عملیات موفق حزب الله در شبعا

عملیات موفق حزب الله در شبعا

ظهر آمدم سوار ماشین شوم دیدم راه را بر روی من بسته اند. در لبنان خیلی عادی است که ماشین را بدجور پارک کنند و بروند. البته عموما یا شماره تلفن میگذارند یا همان مغازه های روبرویی در حال خرید هستند و با بوق زدن، پیدایشان می شود. دیدم شیشه باز است و خانم مسنی سمت راست راننده نشسته و سیگار می کشد. سلام کردم گفتم ببخشید من می خواهم رد شوم. گفت بیا خودت ماشین را جابجا کن. رفتم جلوی در، بعد ترسیدم در را باز کنم همسرش پیدایش شود و شاکی بشود. گفتم حاج آقا طول دارند؟ گفت: حاجی نیست. دخترم راننده است، خودت بیا ماشین رو روشن کن. گفتم با اجازه. در را باز کردم و نشستم. عجب ماشینی بود. قبلا از این جیپ های چیروکی سوار شده بودم اما این یکی خیلی مدل بالا و جدید بود. کلی فرق داشت با مدلهای قدیمی. تمیز و شیک و پر امکانات بود. ماشین را روشن کردم و ترسان لرزان آرام آرام عقب رفتم. کوچه تنگ بود و مجبور شدم بروم جلوتر و دور بزنم. در این میان حاج خانم که داشت سیگار می کشید و فنجان قهوه اش هم در دستش بود گفت: دیدی چه کردند؟
اولش نفهمیدم و فکر کردم مثلا داره میگه چیکار میکنی؟ (چرا زیاد رفتی جلو). بعد متوجه شدم از عملیات دیروز حزب الله صحبت میکنه. کلی قربون صدقه بچه های حزب الله رفت و دعاشون کرد. گفت دیدی چقدر مردم خوشحال شدند. خدا حفظشون بکنه.
داشتم پیاده می شدم گفت: خدا حفظت کنه مادر. اما نگفتی از کجایی؟ (در لبنان چون کشور کوچکی است عموما مردم همدیگر را می شناسند لذا می پرسند اهل کدام ده یا شهر هستی)
گفتم من ایرانی هستم. گل از گلش شکفت. گفت: اهلا و سهلا ببلدک. خوش آمدید، سرزمین خودته. خلاصه خداحافظی کردم و رفتم.

***

دیروز که سر کار نشسته بودم یکی آمد و گفت: زدن! خبرش نیومد؟ 15 تا کشته!
هاج و واج مونده بودم؛ کی کیو زد؟ تو لبنان؟ دوباره عملیات تروریستی شده؟ چی شده؟
عملیات شبعامتوجه شدم که حزب الله عملیات کرده و تازه خبرش دارد پخش می شود.
عملیات روز گذشته حزب الله عملیاتی بود بی نظیر که از لحاظ نظامی می توان آنرا معجزه نامید. پس از عملیات رژیم صهیونیستی در قنیطره و به شهادت رساندن بچه های حزب الله و سردار الله دادی، این رژیم بشدت آماده پاسخ بود و نیروهای زیادی هم به مرزهای لبنان ارسال کرده بود. از آنجا که انجام عملیات بر ضد صهیونیستها نیازمند بررسی ها و در نظر گرفتن جوانب زیادی است و عملیات مراقبت و کسب اطلاعات گاهی ماه ها طول می کشد، کسی تصور نمی کرد حزب الله به این سرعت عملیاتی آنهم از خاک لبنان انجام دهد.
حزب الله بیانیه ای در این رابطه منتشر کرد که آن را بیانیه شماره 1 نامید! (یعنی عملیات و بیانیه ها ادامه دارد) در این بیانیه حزب الله عملیاتی در مزارع شبعا بر ضد کاروانی نظامی از دشمن صهیونیستی را به عهده گرفت و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
حزب اللهعملیات به این شکل انجام شده که نیروها از مرزهای خط آبی رنگ (خط مورد حمایت یونیفل) گذشته و به مرزهای مزارع اشغالی شبعا رسیدند. کاروانی از دشمن صهیونیست را هدف قرار داده و بازگشته اند.
باید توجه داشت که هرچند حزب الله ممکن است از لحاظ موقعیت زمین و جغرافیا و شناخت آن، آمادگی انجام عملیات در آن منطقه را داشته باشد اما انجام عملیات بر ضد دشمن نیازمند رصد و مراقبت دقیق است. کاروان منهدم شده یک کاروان گشت عادی نبود. این کاروان که لااقل از ده خودروی نظامی و زرهپوش تشکیل شده بود، متعلق به یگان گولانی بوده و افسران و فرماندهان عالیرتبه ای را برای بازدید از منطقه به همراه داشته است.
حضور نیروها در آن منطقه واقعا مهارت و سرعت عمل بالایی می خواهد. از آنجا که منطقه کوهستانی هست، حداکثر مسافت نیروهای حزب الله با کاروان 500 متر بوده و ماشینها می توانسته اند به راحتی با مسلسل سنگین خودشان نیروهای مهاجم را بزنند. این منطقه مملو از سیستم های رصد و کنترل چشمی، مادون قرمز، راداری و تله های مختلف است. ضمن اینکه تمام وقت با پهپاد و ماهواره هم زیر نظر است.
ظاهرا در اولین مرحله بمبی که بر سر راه کاروان گذاشته شده بود منفجر می شود. سپس کاروان با موشکهای ضد زره مورد اصابت قرار می گیرد. برخلاف آنچه رژیم صهیونیستی ادعا می کند، تلفات قطعا بیش از دو نفر است. آنطور که نقل می شود، فقط سه ماشین زرهپوش، مورد اصابت بیش از ده موشک قرار گرفته اند. بقیه هم سهم خود را دریافت کرده و نابود شده اند. جزغاله شدن زرهپوش ها نشان می دهد تنها جسدهایی که سالم مانده اند همان دو نفری هستند که دشمن ادعا می کند. نیروهای حزب الله به راحتی عملیات را انجام داده و ناپدید می شوند.
از آنجایی که پس از هر عملیات در فاصله زمانی ده تا بیست دقیقه، هواپیما یا هلیکوپتر ارتش جنایتکار صهیونیستی به محل می رسد، در این زمان اندک، نیروها نمی توانسته اند با پای پیاده و در محیط کوهستانی صعب العبور، زیاد دور شوند. اما ضربه چنان دردناک بود که بعد از نیم ساعت، فقط هلیکوپتر امداد به منطقه آمد و کسی به تعقیب حزب الله نپرداخت. البته حزب الله هم برای تامین و حمایت رزمندگان، بسرعت پایگاه های نظامی نزدیک را گلوله باران کرد که در این عملیات هم اقلا دو سرباز دشمن مجروح شدند. کار تخلیه مجروحین و اجساد تا ساعاتی بعد از عملیات ادامه داشت.
بر اساس تحلیل ها، دشمن انتظار عملیات خصوصا در آن نقطه را نداشت. چرا که حزب الله پس از شهادت نیروهایش در القنیطره، به مراسم و تشییع مشغول شد و هیچ مقامی از حزب الله چند روزی اظهار نظر نکرد. این سکوت کشنده، در نهایت با اعلام اینکه سید حسن نصرالله روز جمعه سخنرانی خواهد کرد، برای همه این معنا را داشت که تا روز جمعه حتما اتفاقی نخواهد افتاد و سید حسن در سخنرانی مشخص خواهد کرد که چه جوابی خواهند داد. فرماندهان دشمن برای بررسی و اقدامات پیشگیرانه و تقویت استحکامات در حال گشت زنی در منطقه بودند که ناباورانه هدف قرار گرفتند.
عملیات شبعا یک شکست دیگر برای سازمان امنیت ارتش رژیم صهیونیستی بود که هیچ نشانه ای از تحرک و عملیات به دستش نرسیده بود. و از طرف دیگر یک شکست مفتضحانه برای ارتشی بود که در زرهپوش های پیشرفته، در زمان بالاترین درجه آماده باش و خطر درگیری علیرغم تمام توجیهات نظامی، تمام کاروانش نابود شد. عملیات شبعا نه فقط یک عملیات موفق نظامی بود، که عملیات امنیتی موفق و عملیاتی استراتژیک هم بود و پیام های مهمی به دشمن و گروه های مختلف منطقه و لبنان رساند.
یکی از مزیت های این عملیات آن بود که هرچند در خاک لبنان انجام شد اما نه دولت و نه مخالفان حزب الله و نه سازمان ملل نمی توانند آنرا نقض قطعنامه 1701 تلقی کنند. مزارع اشغالی شبعا جایی است که حزب الله برای رسیدن به آن باید از جلوی ارتش لبنان، نیروهای سازمان ملل و سیستم های پیشرفته نظارت و رصد مرزی رژیم صهیونیستی بگذرند. شاید ارتش جنایتکار هم برای همین مقر سازمان ملل را هدف قرار داد و یک سرباز اسپانیایی را کشت. تا این پیام را به آنها برساند که شما در وظیفه جاسوسی و رصد تحرکات حزب الله کوتاهی کردید.
در لبنان پس از انتشار خبر عملیات موفق حزب الله همه مردم جنوب و شیعیان در تمام لبنان به شادی پرداختند. بعضی از زنها خصوصا آنهایی که به حزب الله نزدیک نیستند کمی نگران و ترسیده بودند و میترسیدند مانند جنگ 2006 دشمن به مردم حمله کند. بخصوص آنکه حزب الله برخی مراکز خود را تخلیه کرده بود و اقدامات پیشگیرانه انجام داده بود. از طرف دیگر برخی از مخالفان حزب الله هم از برهم خوردن صلح ترسیده و عملیات را محکوم کردند. ستریدا جعجعاستریدا جعجع نماینده پارلمان و همسر پیشین سمیر جعجع (فرمانده جنایتکار قوات اللبنانیه که مسئول ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی است)، در پارلمان با مشاهده اخبار عملیات گفته بود : جنوب به هم ریخته؟ خدا کنه! از طرف دیگر محمد علی حسینی جاسوس (که فعلا از حبس آزاد شده و برای خودش به تنهایی مجلس و دفتر دستکی به راه انداخته و ضد ایران و حزب الله به یاوه گویی مشغول است) بشدت بر علیه حزب الله و ولایت فقیه برتافته است.
در مقابل، اغلب گروه های فلسطینی و مقاومت و گروه های مختلف دینی و فرهنگی و سیاسی مسلمان و مسیحی و شخصیت های مختلف ملی لبنانی به حزب الله تبریک گفته و زنده کردن نام مزارع لبنانی در اشغال رژیم صهیونیستی را به فال نیک گرفتند. آمریکا هم در حالیکه حدود چهار ساعت از عملیات گذشته بود پیام داد که چنین حرکتی نیازمند شروع جنگ نیست. بدین ترتیب بار دیگر دشمن صهیونیستی با اقدامات حماقت بار خود، به نقطه پایان خود نزدیک تر شد.
روز جمعه 10 بهمن ساعت 16:30 به وقت ایران حجة الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره سخنرانی خواهد کرد. ظاهرا آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز وارد لبنان شده و با حضور در محل دفن شهید جهاد مغنیه به شهدای اخیر ادای احترام نموده است و فردا هم در مراسم بزرگداشت شهدا شرکت خواهد نمود.

۰ ۰ ۲۱ نظر ۴۹۷۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۱)

همسر پیشین سمیر جعجع؟ مطمئنی کی طلاق گرفتن که من خبر ندارم

پاسخ:

۱۰ بهمن ۹۳، ۱۳:۳۱
به منم نگفته بودن! ؛(
طلاق که ندارن مسیحی ها. از هم جدا شدن

الله یحمی ابطال حزب الله
لیکن، این که اسراییل بلافاصله دیوونه بازی در سطح تموز درنیاورد،یکم ترساننده س.
لابد اینام میخوان یه سکوتی داشته باشن و ... یه ضربه اطلاعاتی-نظامی سنگین . به هر حال بی جواب که نمیذارن؛

پاسخ:

۱۰ بهمن ۹۳، ۱۳:۳۲
جنگ نمیشه. دعوای مشت و لگده. هرکی بزنه میخوره. اسراییل زیاد زده بود پررو شده بود.

خدا خیرت بده حاجی.
از دیشب هرچی سایت های مختلفو گشتم تا ساعت سخنرانی سید حسن نصرالله رو پیدا کنم نتونستم.
دیگه داشتم کلافه می شدم که شما زحمت کشیده بودی آخر پستت گذاشته بودی.

عاشق تحلیلا و نوشته هاتم ...
دمت گرم ...
خدا مقاوت و حامیانش رو حفظ کنه ...

پاسخ:

۱۰ بهمن ۹۳، ۱۳:۳۳
لطف داری
خدا خیرت بده

منظورم این بود که همین دو سه روز پیش دست در دست هم رفتن عربستان برای تسلیت گویی تواین چند روز هم خبری تو رسانه ها هم که پخش نشد شما رو چه حسابی نوشتید دوم از خانم ایرانی عماد مغنیه خبری دارید

پاسخ:

۱۰ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۹
من قبلا خبرهایی از جدایی اونها خوندم.
همسر حاج عماد در قم به دنیا آمده بود اما تصور میکنم لبنانی است. مدتی در سوریه ساکن بود. چیز بیشتری نمی دانم.

بسم الله
و ان عدتم عدنا...
شکرا لکم

واقعا خسته نباشید من نمیدونم چطور دلتون اومد این دوتا مرغ عشق رو طلاق بدید به همین راحتی ! ؛( اون خبر هم چند ماه قبل تو الاخبار نقل شده بود که همون وقت از طرف جعجع ها تکذیب شد

چند وقته یه مطلبی توی واتس اپ پخش شده درباره زندگی جهاد مغنیه یه بخشی از این مطلب اینه :"... به دنبال آشنایی عماد مغنیه با حاج قاسم سلیمانی و برقراری دوستی و صمیمیت بین این دونفر مقدمات یک ازدواج فراهم میشه و شهید عماد مغنیه از خواهر حاج قاسم خواستگاری و با وی ازدواج کرد بعدها خواهر حاج قاسم سلیمانی در سوریه شهید شد.

بعد از این اتفاق جهاد مغنیه بیشتر با دایی اش حاج قاسم سلیمانی زندگی میکرد و پس از شهادت شهید حاج رضوان در سال 1386 به طور پیوسته همراه حاج قاسم سلیمانی بود،
خواهر زاده رهبر جهاد فلسطین با اینکه بهترین موقعیت ها را برای یک زندگی بی دردسر داشت، و میتوانست با کمال آرامش در تهران زندگی کند یا با دریافت یک بورسیه تحصیلی از ایران یا سوریه در یکی از کشورهای اروپایی زندگی کند، اما جان برکف و بی ادعا و گمنام در خطرناکترین موقعیت ها برای دفاع از میهنش و اسلام حضور داشت، تا اینکه غروب یکشنبه 28 دیماه 1393 هنگام نصب سکوی پرتاب موشک در مرزهای سوریه در نزدیکترینمحل به اسرائیل غاصب توسط راکت بالگرد اسرائیلی به آرزوی دیرینه اش رسید و روح پاکش به لقاء الله پیوست. و در جوار پدرشهید و مادرشهیده اش آرام گرفت...."

این ماجرا صحت داره؟

پاسخ:

۱۰ بهمن ۹۳، ۱۹:۱۰

خیر. جهاد یک بار برای مساله ای تهران بود و در مراسم ختم مادر حاج قاسم شرکت کرد که تصاویرش منتشر شد. وی در لبنان فرمانده یگان بود و در ایران زندگی نمی کرد.


سلام این شبکه بین المللی خبر سخنرانی سید و پخش نکرد حالمون گرفت شبکه العالم هم این ریس جدید حدف کرد کلا بیخیال شدن اصلا. فکر کنم شبکه بین المللی خبر مترجم همزمانش امروز نیومده بود اصلا.

پاسخ:

۱۰ بهمن ۹۳، ۱۹:۱۲

خبر بین المللی؟!  :)

من هم سر کار بودم و تلوزیون هم نبود. با رادیوی موبایل گوش کردم. عالی بود صحبتها


منم بدجور ضد حال خوردم امروز. چند روز بود لحظه شماری می کردم برای روز جمعه و شنیدن سخنرانی سید راستگو.
شبکه ی خبر فقط یه اشاره های کوچیکی به سخنرانی کرد و سخنرانی رو پخش زنده نکرد. منم مجبور شدم سخنرانی رو از شبکه پرس تی وی تماشا کنم.
راستی شبکه ی العالم کلاً حذف شده یا این که با گیرنده های دیجیتال قابل دریافت نیست؟

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۳، ۰۱:۰۱
اطلاع ندارم.

آقا بی زحمت اگه امکانش هست ترجمه فارسی سخنرانی سید حسن نصرالله رو روی وبت بزار.

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۳، ۰۱:۰۲
به این لینک مراجعه فرمایید

سلام برادر عزیز
امروز مشتاق سخنرانی سید بودیم که حتما شبکه خبر انرا پخش میکند( شبکه العام را قطع کردند )بعد دیدیم که سخنرانی جناب اقای رییس جمهور در جمع مدال اوران بازیهای اسیایی پخش شد خلاصه اینکه قراره فساد در ورزش ریشه کن بشه بسلامتی !!البته که اولویت با رییس جمهور محترمه وورشکاران محترمه که 150 تا سکه ناقابل دریافت کردند (کاش ورزشکار میشدم درس به چه درد میخوره) ...حرفم را گرفتی
متن سخنرانی را از سایتها خواند م خیلی زیبا بود لذت بردم
شما که در لبنان هستی حیف نبود چنین مراسمی را ازدست بدهی یه چندساعت مرخصی

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۳، ۰۱:۰۴
سلام
ما مرخصی ها رو نگه می‌داریم که بیایم ایران. ☺

اسراییل هیچ وقت تا حالا به اینکه یکی بزنه و یکی بخوره راضی نبوده و نخواهد شد..........بدون شک تروری دیگری رو ترتیب میدن.....بخصوص که با وضعیت سوریه هدف قرار دادن براشون توو اونجا اسونه.........
ایکاش سرعت عمل و دقت کار یکم بیشتر بود که تلفات دشمن بیشتر میشد....و فرصت نمیکردن عدهای از اونه از ماشین پیاده بشن..............ولی به هر حال ضربه زدن به میشه گفت دقیق تری و با برنامه ترین نیروی زمینی جهان که قطره قطره خون سربازاش واسش بینهایت ارزش داره و اونم زمانی که تا این حد اماده و منتظر حمله هست واقعاخسته نباشید داره.
البته به قول سردار جعفری این حداقل پاسخ بوده و به نظر من سپاه هم باید یه واکنشی بده..........ایران حزب الله و حماس نیست که اسراییل بخواد علنا علیهش دست به ترور بزنه.......باید تاوان این کارشونو بدن گرچه اومدن گفتن که ما فکر میکردیم مقام ارشد ایرانیی توو اون جمع نیست.........ولی اینجوری نمیشه......البته با توجه به مزاکرات هسته ای ایران نمیتونه عملیات مستقیم نظامی علیه اسراییل بکنه..........ولی به ظر من راه های دیگه ای هست......مثلا اینکه در طرح کمک به ارتش لبنان یه سیستم پدافند هوایی در جنوب لبنان ایجاد کنن(بدون شک ارتش لبنان پدافندی نداره!!!) که از کشته شدن 100 نیروی اسراییلی هم هم برای اسراییل گرونتر تموم میشه.....یا اینکه نمیدونم خود حزب بتونه این سیستم رو داشته باشه.....اون موقع دیگه نمیتونه هواپیماهای اسراییل مدام در جنوب لبنان جولان بدن

آقا سجاد دیگه ثخنتا هیک ثخنتا.....

پاسخ:

۱۲ بهمن ۹۳، ۰۲:۲۸
☺آفرین. می بینم لبنانی یاد گرفتید

سلام بنده فقط جسارت میکنم در محضر استادی چون شمادرس پس میدم. جسارتم رو حساب شاگردی و شوق یاد گرفتن بذارید. ما که از پیش خودمون چیزیی بلد نیستیم در اثر بازدیدهای مستمر از وبلاگ شما چند کلمه ای عربی یادگرفتم .....از ترجمه ای که از سخنان شیخ عبدالامیر قبلان در پست مربوط به (تخریب وحدت حتی از راه تهمت) این دو کلمه روگفتم . چون تو کامنت فوق یکم قاعده انصاف رعایت نشده بود همین.

پاسخ:

۱۲ بهمن ۹۳، ۱۶:۵۱
سلام
اختیار دارید. بنده خودم هنوز شاگردم و دارم یاد میگیرم

سلام حاجی چراجواب سوالایی که توخصوصی برات فرستادم و نمیدی؟منتظرم......

پاسخ:

۱۳ بهمن ۹۳، ۱۲:۴۸
سلام
در مورد مشهد و زبان لبنانی و اینا؟
جواب دادم خیلی وقته. فرستادم به ایمیلتون. چک بکنید. شاید میره تو قسمت اسپم.

حاجی ماشینت پرایده دیگه ؟
یه سوال : دختر این پیرزنه مجرده یا متاهل ! :)

پاسخ:

۱۳ بهمن ۹۳، ۱۵:۲۷
همون پرایده شکلش یه ذره بهتره. کیفیت از اونم پایین تره. کیفیت رنگ و شیشه واقعا بدتر از ایرانه.
والا نپرسیدم! :)

یه مشت جوجه حزب اللهی زیر 18 سال زدند 2 نفر اسراییلی را کشتند چه قدر لاف و عشوه میاند.میخاند با آپاچی های اسراییل در بیفتند.

پاسخ:

۴ اسفند ۹۳، ۱۹:۱۹
مردانگی همون بچه های 18 ساله از هزار تا پهلوان پنبه پرمدعا خیلی بیشتره. اگه اونا نبودند الان باید با لبنان اشغال شده مواجه می شدیم. آپاچی که سهله، اف 16 هم نتونست جلوی این مردان خدا رو بگیره.

آبتین جان!
دلبندم!
زودتر برو وسایل بازیتو جمع کن و بگیر بخواب!
وقت خوابت گذشته داری پرت و پلا می گی ...

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۰۰:۴۴
نگران نباش. اینا نتیجه بازرسی دیروز صهیونیستها از سایته. اکبری، حسین پسرخاله ی پارسای قلابی یا آبتین و غیره همه یه هدف رو دنبال میکنن. اونم شبهه افکنی برای ماله کشی بر جنایات رژیم اشغالگر و بچه کش صهیونیستی.
شما برای ما آشنایی. اونا هم معلومه کی هستن.

اخریش چند نفرا را به هلاکت رسوندند؟
زنده باد مقاومت اسلامی لبنان

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۰۰:۴۰
حسین جان! اسرایل اگه به دروغ بگه فقط دو نفر کشته شدن برای من مهم نیست. برای من مهمه مقاومت اعلام کنه 17 تا صهیونیست بچه کش رو جزغاله کرده که فقط دو تا جسد تقریبا سالم مونده!

سلام.خوش به حالشون شهید شدن نامردا منو نبردن مدافع حرم


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها