پاسخ به سوالات

پاسخ به سوالات

با سلام خدمت دوستان و عزیزان بازدید کننده.
مدتی است وقت یاری نکرده تا موضوعات مختلفی را که یادداشت کرده ام بنویسم و منتشر کنم.
از طرفی دوستانی از قبل سوالاتی داشته اند که شاید پاسخ خود را دریافت نکرده اند. خواهشمندم در ارسال سوال وتقاضای خود حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
- اگر نیازمند پاسخ هستید حتما آدرس ایمیل خود را بنویسید و از صحت آن مطمئن شوید. بارها پیش آمده که دوستانی سوالی داشته اند و جواب برایشان ارسال شده اما به جهت غلط بودن ایمیلشان، ایمیل برگشت خورده و جواب به دستشان نرسیده. گاهی برخی از عزیزان اصلا آدرس ایمیل ننوشته اند و طبیعتا پاسخی هم برایشان ارسال نشده است.
- اگر پاسخ سوال خود را برای دیگران هم مفید می بینید در قسمت نظرات در پایین مطلب، اقدام به ارسال سوال کنید. اما اگر سوال خصوصی دارید از ایمیل استفاده فرمایید.
- هنوز گاهی برخی عزیزان در وبلاگ بسیار قدیمی که در میهن بلاگ داشتم اقدام به ارسال سوال می کنند. از آنجا که آن وبلاگ متروکه شده، متاسفانه سوالاتشان بی جواب خواهد ماند.

- در ارسال ایمیل یکی از مهم ترین مراحل انتخاب موضوع است. موضوع سوال خود را به شکل خلاصه بنویسید و از خالی گذاشتن موضوع بپرهیزید. مثلا به عنوان نمونه: سوال راجع به سفر به لبنان - سوال راجع به تحصیل در لبنان.

- عموما ایمیل ها هر روز یک بار چک می شود. اما پاسخ آن اگر نیازمند تحقیق و پرس و جو باشد همان روز پاسخ داده نخواهد شد. از تحمل شما متشکرم.

موفق و پیروز باشید

۰ ۰ ۱۷ نظر ۴۶۸۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۷)

علی اهوازی

۲۸ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۵۶
حبیت اسئل عن حالک
کیف حالک حبیبی
شو الاخبار ؟؟

پاسخ:

۲۸ بهمن ۹۳، ۲۳:۴۷
علی راسی اخی. الحمدلله. ماشی الحال

سلام برادر.
آقا اخبار شکست محاصره ی نبل و الزهرا صحت داره؟؟

پاسخ:

۲۹ بهمن ۹۳، ۲۳:۵۵
ظاهرا یک تیم تونستن وارد بشن زمینی. انشالله به دعای مومنان و تلاش مجاهدان محاصره بزودی زود شکسته شه و حلب و روستاهای اطرافش کلا دست نظام بیفته.

سلام علیکم
قیمت زعفران رو قبلا سوال کرده بودم فراموش کردم سوال کنم
اگر اشتباه نکنم یک جا خونده بودم لبنان هم شروع کرده به کشت زعفران و هر گرم اون رو 10 دلار می فروشه این قضیه صحت داره؟

پاسخ:

۲۹ بهمن ۹۳، ۲۳:۵۷
سلام. ایندفعه که رفتم فروشگاه چک میکنم.
فکر نکنم به مقیاس وسیع بشه کاشت. ضمن اینکه مثل زعفران ایران نمی شود. خشن و کلفت و کم بار هست ظاهرا.

ان شا الله.
یا علی.

اگر امکانش باشه از دلایل اهمیت نبل و الزهرا و تلاش چند ساله ی تکفیری های ملعون که همه کاری برای تصرف این دو شهر انجام دادن و البته به خواست خدا و کمک امام زمان (علیه السلام) و ایستادگی سربازان مخلصش در رسیدن به هدفشون ناکام موندن، برامون بنویسید ممنون می شم.

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۳، ۱۵:۱۵
چشم. انشالله. این چند روزه در رسانه های مقاومت در مورد این موضوع زیاد داره پرداخته میشه. 

سلام علیکم
ستودنی است این پاسخ گویی شما.
یکی از مشکلات کشور ما اینه که کلا انسانها پاسخگو نیستند. معلم و مدیر و رئیس .. خلاصه هر کسی راس کاریه عموما پاسخگو نیست و اصلا خودش را در معرض قرار نمی ده
خدا خیرتون بده
التماس دعا

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۳، ۱۵:۱۳
علیکم السلام و رحمة الله
خواهش میکنم. کاری نکردم

خیلی ازت خوشم اومد که جواب ملت را می دی................................
دمت گرم

ضمن این که خودم هم مثل بقیه ی دوستان پاسخگویی شما رو تحسین می کنم، ولی از طرفی هم شما رو به توجه به حدیثی توصیه می کنم که معصوم (علیه السلام) می فرماید (البته اصل حدیثو نمی دونم ولی مضمونش اینه):
"کسی که از تو تعریف می کنه مثل اینه که سرت رو با پنبه می بره!"
خیلی باید مراقب بود که دچار غرور و خود بزرگ بینی و ... نشد که بد آفتیه. و همیشه باید تلاش کرد که بهتر و بهتر و مفیدتر باشیم ان شا الله.

پاسخ:

۱ اسفند ۹۳، ۱۰:۴۹
بله ان شاء الله.

سلام علیکم. شبکه خبر یه مستند با عنوان علویان در جبل المحسن نشون داد. علویان چه وضع بدی دارن تمام ساختمون ها جای گلوله. چقدر هم شهید دادن برای نظام سوریه بالای عکس شهداشون عکس حافظ و بشار اسد بود هیچ خدمات دولتی نداشتند چه مردم فقیری.واقعا ادم نارحت میشه وضع ناراحت کننده... یکیشون گفت تو خونه نشسته بودم که گلوله خورده بود توی کتفشفکرشو کن.

پاسخ:

۱ اسفند ۹۳، ۱۹:۱۰
بله. البته سنی های عکار و طرابلس هم وضع اقتصادی اجتماعی بدی دارند. کلا شمال و جنوب لبنان از نظر معیشتی و اقتصادی اجتماعی در مضیقه بودند. جنوب به لطف مقاومت پیشرفت کرد و بهتر شد اما شمال و جنوب رو دولت خیلی کم رسیدگی میکنه. فقط خیابانهای اطراف قصر ریاست جمهوری و پارلمان و ساختمانهای وزرا رسیدگی میشه.

سلام آقای علوی.
بنده مجدانه پیگیر اخبار جبهه ی مقاومت و وضعیت جبهه های نبرد در مناطق مختلف هستم و روز نیست که به سایت های مختلف برای آگاهی از آخرین وضعیت های میدانی سرکشی نکنم ولی متاسفانه اطلاعات موثقی در سایت های خبری ارایه نمی شه، برای مثال همین یکی دو روز پیش بود که اخبار صدا و سیما و همچنین تعدادی از سایت ها خبر دادن که محاصره ی شهرهای نبل و الزهرا شکسته شده و ... ولی با کمی تحقیق بیشتر متوجه شدم که اینطور نیست و تنها یکی دو گروه از رزمندگان تونستن به شهر الزهرا نفوذ کنن که به هیچ عنوان به معنی شکست محاصره نیست. با این مقدمه می خواستم خواهش کنم اگه براتون مقدوره آخرین وضعیت جبهه های نبرد رو به اطلاع خواننده های وبتون برسونید. ممنون و سپاسگزارم.

پاسخ:

۲ اسفند ۹۳، ۱۲:۴۰
اخباری که در شبکه های اجتماعی بین لبنانی ها پخش میشه چون از خود مبارزان میرسه موثق تره. البته سایتی جدیدا ایجاد شده که توسط واحد رسانه ای محور مقاومت در عراق ایجاد شده و جدیدا فارسی هم اضافه کرده. اخبارش خوب و به روز و موثقه.

تشکر از سایتی که معرفی کردید. اخباری که توی این سایته ظاهراً فقط مختص جبهه های نبرد در عراقه.
اگه منابع موثق مشابهی باشه که بشه از جبهه های نبرد در سوریه و لبنان هم کسب اطلاع کرد عالی می شه. متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با زبان عربی فرصت استفاده از مطالب سایت های عربی رو از دست دادیم همیشه.

سلام علیکم... آقامحمود امروز یه مطلب تو خبرگزاری فارس دیدم که آشکارا عربستان رو تهدید نظامی کرده بود که در عرض چند ساعت نابودتون میکنیم و ازراین حرفا.... آیا ممکن جنگ بشه بین ایران وعربستان؟این دولت که میخواست روابطش و عادی کنه با عربستان. تا حالا به این شدت ندیده بودم که عربستان رو به حمله نظامی تهدید کنیم.....

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۱۹
تصور میکنم بازی رسانه ای باشه. ایران امکان حمه به عربستان رو نداره. نه به دلیل نبودن قدرت. بلکه چون اولا آمریکا و کل غرب پشتش هستن دوم اینکه کل سنی هایی هم که با خوب بودند بر میگردند. به هر حال سنی تمایلش به وهابی بیشتره تا شیعه.
حکومت عربستان پیش از فوت پادشاه قبلی، ضعیف شده بود و دیگر آن عربستان بیست سال پیش نیست. الان که از داخل مشکلات بیشتر هم شده. مشکل اینجاست که قبول نمی کنند دیگه اوضاع دست اونها نیست و باید با دیگران در منطقه مشارکت کنند نه امر و نهی.

سلام
یک سوال داشتم که خیلی ذهنمو درگیر کرده.اگه خدا میگه لا اکراه فی الدین چرا جای دیگه ای از قرآن میگه ان الدین عند الله الاسلام .ومن یتبع غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه .یا فلا تموتن الا و انتم مسلمون.

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۲۲
سلام. کاملا درست می فرمایید. خدا اجبار نکرده که همه مسلمان و مومن شوند. وگرنه اگر به اجبار بود و از روی انتخاب نبود که دیگر ارزش نداشت. همه می شدند مثل فرشته ها که فقط عبادت خدا را می کنند. از آنجایی که راه رسیدن به خدا یکی است و بوسیله پیامبران مشخص شده، کسی که بخواهد به سوی خدا برود باید از آن راه حرکت کند. دقیقا مثل اینکه خدا کسی را مجبور نکرده به مشهد برود. اما اگر بخواهد به مشهد برود باید اتوبان مشهد را وارد شود. نه اتوبان تبریز یا قم یا قزوین.
اسلام هم فقط دین پیامبر ما نیست. ان الاسلام هو التسلیم. تسلیم بودن در برابر خداوند همان اسلام است. لذا در قرآن می فرماید: وَإِنَّ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَمَن یُؤْمِنُ بِاللَّـهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْکُمْ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْهِمْ خَاشِعِینَ لِلَّـهِ لَا یَشْتَرُ‌ونَ بِآیَاتِ اللَّـهِ ثَمَنًا قَلِیلًا ۗ أُولَـٰئِکَ لَهُمْ أَجْرُ‌هُمْ عِندَ رَ‌بِّهِمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ سَرِ‌یعُ الْحِسَابِ ﴿١٩٩آل عمران﴾ یعنی و از اهل کتاب، کسانی هستند که به خدا، و آنچه بر شما نازل شده، و آنچه بر خودشان نازل گردیده، ایمان دارند؛ در برابر (فرمان) خدا خاضعند؛ و آیات خدا را به بهای ناچیزی نمی‌فروشند. پاداش آنها، نزد پروردگارشان است. خداوند، سریع الحساب است. (تمام اعمال نیک آنها را به سرعت حساب می‌کند، و پاداش می‌دهد.)

بازم اخباری که بدجور حالمونو گرفت:
"در حالی‌که ارتش سوریه طی 3 روز گذشته موفق شده بود، 7 روستای واقع در ریف حلب و همجوار دو شهرک «نبل» و «الزهراء» را آزاد کند، امروز (شنبه) یکباره از آنها عقب نشینی تاکتیکی کرد"

این چه تاکتیکیه آخه؟؟

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۲۶
ترورستها کلی نیرو وارد کردند. از اونطرف ترکیه هم که حلب نزدیک مرزهاش هست کلی نیرو وارد کرد و به بهانه جسد سلطان قدیمی موسس حکومت عثمانی وارد سوریه شد و عملات نظامی انجام داد.

با سلام
شما اطلاع داری که سد بلعة در کدام منطقه لبنان ساخته خواهد شد و اسم
شرکت بیمانکار ایرانی جه هست?

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۳۱
سلام. خیر. نشنیدم. مطمئنا شرکت وابسته به سپاه هست :)

ممننون بابت پاسختون.

سلام علیکم
اخبار ایران مدام از پیروزی های ارتش سوریه خبر منتشر می کنه، آیا واقعا در جبهه دست بالارو ارتش سوریه داره؟ اگه اینطوره چرا اینهمه سال جنگ ادامه پیدا کرده؟ آینده ی این جنگو چطور پیش بینی می کنید؟

پاسخ:

۲۶ مرداد ۹۵، ۲۲:۳۰
الان دو هفته ای هست از سوریه کم خبرم. وقتی میگویند ارتش سوریه، در واقع حزب الله جایی را گرفته و ارتش سوریه یا مشارکت داشته یا پس از فرار تروریستها از دست حزب الله وارد منطقه شده.
اینها مناطق کوچک و نزدیک به هم است. فکر کنید در تهران خدای نکرده جنگ باشد. وقتی می گویند ارتش پیشروی کرد یعنی مثلا از دم متروی قیطریه تا بلوار کاروه را گرفت. فکر میکنم این اندازه خیلی هم زیاد باشد! جنگ شهری که در سوریه وجود دارد بشدت سخت و طاقت فرسا است. مثل جنگ ایران و عراق نیست در یک عملیات صدها کیلومتر آزاد شود!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها