؟! ، دوباره دقت کن شهر یک پنجم میلیون جمعیت داره ، اون فرد با اصراف این سرمایه ، چه قدر به اقتصاد منطقش ضرر میزنه؟!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها