کمک به مقاومت

کمک به مقاومت

خیلی از افراد برایشان سوال است که هزینه های حزب الله از کجا تامین می شود.

حزب الله پس از تاسیس، آموزش نظامی و کمکهایی از ایران دریافت کرده است. هرچند نوع کمک و آموزش و میزان آن همیشه متغیر است، اما ایران، تنها مصدر و منبع یاری به حزب الله نیست. کشورها و سازمانها و افراد دیگری هستند که به آن کمک می کنند. به عنوان نمونه، هیئت دعم المقاومه (هیئت پشتیبانی مقاومت) یکی از این سازمان ها است. این سازمان یکی از زیر مجموعه های حزب الله است که در نیمه ی سالهای 80 میلادی به شکل یک گروه ساده برای جمع آوری کمک به مقاومین با شعار جهاد با مال واجب است تاسیس شد. با پیشرفت مقاومت و توسعه حیطه فعالیت آن، گام دوم برای پشتیبانی برداشته شد و هیئت دعم المقاومة به شکل پیشرفته و نظام مند، کار خود را توسعه بخشید. هیئتی اداری متشکل از افراد خبره و دارای تجربه اقتصادی و اجتماعی تشکیل شد که وظایف برنامه ریزی، اجرا، نظارت و مدیریتی را برعهده گرفتند. بدنه اجرایی از گروه های عملیاتی مناطق مختلف مثل بیروت، بقاع، جنوب، شمال و جبل تشکیل شده است. همچنین بخش تبلیغاتی، بخش فرهنگی، بخش روابط عمومی و فعالیتهای بانوان بخشهای دیگر این دستگاه هستند.

این هیئت پروژه های مختلفی برای تامین بودجه برای مقاومت دارد. پروژه قلک های خانگی کمک به مقاومت، پروژه عضویت ماهیانه برای پرداخت مستمر، پروژه صندوقهای جمع آوری کمک مستقر در مساجد و موسسه ها، و همچنین برخی پروژه های اقتصادی سود آور.

علاوه بر این، بر اساس شرایط، پروژه های ویژه هم تعریف می شود مثل پروژه مشارکت در هزینه موشک.

این هیئت پروژه های خود را گسترش داد و پروژه پشتیبانی و تجهیز یک مجاهد را ارائه داد. همچنین در ماه رمضان مراسم های افطار در مناطق مختلف لبنان برگزار می شود که پس از افطار، حضار کمکهای خیریه خود را به صندوق می ریزند.

بخش رسانه ای هیئت دعم المقاومة از ابتدا نقش مهمی را در پشتیبانی از مقاومت ایفا کرد. از وظایف این بخش می توان به طراحی کلیپ های تبلیغاتی رادیویی و تلوزیونی برای تشویق مردم به کمک به مقاومت نام برد. همچنین با طراحی تقویم و سررسید و فروش آن و انتشار بیانیه ها و پارچه نوشته ها در مراسم های مختلف، برای تشویق مردم به کمک به مقاومت تلاش می نماید. ضمن اینکه برنامه ها و مراسم های مختلف خود را پوشش خبری می دهد. بخش فعالیتهای بانوان با برگزاری جلسات توجیهی برای مردم و دانش آموزان، ضرورت کمک به مقاومت را یادآور می شوند.

شایان ذکر است از کمکهای فردی به مقاومت از طرف تجار لبنانی و مهاجران لبنانی در دیگر کشورها و حتی تجار ثروتمند کشورهای عربی، مبالغ سنگینی حاصل می شود.

۰ ۰ ۱۷ نظر ۴۰۲۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۷)

سلام

احسنت به شما با این اطلاع رسانی عالیتون.
و احسنت به این کار تشکیلاتی.

یا علی

مهدی پایلوت

۲۶ دی ۹۳ ، ۰۹:۳۵
ایرانی ها چطور می توانند کمک کنند؟

پاسخ:

۲۶ دی ۹۳، ۱۵:۱۱
یک شماره گذاشته برای امور بین الملل. البته بیشتر به درد عرب ها میخوره که تماس و راه ارسال پول براشون بازه. در ایران فکر کنم دفتر حزب الله باید همچین کاری رو بکنه.

یاسر نیکوبیان

۲۶ دی ۹۳ ، ۱۴:۵۳
سلام
در مورد راه های کمک به حزب الله از داخل ایران هم اگه اطلاعاتی دارید بفرمایید یا اگه زحمتی نیت آمارشو در بیارین ، چون دفتر حزب الله تو ایران از بس فعاله ، گوگل سایتش رو خیلی بالا قرار داده به صورتی که ازصفحه بیرون میزنه و قابل رویت نیست و آدم خدایی نکرده فکر میکنه دفتر حزب الله تو مهم ترین کشور هم پیمانش یه وبلاگ هم نداره!!!!!!!
و این برنامه هایی که گفتین (تجهیز مقاوم و...) آیا میشه از ایران به حساب لبنانشون پول واریز کرد یا نه (اگه میشه چه طوری و آیا حساب خاصی میخواد؟)
اجرتون با امام حسین

پاسخ:

۲۶ دی ۹۳، ۱۵:۱۲
سلام
چشم. جستجو میکنم. جالب بود تعبیرتون در مورد سایتشون :)
البته فکر کنم عمدا سایت نمی زنند.

سلام دوست عزیز.
سید حسن نصرالله توی مصاحبش با شبکه ی المیادین مثل این که درباره ی جاسوسی که اخیراً دستگیر کردن هم صحبت کرده. اگه امکانش هست آخرین اطلاعاتی که درباره ی این موضع داری رو رو وبت بزار استفاده کنیم.

پاسخ:

۲۷ دی ۹۳، ۱۲:۲۷
هنوز ندیدم ترجمه شده اش رو. سید حسن گفت در کار امنیتی نباید شکاف بوجود بیاد و هرگونه شکاف امنیتی از نظر ما غیرقابل قبول هست. اما در تمام دنیا یک امر عادی هست. همانطور که در جنگ نظامی، انسان شهید و مجروح می دهد، در کار امنیتی هم تلفات می دهد. مساله مهم این است که این شخص اعتراف کرد چه اطلاعاتی به دشمن داده. ما چند ماه بود او را تحت نظر داشتیم و وقتی مطمئن شدیم، قبل از اینکه به رسانه ها برسد به خانواده اش اطلاع دادیم. خانوادهاش وقتی در جریان قرار گرفتند او را طرد کردند. الان جاسوس و مزدور، در خانواده خودش هم امنیت ندارد.
فیلم و صوت مصاحبه

ترجمه فارس: نصرالله درباره جاسوسی که اخیرا در حزب‌الله بازداشت شد، تأکید کرد که نفوذ عوامل دشمن به حزب الله هرچند امری طبیعی است اما برای حزب‌الله طبیعی شمرده نمی‌شود.
نصرالله گفت که این جاسوس حدود 5 ماه پیش بازداشت شد... نقطه قوت حزب‌الله این است که جاسوس‌ها حتی در خانواده خود هم از حمایت برخوردار نیستند.
سید حسن نصرالله گفت: ما تاکیدی بر پرداختن به این موضوع در رسانه ها نداریم اما برخی‌ها در لبنان و خارج آن بیش از اندازه به این موضوع می پردازند. این جاسوس مسئول یا معاون یک مسئول نبوده بلکه در یکی از واحدهای امنیتی بود و این شخص ارتباطی به نهاد نظامی مقاومت نداشت. با توجه به ۳۲ سال کار مقاومت و توسعه ساختار حزب الله و تنوع آن، باید انتظار اتفاقاتی از این دست را داشته باشیم.

سلام.
من با دفتر حزب الله در تهران تماس گرفتم و یه شماره حساب از بانک ملی برای کمک اعلام شد:
0340153724002
ولی حساب به نام یه شخصه لبنانیه. به نظر شما قابل وثوقه؟

پاسخ:

۲۷ دی ۹۳، ۱۲:۲۴
من هم پرسیدم. هنوز جواب نگرفتم. اسم که لبنانی هست. اما هنوز تایید نگرفتم.

یاسر نیکوبیان

۲۷ دی ۹۳ ، ۱۹:۰۵
سلام
در مورد اون جاسوس من دیروز فیلم رو دانلود کردم نکته جالب این بود که بر خلاف خیلی از جو دادن های رسانه های ایرانی و لبنانی سید حسن تاکید کرد نه تنها این فرد در هیچ برهه زمانی مسئول محافظتش نبوده بلکه حتی فرمانده سازمان هم نبوده (وحده) بلکه فقط یک یگان از یکان سازمان امنیتی رو اداره میکرده (قسمه) ، و این فرد حتی تو عمرش نزدیک موشک های مقاومت هم نشده و اصلا در حدی نبوده که تو ترور شهیدان مغنیه و لقیس دست داشته باشه
راستی با تشکر از پیگیریتون همچنان منتظر هستم...

مدیر پایگاه اطلاع رسانی جویزر

۲۸ دی ۹۳ ، ۱۹:۵۲
سلام جویزر بعد از دوهفته مرخصی به سنگر مقاومت برگشت به ما سر بزنید . یاعلی

سلام. شایعه شده پسر عمادمقنیه شهید شدند ؟! راسته؟ دارم میمیرم.زود اطلاع بده.

پاسخ:

۲۸ دی ۹۳، ۲۱:۲۳
سلام. اینجا هنوز حزب الله خبر رسمی و اسامی شهدا را نداده. اما شبکه های اجتماعی خبر شهادت او و تعدادی دیگر از فرماندهان حزب الله و یک فرمانده سپاه و تعدادی از ارتش سوریه را می دهند.شهرداری شهر طیردبا شهر خاج عماد، شهادت جهاد رو تسلیت گفت.

خبر حمله ی هلیکوپترهای صهیونیست ها به رزمنده های مقاومت بدجور حالمو گرفته. سید حسن نصرالله چند روز پیش توی مصاحبش با شبکه المیادین به اسرائیل درباره ی هر نوع حمله ای به محور مقاومت هشدار داد. خدا کنه محور مقاومت پاسخ چند سال شرارت صهیونیست ها رو بهشون بده و اسرائیل رو شخم بزنه.

سلام .
بد حالمون گرفته شد. شهادت دلیران حزب الله مبارک. انشاءالله با یاری خدا سید حسن جواب دندان شکنی به این اشغال گران متجاوز بده. لبیک یا حسین(ع)

بی نام و قابل انتقال به غیر

۰۱ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۴۴
آقا محمود اگه یکی بخواد کمک یدی بکنه به حزب الله چیکار باید بکنه؟ چطور میشه عضو حزب‌الله شد؟ ایرانی جماعت میگیرن اصن؟

پاسخ:

۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۳۷
متاسفانه ایرانی رو از لبنان قبول نمی کنند. فقط از ایران اگر سپاه بفرسته. که اونم نیرو نمیفرسته. میگن اینا خودشون کافی هستن. حرفه ای تر هم هستن.

کمک مالی چی؟

پاسخ:

۳ بهمن ۹۳، ۱۷:۱۴
دفتر حزب الله در لبنان پذیرای کمک مالی خواهد بود

ما در ایرانیم

اقا یه قولی دادید که در مورد انقلاب ایران و ورود امام به کشور وواکنش لبنانی ها به این موضوع یه مطلب بذارید گفتم الان مصادف با ایام پیروزی انقلاب یه مطلب برارید خوبه / ببخشید جسارت کردم وپیشنهاد دادم

پاسخ:

۷ بهمن ۹۳، ۱۸:۰۷
ااااااا از پارسال قول داده بودم؟ عجب فراموشکاری هستم. انشالله. ممنون

علی عباس یاسین ایران

۲۸ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۴
سلام خدا به حاج آقای صفی الدین خیلی انسان شریفی هستند در مراسم بزرگداشت شهید رشید والامقام جهاد مغنیه توفیق حضور حاصل گشت با این که حقیر فرد عادی بودم و دیگر میهمانان حاضر از سران مملکتی ولی ایشان به من حقیر هم احترام ویژه گذاشتند و خود ایستادند که من بنشینم،درود بر شیر مرد حزب الله.۰۹۲۱۲۳۱۸۶۲۲ خیلی عاشق سید بزرگوار حاج حسن نصرالله هستم عکس این سید بزرگوار رو پشت سرم در محل کار نصب نمودم .

پاسخ:

۲۹ مهر ۹۴، ۰۸:۲۰
علیکم السلام
بله انسان خوبی است. از بستگان نزدیک سید حسن هم هست.

علی عباس یاسین ایران

۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۲:۱۹
سلام آیا امکان دیدار حاج آقای صفی الدین و مصاحبت با این بزرگوار حتی در زمان خیلی کم میسر است اگر این توفیق به خواست الهی حاصل گشت خیلی دوست دارم با شما برادر بزرگوار و همکارانتان همکاری داشته باشم و لازم به ذکر است که شاغل هستم و جویای کار نیستم.۰۹۲۱۲۳۱۸۶۲۲

پاسخ:

۱۴ آبان ۹۴، ۰۹:۲۵
علیکم السلام
کدام آقای صفی الدین؟ کدام همکار؟!

علی عباس یاسین ایران

۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۹:۲۴
با سلام و احترام،جناب آقای سید عبدالله صفی الدین رئیس دفتر حزب الله لبنان در ایران هستند،منظورم ایشان و همکاران محترمشان بود.

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۱۹:۳۲
اطلاع ندارم. باید از دفتر حزب الله بپرسید. من ارتباطی ندارم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها