حاج قاسم سلیمانی در مورد حزب الله چه گفت؟

حاج قاسم سلیمانی در مورد حزب الله چه گفت؟

نقش حزب الله لبنان در جنگ سوریه غیر قابل انکار است. حزب الله لبنان خصوصیات و ویژگی هایی دارد که آنها را از هر گروه نظامی و چریکی، متمایز می کند. گذشته از خصوصیت و تجربه آنها در جنگهای شهری، و جنگ با رژیم صهیونیستی، آنها توانایی زیادی در هماهنگی با محیط و وضع موجود دارند. آنها می توانند به جایی بروند که عده ای سردرگم وجود دارند و منتظر فرمانده هستند، می توانند به جایی بروند که ارتشی منظم وجود دارد و منتظر حماسه هستند، می توانند به جایی بروند که هیچ کسی نیست و خودشان از آنجا دفاع کنند.

عموما تغییر تاکتیک و استراتژی در یک واحد نظامی، بین هفته ها و ماه ها طول می کشد. اما حزب الله این توانایی را دارد که یک شبه تاکتیک و استراتژی خود را به یکباره به شکل کلی عوض کند. مانند آنچه در عملیات القصیر رخ داد. چون تاکتیک و استراتژی پیشروی و پاکسازی در القصیر در روز اول تلفات زیادی داد، از همان شب همه چیز را عوض کردند. چنین کاری در واحد های نظامی بشدت سخت و زمان بر است. چون باید فرماندهان رده های مختلف توجیه شوند و نیروها آموزشهای خاص و مناسب عملیات را ببینند و مانور و تمرین انجام دهند.

وقتی رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، در روز اول فهمید هیچ فرمانده حزب الله و نیرویی در منزلش نیست که با بمباران از بین برود، تا ۳۳ روز نتوانست کار دیگری بکند و فقط در حال عقده گشایی و بمباران منازل مردم بود. هدف آنها در روز اول با شکست مواجه شد و تاکتیک و استراتژی دیگری جز فشار به حزب الله از طریق کشتار مردم و صدمه به تاسیسات زیربنایی نداشتند.
در سوریه گاهی کار به جایی می رسید که ارتش سوریه التماس می کرد فقط یک نیروی حزب الله برایمان بفرستید تا بتواند نبرد را اداره کند و نجاتمان دهد. در عراق هم وضع به همین شکل است. هر منطقه ای سه چهار نیروی جوان حزب الله به فرماندهی مشغول اند. هرچند طبق دستور، ممنوع است به خط مقدم بروند و در خطر و تیررس قرار بگیرند اما چون بدون حضورشان عراقی ها کار را درست انجام نمی دهند و حرف گوش نمی کنند، مجبورند شخصا وارد خط شوند. مدتی پیش در نزدیکی البیجی، گروهان هایی از نیروهای عراقی به استعداد حدودا هزار نفر با داعش درگیر بودند. فرمانده این گروه در همان ابتدای عملیات زخمی شد. می خواست به عقب برگردد و نیروها بسیار ناراحت و نا امید شده بودند و کار داشت به آنجا می رسید که معرکه را ترک کنند. بچه های حزب الله که چهار نفر بودند با او صحبت کردند و گفتند ممنوع است جبهه را ترک کنی. همینجا باش و دستور بده. او هم با پانسمان و کمکهای اولیه، در خط ماند و عملیات پیش رفت. در میانه عملیات وی به شهادت رسید و بچه های حزب الله این خبر را پنهان کردند و به نیروها فرمان می دادند تا عملیات با موفقیت به پایان رسید.
در شهر نبل و الزهرا در سوریه که بیش از دو سال است در محاصره است، هفت نیروی حزب الله حضور دارند که هر کدام بر امور مورد تخصص خودش نظارت می کند. متخصص توپخانه، فرمانده توپخانه است و متخصص ضد زره، فرمانده یگانهای ضد زره، تک تیر انداز فرمانده تک تیراندازان است و ...

هنوز تروریستها نتوانسته اند به هیچ روشی به شهر نفوذ کنند. وقتی حزب الله در میدان حضور دارد نور و امیدی به مبارزان می دهد. در آن اوایل حمله داعش، در شهر بصره که سه میلیون شیعه دارد، شبی که خبر رسید داعش فردا با 3000 نفر می خواهد به شهر حمله کند. رعب و وحشتی شهر را فرا گرفت که هر کسی هم سلاح داشت بر زمین گذاشت و گفتند بگذارید ایرانی ها بیایند جلویشان را بگیرند!!! یا وقتی سامرا در حال اشغال بود، سردار سلیمانی شجاعانه رفت و در حرم نشست و گفت این حرم باید حفظ شود. اگر ایشان و نیروهایشان نبودند الان داعش حرم عسکریین را هم منفجر کرده بود.
حزب الله امروز در میان شیعیان و اهل سنت به یک مرکز ثقل و محور وحدت تبدیل شده است. سالها پیش در کویت اگر چهار تا شیعه بود، همه با هم مخالف بودند و هر کسی ساز خودش را می زد. امروز همگی شیعیان در کشورهای عربی، حول محور حزب الله متفق هستند و آن را دوست دارند و تمنا می کنند رهبری مانند سید حسن داشته باشند. اگر در گذشته عراقی ها از ایرانی ها بدشان می آمد و این را علنا ابراز می کردند، امروز وضع به برکت حزب الله متفاوت شده است. وقتی یک نیرو یا فرمانده حزب الله لبنان به عراق می رود بسیار مورد توجه و احترام و عزت قرار می گیرد. اما وقتی عراقی ها می بینند این فرد چگونه در مورد ایران و ولایت فقیه با احترام و توجه و تاکید صحبت می کند، شروع می کنند به فکر کردن. به اینکه چرا قبلا با ایران و ایرانی بد بودند. به اینکه ولایت فقیه چیست. وقتی احترام و حرف شنوی یک فرمانده یا نیروی حزب الله (که عراقی ها او را روی تخم چشمشان می گذاشتند) از یک فرمانده سپاه می بینند بشدت تاثیر مثبتی در آنها ایجاد می شود. به گفته شخصی لبنانی که چند سالی است توفیق دارد پیاده روی اربعین را شرکت کند، امسال عراقی ها به ایرانی ها محبت و توجه می کنند؛ برخلاف گذشته. امسال سرتاسر مسیر عکسهای شیرازی را عراقی ها پاره کردند اما تصاویر مقام معظم رهبری و حضرت امام و شهید صدر و غیره را که وجود داشت، هیچکس دست نزده بود.
این همه سال است ایران در عراق به کمک و آموزش سپاه بدر و مقاومت عراقی مشغول است، تا قبل اینکه حزب الله وارد شود، عراقی ها از روی نیاز با ایران خوب بودند. اما الان دیگر وضع عوض شده است. محبت و توجه و احترام دارد رشد می کند. دیگر می نشینند پای صحبت نیروهای حزب الله و از ولایت فقیه می شنوند و از پیشرفت های ایران اسلامی که آن را در اختیار تمام مظلومین منطقه قرار می دهد.
اینجاست که سردار قاسم سلیمانی به یکی از فرماندهان بلند پایه حزب الله گفته است حزب الله کاری کرد که ما نتوانستیم بکنیم.
(چون مستقیم از فرد حزب اللهی نشنیدم و با واسطه بوده ممکن است کلمات این عبارت اندکی متفاوت از جمله ایشان باشد)

علل موفقیت ایران در تاسیس و بهره وری حزب الله را در اینجا بخوانید.
 

۱ ۰ ۱۳ نظر ۶۶۹۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۳)

دوستی دارم که پدرش از ایرانی هاییه که از عراق بیرونشون کردن (زمان صدام)

از قول پدرش حرف جالبی می گفت. می گفت پدرم می گه: این شامی ها با عراقی ها فرق دارند. این شامی ها همون جور که معاویه رو رها نمی کردند و وفادار بودند، حالا که شیعه شدند هم همین طورند. اما این عراقی ها زمان امام علی شُل بودند هنوزم شلند (نقل به مضمون)

فکر کنم راست می گفت. شامی ها یه روستای شیعه شون رو نمی شه گرفت، اونوقت عراقی ها تو تلعفر، 300،000 شیعه بود، عرب هم تازه نبود، ترکمن بود، همه فرار کردند و اونجا دست داعش افتاد.

پاسخ:

۴ بهمن ۹۳، ۱۹:۴۳
نکته بسیار جالبی بود 

سلام علیکم و رحمه الله
الحمدلله

پاسخ:

۴ بهمن ۹۳، ۱۹:۴۳
وعلیکم السلام ورحمته وبرکاته

درود بر حزب الله قهرمان

سلام علیکم. آقا خیلی قشنگ نوشته بودی واقعا دلمون قرص شد. خدا خیرت بده.

سلام علیکم.واقعا الان زمانیه که فقط وفقط به ظهور امام زمان علیه السلام فکر کنیم خوشحالم که مذهبی دارم که افرادش اینطور باشجاعت وبا صلابت مقابل دشمنانشون ایستادگی میکنند.........دست مریزاد حزب الله لبنان خداقوت سپاه قدس و بدر ایران ان شاالله با این ایستادگی و مقاومت انقلابمونو به انقلاب امام زمان علیه السلام برسونیم.........خدارهبرعزیزمون و سیدحسن نصرالله عزیز و حفظ کنه ..سوالی داشتم از خدمتتون گزینش در حزب الله توی لبنان به چه صورته؟؟؟؟؟؟بابت مطالب خوبتون ممنون(اللهم عجل لولیک الفرج)

پاسخ:

۵ بهمن ۹۳، ۱۳:۳۳
علیکم السلام
دقیق نمی دونم. اما هر مرحله به مرحله بالاتر گزینش سخت تر و پیشرفته تر میشه

محمود محمدی

۰۵ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۰۵
ماجرای پاره عکس های شیرازی و احترام به عکس های حضرت آقا را امسال خودم به عینه شاهدش بودم

به نظر شما وضعیت در عراق به چه شکل در میاد ؟ چونکه الان شش ماهه نیروهای عراقی دارن میجنگن ، ولی شهرهای اصلی عراق هنوز تحت تسلط داعشه !
آیا نیروهای مردمی عراق توانایی آزاد کردن فلوجه و تکریت و موصل رو دارند ؟

پاسخ:

۵ بهمن ۹۳، ۱۳:۳۶
آروم آروم جلو می روند. داعش تا زمانی که آمریکا و اعراب دارند کمکشون میکنند از بین نمی روند. و این دقیقا چیزیه که آمریکا میخاد. جنگ فرسایشی.

اقا توو عمرم که تحلیل ها و گزارشهای سیاسی یا غیر سیاسی زیادی شنیدم و خوندم خداییش همچین خلصت مجیزگویی رو سراغ ندارم!!!
احسنتم و ایّدکُم الله

دید منفی به عراقیها
**ما چون بدون حضورشان عراقی ها کار را درست انجام نمی دهند و حرف گوش نمی کنند**
یعنی فقط لبنانی ها خوبن
ما هم یه چیزایی میشنویم
حتی درباره لبنانیها

پاسخ:

۵ بهمن ۹۳، ۱۸:۱۵
فقط لبنانی ها خوب نیستند، فقط حزب الله کار درست است.

از وقتی مطالب شما را می خونم کمی دچار احساس حقارت شده ام.

سلام.
انسان های مومن از یاری خدا بهره مندند. ایرانی باشند عراقی باشند لبنانی باشند و یا فلسطینی فرقی نمیکند تقوا و ایمان به خدا و راهش و جهاد و تلاش و صبر و استقامت در راه الله موفقیت را بدنبال دارد.به امید ظهور و روزهای شیرین وعده داده شده.

پاسخ:

۷ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۵
علیکم السلام
احسنت. همینطوره

سلام این مطلب شما در سایت حوزه ما منتشر شد

پاسخ:

۸ بهمن ۹۳، ۱۴:۴۶
علیکم السلام. ممنون

سلام

بار دیگر، به بهانه ای وارد این سایت شدم و اراجیف جدیدی در مورد حزب الله خوندم.

اونروز اکه این متن رو مینوشتی اکر کسی بهت میگفت این حرفها چقدر چرند هست، ناراحت میشدی؛ اما امروز و به مرور زمان اراجیفی که فقط با نوشتنش کیبورد و چشم خواننده رو خسته کردی، مشخص تر شده!

پاسخ:

۳۰ تیر ۹۹، ۱۰:۲۵
مشکل ضد انقلاب اینه که از واقعت ها می ترسد و جوابی ندارد و چاک دهان می گشاید. چون دریچه عقل بسته است. نوشته ها نظر نویسنده نیست و اطلاعات است نه تحلیل و نظر شخصی.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها