تو حاضری برای عشقت چه کار کنی؟

تو حاضری برای عشقت چه کار کنی؟

خوب شد؟ خوشتان آمد؟ هی میگم نکنید! باز شما اصرار می کنید. خب بلاکمون کردن رفت. اینستاگرام رو میگم. هی میگم آقا این ابزارهای خارجیِ دشمن، مثل فیسبوق و اینستازایون (Insta zion = اینستاگرام صهیونیستی) جایی نیست که ما بریم بخواهیم جهاد فرهنگی و جنگ نرم بکنیم! یه عده میگن نه باید رفت، اینا ابزاره و باید استفاده کنیم. چیزی نمیشه. جنگ نرمه. نباید عرصه را خالی کرد.
من سالها پیش به دلیل اینکه دیدم فیسبوک یک ابزاره برای دشمن، نه برای استفاده مردم، بستمش. اونم موقعی که هنوز بین ایرانی ها فراگیر نشده بود. پارسال برای دنبال کردن خبرهای یک صفحه که مربوط به شغلم بود یک اکانت ساختم. با اصرار برخی دوستان فیسبوق نشین، مدتی است لینک و خلاصه مطالب سایتم روهم آنجا منتشر می کنم. رسید به داستان پاسخگویی جوانهای مملکت به کلام رهبری مبنی بر اینکه ملت ما عاشق مبارزه با صهیونیستها است. هرچند نقطه نظر خاصی در این موضوع دارم با این حال چند عکس در اینستازایون گذاشتم و بعد از اون بود که دیدم نیم بلاک شده ام! یعنی مطلب نمی توانم بگذارم.
حالا متوجه شدید برای چه میگویم اونجاها زمینی نیست که ما در آن بجنگیم؟ این جور جاها ما فقط نابود می شویم. با یک ریپورت ساده. اما عوضی ها و لاشخورهای وطن فروش و بی خداها، کدخدا پرستها، شیطان پرستها، ضد انقلابها، فتنه گرها و طرفداران داعش، به راحتی حضور دارند و فعالیت می کنند. هزاران ریپورت هم قدرت بستن صفحه آنها را ندارد.
در مورد کاغذ نویسی برای نشان دادن اینکه ما عاشق مبارزه با صهیونیستها هستیم، نگاه من با خیلی ها متفاوت است. هرچند من این اقدامات را بی فایده نمی دانم، اما کم ارزش، نازل ترین مرتبه حرف و عمل، بیراهه رفتن، وشعارزدگی قلمداد می کنم. از اینکه یک نفر در مورد موضوعی اینقدر بی تفاوت بوده باشد و کاری نکرده باشد که آخر سر مجبور شود یک کاغذ بگیرد دستش و به دیگران بگوید بخّدا من این موضوع برایم مهم است، برداشت خوبی ندارم. مثل جریان اهانت به امام هادی علیه السلام. اینقدر این امام عزیز بین ما مظلوم و گمنام است و کاری برایش نکرده ایم که پس از اهانت به ایشان مجبوریم کاغذ دست بگیریم! اگر برای ایشان روضه می گرفتیم، اگر سخنرانی می شد، اگر فیلم ساخته می شد، اگر عظمت و مقام و اخلاق و سیره ایشان برای مردم گفته می شد، نه تنها به ایشان اهانت نمی شد، بلکه لازم نمی شد در صورت اهانت، برای آنکه قدمی برداشته باشیم کاغذ نویسی کنیم. چون مشخص بود که ما نقوی و هادوی هستیم همانطور که حسینی و علوی هستیم. خیلی ها عشق به امام حسین در آنها متجسد است و همیشه آنها را در عزاداریها فعال و دلسوخته و پر شور می بینی. کسی جرات نمی کند جلوی آنها به امام حسین اهانتی بکند. اما چرا به امام هادی اهانت شد؟ چون ما شیعیان را، هادوی و دلباخته امام هادی ندیدند. مشکل از ماست، نه آنها. آن دریوزگان و زباله هایی که اهانت کردند، شخصیت خود را به رخ کشیدند و لجن درون خود را به نمایش گذاشتند. امثال آنها زمان خود ائمه هم به ایشان اهانت می کردند. اما اینکه جرات کنند در فضای جامعه چنین غلطی بکنند علتش ما بی غیرت هایی هستیم که قدمی برای اماممان بر نداشتیم و بر پیشانی ما نام آن امام دیده نشد.
بگذارید خاطره ای برایتان بگویم. در زمان دانشجویی یکی از فعالان حامی فلسطین در دانشگاه تهران من را پیدا کرد و خلاصه تور زد و با چند نفر دیگر از دانشگاه های مختلف هسته یک گروه دانشجویی حامی قدس تشکیل دادیم. اساسنامه نوشتیم و جلسه می گذاشتیم و توی سر و کله همدیگر می زدیم که چه کاری می توانیم بکنیم. نشریه، بیلبورد، کمپین،... . یکی از ساده ترین کارهایی که همیشه در این نوع گروه ها قابل است تهیه بروشورهایی بر ضد محصولات صهیونیستی است. یکی دو تا از خانم های گروه خیلی تند و احساساتی بودند و می خواستند کارهای پر سر و صدا انجام شود. مثلا برویم روی بیلبوردهای تبلیغاتی فلان شرکت که مدعی بودیم صهیونیستی است، با رنگ قرمز آرم اسراییل بکشیم. جالب است یکبار برای برگزاری یک برنامه دانشجویی که خانم رییس گروه رفته بود تا از نهاد رهبری کمک بگیرد، مورد بازخواست و استیضاح هم قرار گرفته بود که شما کی هستید؟ چه کسی پشت سر شماست؟ خط و ربط شما چسیت؟ برای کی کار می کنید! به جای کمک نزدیک بود او را بکنند داخل گونی! (بقول سریال معراجی ها)
ما به جای اینکه کاغذ بنویسیم و بگوییم ما عاشق مبارزه با اسراییل هستیم، داشتیم کار می کردیم. بروشور تهیه می کردیم. ظلم و ستم اسراییل به فلسطینی ها و رنج مردم مظلوم فلسطین را نشان می دادیم. روی پیشانی ما آرم فلسطین خورده بود. بنابر این نیازی نبود کاغذ دست بگیریم که من فلسطین را دوست دارم.
بعد ها من در هنگام راه اندازی پرس تی وی یک مدت کمی آنجا همکاری می کردم. یکی از بچه های فنی آنجا خیلی پسر خوبی بود اما اخلاقش قدری عجیب بود. شوخ بود و کل می انداخت و با رییس ما خیلی لاتی حرف می زد و...
بیرون شبکه، من دوستی داشتم که پدرش دوستانی از بالا داشت! وقتی فهمید این پسر در شبکه کار می کند گفت ای بابا این رو می شناسم. این پدر و عمو اش فلان عملیات برون مرزی رو انجام دادند.
برای رو کم کنی رفتم بهش گفتم: داداش! پدر و عموی شما نبودند که فلان کار را کردند؟ چشمهاش چهارتا شد! رفت فرداش برگشت و گفت: آقا محمود ..... شما در دانشگاه گروه قدس تشکیل دادید! (رفته بود آمار ما را درآورده بود) گفتم زحمت شد! اینو که همه میدونند!
هدفم از روایت این خاطره این بود که بگویم اگر ما واقعا دنبال کاری هستیم و پای کار بوده و تلاش می کنیم، نیازی به پارچه نویسی و کاغذ نویسی ندارد. اگر کاری نکردیم و خواستیم ادعا کنیم ما پشت حرف رهبرمان هستیم، بله کاغذ نویسی خیلی هم راحت است. شعار دادن خیلی راحت است. این کار دقیقا مثل کار صدا و سیماست که شعار سال رهبری را تا یکی دو ماه لوگوی شبکه ها می کنند و بعدش خودشان هم یادشان می رود که شعار چه بود!
ماهی گرفتن در آب سم آلود شبکه های ساخته دست سازمانهای جاسوسی غربی، محال است. در آنجا یا باید لخت و پتی باشی و سبک زندگی غربی را نشان دهی یا هیچ حرفی از اعتقادات و سیاستهای ضد غربی نزنی. اگر زدی و دیدی خبری نشد بدان برایشان یا مهم نبودی و خطری نداشتی یا فعلا تحت تعقیبی.
خیلی از مردم عادی که حضور دارند و سبک زندگی خودشان را به تصویر می کشند، دشمن فعلا کاری به آنها ندارد. چون در پی جمع آوری اطلاعات در مورد حلقه های دوستی، رابطه ها، افکار و عقاید، دوستان ، محل سکونت، امکانات و زندگی کل مردم است.
دلیل دیگری که با این حرکت ها مخالفم این است که ما عموما انسجام نداریم و با انجام این کارها، بدتر ثابت می کنیم که کم شمار هستیم. مثلا صفحه fightingthezionists در اینستاگرام که ظاهرا بچه های سایت خامنه ای دات آی آر راه انداخته اند تا لحظه نوشتن این مطلب، فقط 3028 فالور دارد. تصاویر هم با میانگین حدود 500 لایک، پسندیده شده اند. خب دشمن به راحتی نتیجه می گیرد در ایران فقط حدود 3000 نفر دشمن جدی در فضای سایبر دارد. البته شاید هم نتیجه بگیرد این 3000 نفر در حد سایبری دشمنی دارند و خطر دیگری ندارند. (با تجسس از گوشی شما و مکان هایی که می روید و اسم افرادی که با آنها رابطه دارید کاملا می فهمند آیا یک آدم عادی هستید یا فعالیت خاصی دارید)

فعلا هم صفحه شان به دلیل ریپورتهای زیاد بسته شده و درحالت خصوصی قرار گرفته.

خوب آدم واقعا خجالت می کشد وقتی می بیند در شبکه اجتماعی ای که عکس اندام یا لباس زیر جدید یا موبایل جدید فلان هنرپیشه یا خواننده یا مدل، اقلا 200 هزار لایک می خورد و خودش صدها هزار یا چند میلیون، فالوور دارد، ما با این اعداد و ارقام اندک ادعای مبارزه و دفاع فرهنگی داریم. حرکت ما در بستر فرهنگ غربی غلط است. باید کل بستر را به چالش کشید نه اینکه برویم در آن بستر و بخواهیم با برخی از عناصر آن بستر مبارزه کنیم.
در آخر، از دوستانی که مخالف این حرف هستند و نظرشان این است که کاغذ نویسی انجام بشود سوال می کنم:
#تو_حاضری_برای_عشقمون_چیکار_کنی؟!

پ.ن: من مخالف این حرکتها نیستم و منظورم این نیست که عرصه را رها کنیم، خودم سابقه زیادی در کار فلسطین دارم. اما راهکاری که به ذهن من میرسد این است که کار باید سازماندهی داشت باشد. تعداد بالایی از افراد باشند که نه با اکانت شخصی و گوشی و تبلتشان، بلکه با کامپیوتر، اکانتی برای این کار ساخته و فعالیت کنند. وگرنه راه به جایی نخواهند برد.

۰ ۰ ۱۴ نظر ۴۲۴۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۴)

خوب بود
قبول دارم

حاجی کاری کردی auto liker بنویسیم !!!!

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۳، ۰۰:۱۹
یعنی بیاد منو لایک کنه؟!  ☺

امروز 20 میلیون رفتند کربلا
رو سایت الجزیره یه خط خیر در موردش نیست!

شبکه های اونجا چه جوریه؟ غیر از خود شیعه ها کسی می فهمه؟

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۳، ۰۰:۱۸
سلام
البته من از شبکه ها خبر ندارم.
اما فکر میکنم مسیحی ها و اقلیت های دیگر تاحدودی از این حرکت مطلع هستند.
خصوصا دهکده هایی که در مناطق شیعیان هستند حتما مراسم رو می‌بینید.

اقا موندم این خیل عظیم اکانتهای فیک توو فیسبوک که میان هر جا به خدا و امامان قران و پیغمبر فحش ناموسی میدن رو کیا خرجشونو میدن!
فیسبوکی که حتی عکس سید حسن نصرالله رو هم تحمل نمیکنه!
تا الان صدها پیج برای سید حسن نصرالله ایجاد شده که همون اول کار بسته شد!
یه دوستی توی یکی از پستاش گفت دوستان ببینید الان من زیر این پستم توو کامنتها 7-8 تا عکس سید حسن رو اپلود میکنم ببینید فردا همه اینها پاک میشه............دقیقا هم همین شد..........
فقط کافیه یه اکانت مطالبش اکثرا مربوط به سید حسن نصرالله و عکساشو بزاره.......سریع اکانت بسته میشه!

سلام

جانا سخن از زبان ما می گویی

ما هم هر چی این قضیه رو به یک سری از رفقا که می گن: "این ابزاره باید ازش استفاده کرد" یا "ما حتما تو این جبهه حضور فعال داشته باشیم "می گیم تو گوششون نمی ره

بابا اونها این ابزار رو متناسب با نیاز خودشون ساختن

مثل اینه که یکی چکش بسازه بعد تو بخوای باهاش پیچ 4 سو باز کنی !
البته شاید بشه باز کرد اما هم وقتت تلف میشه هم خود پیچ به فنا می ره

مثلا همین قضیه عاشقان مبارزه با صهیونیزم با ابزارهایی مثل اینستاگرام و ... نه تنها وقتمونو تلف می کنه بلکه قضیه رو لوس و فانتزی می کنه

به نظرم همین راهپیمایی اربعین خودش بردش خیلی بیشتر از این حرفهاست
حتی اگر تو ظاهر و زرق و برق و ... به جذابیت اونا نباشه

ببخشید سرتونو درد آوردم

یا علی

سلام از یه بابت با شما موافقم اما اینکه اگه صفحه در فیسبوک باز کنیم یا اینستاگرام ،وشروع به فعالیت علیه اسرائیل وآمریکا یا در حمایت از حزب الله ورهبر و انقلاب و وارزش هاکنیم صفحه یمان بسته میشود ویا بلاهای دیگه سرش میاد که نشد بهانه برای عقب نشینی!من به عنوان یه فرد این کار رو انجام بدم وهمزمان بین دوستان و فامیل واقوام این خبر روپخش کنم (من فلان مطلب رو زدم فیس بوک حالا تحمل نظرات مخالف رو میبینیم در غربی ها ودروغ آزادی بیانشون ...منتظر باشید)همین که اتفاقی افتاد برای صفحه من همین که چندتا از دوستان وفامیل آگاه بشن خودش کلی نعمت محسوب میشه .به نظر من گروهی کار کنیم وهر کس در گروه بخت واقبال صفحه اش رو امتحان بکنه کمه کمش مطلب موردنظر ما تا ده وپانزده روز در فیس بوک دیده میشه دیگه خوب این خودش تاثیر گذاره

سلام علیکم
سؤال دارم: میدونید نظر فقهی فقهامون درباره مراجعه ما به این شبکه ها چیه؟ نظر اخلاقی علمامون چطور ؟
بنظر من اول تو این حرکت ها باید با یه بزرگتری مشورت کرد و نظرش رو پرسید و بعد حرکت کرد.
همه ی مراجع تو این شبکه ها عضوند؟
من به این شبکه ها نمی رم چون با هرکلیکم جیبشون رو پر پول می کنم حالا این کلیک به نفعم باشه یا نباشه.
چرا حرکتمون این نیست که طبق سخنان مقام معظم رهبری تحریمشون کنیم و این تحریم رو با زبان و عمل و جایگزین شبکه های درست به دوستانمون القا کنیم. لازم نیست حتما تو شبکه های اونا موج بندازیم.
مقام معظم رهبری فرمودند ما جوانان عاشق مبارزه با صهیونیست هستیم و این تنها شعار نیست. بلکه در عمل با تحریمشون، این عشق و تحریم رو باید بهشون ثابت کنیم.

لبیک یا خامنه ای

ما عاشق مبارزه با صهیونیست هستیم.

پاسخ:

۲۴ آذر ۹۳، ۱۴:۳۹
سلام
احسنت. نکته بسیار خوب و به جایی بود. نظر اکثر مراجع این است که اگر مفسده ای نداشته باشه جایز هست. اگر به دشمنان سود برسونه هم حرام هست. اگر این شروط محقق بشه خب مطمئنا باید ترکشون کرد.
از لحاظ اخلاقی هم بیشتر اوقات تلف کردن وقت و سخن نابجا گفتن محسوب میشه. الان برعکس مفاهیم اخلاقی و توصیه های بزرگان مبنی بر خموش بودن و مراعات سکوت، همه می‌خواهند حرفی بزنند و عکسی بگذارند که همه تشویقشان کنند. این هم نوعی خودنمایی است.

بنظر من با ورود به این شبکه های اجتماعی بهشون سود می رسونیم، درسته که می تونیم با هواپیماهای ساخت کشورشون با خودشون جنگ کنیم ولی دنیای فرهنگ و اینترنت فرق می کنه، نمی تونیم با با فرهنگ خودشون به خودشون ضربه بزنیم؛ باید با فرهنگ اسلامیمون فرهنگ اشتباه اونها رو اصلاح کنیم (مثل این می مونه که به عروسی بریم و شروع کنیم بگیم موسیقی حرامه، نیاین عروسی) . شبکه های اجتماعی درسته که ابزارند ولی محتویاتشون مهمه، که متأسفانه به سود اونهاست، این همه سال گذشته ولی چه کسی توانسته ماهیت شوم این شبکه ها رو به تمام مردم القا کنه،بهترین کار این هستش که اصلا نزاریم چنین شبکه هایی دیگه تو خونه بچه مسلمونا مخاطب پیدا کنه و بجاش شبکه های اجتماعی سالم رو به همدیگه تبلیغ کنیم، اینطوری بیشتر بهشون ضربه می زنیم.نزاریم اسلام اندلسی تو کشور ما پیاده بشه.
میشه درباره اسلام اندلسی هم مطلبی بزارید، اخه خیلی مهمه.

سلام
ماجرای اسارت نظامی های ارتش لبنان به کجا رسید؟
بالاخره قرار شد در مقابل هر نظامی چند تا تروریست آزاد بشه؟

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۳، ۱۹:۲۷
سلام
فعلا به جایی نرسیده

بی نام و قابل انتقال به غیر معاف از مالیات

۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۴۷
رفیقم میرفت قمه میزد،یه روز گفتم این چه کاریه سر خودتو میشکنی، چه نفعی داره؟ گفت دو تا دلیل داره اول اینکه ترسم از ریختن خونم برای اهل بیت میریزه دوم اینکه دیگران میبینن برای عقایدم به خودمم رحم نمیکنم چه برسه به دیگران.
بدون رسانه ما داریم دست خالی می‌جنگیم.حالا اگه از سایتای غربی هم بیایم بیرون دیگه هیچی نمیمونه. امروز وایبر اسرائیلی هست،پس بریم بیرون فردا یه چیز دیگه اخرش باید با چوب و چماق بریم بزنیم تو سر خودمون...
رسانه های غربی ابزار جمع هست از نظر شرعی استفاده ازش حرام نیست مثل چاقو مثل فروش بعضی از سازها
هم میشه کار مفید کرد و هم کار مضر
هم نفع برد و هم ضرر
نگاه به اون پولی که با هر کلیک میره تو جیب اونا نباید کرد اگر کار ما موثر باشه ارزش داره اگرم کار بی ارزشی داره انجام میشه، خوب اصلا نشه بهتر هست پول هم داخل جیب استکبار نمیره
کار فرهنگی ما نباید چهار تا عکس رهبر و سید حسن و شهدا باشه یا چند تا نقل قول که هر سال چندین بار میشنویم و بازم یادمون میره
باید سبک زندگی اسلامی تبلیغ کنیم بدون اینکه خیلی از اسلام و انقلاب مستقیم حرف بزنیم. این طوری بلاک نمیشیم . بعدش نمیگیم چرا صدای بیست میلیون یهودی بیش تر از یک و نیم میلیارد مسلمان هست.

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۳، ۱۹:۳۲
البته بنده خیلی به قمه زنها امیدی ندارم. تا قمه زنی پای کار هستن اما همون قمه رو تو سر استعمار یا داعش نمی زنن.
بنده نگفتم کلا صحنه را خالی کنیم. برنامه و سازماندهی و روش می خواهد. نه با اکانت شخصی و چند تا دونه فالوور. امروز چند اکانت تبلیغاتی فارسی (همراه با تصاویر نه چندان مناسب) دیدم که بین200 هزار و 900 و خرده ای هزار فالوور داشتن! کار یعنی این. نه اینکه یه اکانت داشته باشیم به شکل رسمی و چهارتا فالوور که وقتی ببندنش بیچاره بشیم.

سلام
زحمت کشیدی حاجی! " فعلا به جایی نرسیده "
اینم شد جواب؟!
جریان اون آدمی شد که ازش پرسیدن خونه تون کجاست؟ گفت : تو کوچه!

پاسخ:

۲۸ آذر ۹۳، ۱۹:۳۳
سلام
والا من جوابگو نیستم. اشتباه گرفتید! هنوز خود دولت نمیدونه چه کار میخاد بکنه

بی نام و قابل انتقال به غیر معاف

۲۸ آذر ۹۳ ، ۰۱:۳۴
خوب انتظار دارید مردم جک و عکس زیبارویانو ول کنن بیان به راهی که باید سختی بکشن
مردم حال ندارن یه سریالیو ببینن که توش باید چرخ دنده های مغزو بکار انداخت تا از دیدنش لذت برد همش سریال های آبکی و روابط مسخره
شما هر وقت به اندازه عکسای نانسی فالوور داشتی به خودت شک کن

هر فضایی اقتضای کار خودش را داره الان این مشکلی که شما برخورد کردید این مساله را تایید میکنه
یعنی مثلا تو یه شبکه اجتماعی که دست صهیونیست ها بگی مرگ بر صهیونیسم و اسرائیل طبیعتا میبندن
تو این فضاها کارهای فرهنگی ریشه ای باید انجام بشه
الان مشکل ما در این نیست که مردم ایران و جهان نمیدونن صهیونیست ها چه جنایتکارهایی هستن بلکه مشکل این هست که نسل جوان ما که باید خیلی از حرکت های جهادی را شکل بده دچار آفت های مختلف در فهم معارف دینی هست گیر عرفان های کاذب هست به اسم حجتیه منتظره جهان پر ظلم بشه تا امام زمان بیاد گیر تنبلی و یاس شده کارهای بزرگ را که کشور ایران بهش نیاز داره ریسک نمیکنه نمیره دست بگیره حتی در حد یه تشکیل خانواده برا خودش هم مونده این ایرادات را تو این فضاها میشه رفع کرد. این شبهات را میشه رفع کرد. صهیونیست ها هم غلط کردن بخوان ببندن
یعنی میشه گفت تو این فضاها باید معارف دینی که سبک درست زندگی کردن را نشان می دهد با استناد به آیات و روایات ترویج کرد .نمونه های جهادی را معرفی کرد.روش زندگی که درست بشه خود به خود مبارزه عملی با صهیونیست ها هم شکل میگیره.

این مستلزم این هست که هر اکانت و صفحه ای که تو اینترنت و اپلیکیشن های موبایل تشکیل میشه همینطوری الله بختکی و هیجانی نباشه نیاز داره که این گروه ها به علما و کارشناسای دینی وصل باشن خط دهی از اونها باشه با سلیقه و مهارتها و پشتکار افراد ترکیب بشه تا مخاطب را بکشونه سمت گروه. تبلیغ هم سینه به سینه انجام میشه وقتی محتوا غنی باشه خود به خود کلی فالوور پیدا میکنیم.

برادران و خواهران گرامی

واقعا لازمه که حتما بریم تو وایبر و ویجت و اینستاگرام و فیسبوک و ... و تبلیغ دین اسلام داشته باشیم، به نظر من بهتر این است که تمام این شبکه ها رو تحریم بکنیم و اصلا ازشون استفاده نکنیم و بجاش شبکه های دیگه ای رو جایگزین و تبلیغ کنیم، چون ما با اصل این شبکه ها مشکل داریم؛ بنظرتون تو محیطی که بیشتر اوقات گناه ترویج میشه، صدای شرع چقدر شنیده میشه؟ اونم تو محیط مجازی که همه توش بصورت ناشناس راحت نظر میدن. این شبکه ها اومدن تا من و شما رو با هر عقیده ای جذب خودشون بکنند و راحت اطلاعات شخصیمون از جمله افکارمون رو بدزدند.
تو این همه تحولات جامعه چقدر از افکار جامعه رو مدیریت کردیم؟
فضای مجازی فضای آزاد و هر شخصی براحتی عقاید و اطلاعاتش رو ابراز می کنه بنظرتون چقدر توانستید رو جوونها تأثیر بزارید؟
با فرض مدیریت افکار باز هم کارمون ایراد نداره ؟ اونایی که دوست دارن به دفترچه تلفن و ایمیل و ...دست پیدا کنن، کارشون رو راحت نمی کنیم.
کتاب جنگ ضد جنگ تافلر رو اگه دوست دارید بخونید. تأییدش نمیکنم اما جمله های خوبی تو این کتاب نوشته شده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها