چرا نتوانستند سید حسن نصرالله را ترور کنند

چرا نتوانستند سید حسن نصرالله را ترور کنند

چند روز پیش خبری توسط برخی خبرگزاریهای خارجی منتشر شد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قصد داشته در عاشورا سید حسن نصرالله را ترور کند. امروز هم در رسانه های ایرانی این خبر ترجمه و منتشر شده است. با هم مروری داشته باشیم و ببینیم این رژیم اصولا در این شرایط امکان انجام چنین جنایتی را دارد یا نه.

پس از ترور شهید سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله، توسط جنایتکاران صهیونیست، همیشه امکان ترور برای رهبر بعدی هم قابل پیش بینی بود. خصوصا بعد از پیروزی های پی در پی حزب الله و شکست های پیاپی و ذلت بار صهیونیست ها، این امر با اقرار خودشان از شک به یقین تبدیل شد. آنها اگر لحظه ای امکان نابود کردن شخصی را در لبنان داشته باشند، کوتاهی و تعلل نخواهند کرد. 

بزرگترین اقدام رژیم اشغالگر قدس برای ترور رهبران مقاومت

در سال 2006 در پی عملیات موفقی که حزب الله لبنان انجام داد، نقشه و توطئه رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان و نابودی مقاومت و رهبران آن با شکست روبرو شد. به اقرار خود صهیونیستها، آنها از قبل قصد داشتند سه ماه بعد، زمانی که همه لبنانی ها به خاطر مدرسه بچه هایشان از دهکده و ییلاق به شهر بر می گردند و در منازلشان حضور دارند، به لبنان حمله کرده و اهدافی را که به دقت توسط جاسوسان خود به دست آورده بودند نابود کنند. منزل سید حسن و دیگر رهبران مقاومت، از جمله این بانک اهداف بود. با شکست این اقدام تروریستی، بارها تلاش های مختلفی کردند که به شکر خدا به نتیجه نرسیده است و ما از خیلی از آنها هم بی خبریم.

سید حسن نصرالله که پیش از جنگ 33 روزه به راحتی در میان مردم حرکت می کرد و در مراسم ها به صورت عادی و زنده صحبت می کرد، مجبور شد به خاطر اصرار صهیونستها در نابودی اش، اقدامات امنیتی خاصی را دنبال کند.

اما چرا دشمن آدمکش صهیونیستی هنوز نتوانسته به هدف خود برسد؟

نکته اول لطف خدا و اراده او برای در امان ماندن سید حسن است.

نکته دیگر این است که مردان مخلص و مجاهدی در لبنان هستند که دعوت خدا را لبیک گفته و در راه او شبانه روز به حفاظت و مجاهدت مشغولند. ضمنا بسیاری از فرماندهان و نیروهای امنیتی رده های بالا با یکدیگر فامیل هستند و امکان نفوذ بین آنها تقریبا غیر ممکن است.

آخرین نکته ای که من خبر دارم این است که وقتی سید حسن بخواهد زنده در مراسمی حضور پیدا کند، گذشته از آنکه یگان حفاظتش به رصد کردن فعالیت های دشمن مشغول می شود، یگانهای عملیاتی و موشکی خاصی، آماده درگیری و دفاع می شوند. حتی گاهی سابقه داشته که مستقیما به دشمن اخطار داده اند در صورت هر اقدامی، نیروگاه اتمی به شدت و دقت هدف قرار خواهد گرفت.

خبر روزنامه هلندی دی تلگراف بشدت خنده دار است. خصوصا آنجا که گفته کلاه خودهای نیروهای حزب الله به رادارهای روسی مستقر در جبل الشیخ متصل است! تصور کنید برای اتصال به رادارهای روسی چه دیش بزرگی نیاز است روی کلاهشان نصب شود! اصولا قبل از آنکه حزب الله بخواهد اطلاعات راداری از پرواز پرنده های دشمن توسط روسیه یا سوریه دریافت کند، نیروهای خودش اطلاعات را پیشاپیش درآورده اند! فوق فوقش از نتایج رادار ارتش لبنان استفاده می کند که هر روز گزارش تجاوزات دشمن صهیونیستی را ثبت و اعلام می کند. 

خوب است بدانید گاهی از اوقات وقتی فرماندهان بلندپایه ارتش دشمن به صورت غیرمترقبه و اعلام نشده از پایگاه های مرزی بازدید می کنند و فرماندهان و افسران خودشان از این بازدید خبری ندارند، حزب الله خبر دارد که چنین برنامه ای در کدام نقطه اجرا خواهد شد.

از سوی دیگر در این مرحله زمانی بعید به نظر می رسد که دشمن دست به چنین اقدامی بزند. خصوصا پس از اقرار اخیر فرماندهان دشمن به اینکه باید تهدید حزب الله درباره نفوذ به شهرهای مرزی را به شدت جدی گرفت. آنها با مشاهده قدرت نظامی فزاینده حزب الله که در سوریه به نمایش گذاشته شد، به شدت دچار وحشت شده اند و کاملا قبول دارند که جنگ بعدی نه تنها بازنده خواهند بود، بلکه دیگر پایانش به دست آنها نخواهد بود. وشاید، به دست خودشان پایان غم انگیزی برای خود رقم بزنند.

موضوع دیگری که باعث می شود این نظریه زیر سوال برود، این است که اگر اسراییل غلطی بکند و اقدام ناشایستی انجام دهد که موجب شود جرقه درگیری جدیدی در منطقه روشن شود، در واقع گروه های تروریستی در سوریه و عراق را منفعل و ساکت خواهد کرد. چرا که اولا پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی اش از آنها کمرنگ خواهد شد و دوم اینکه اعراب و مسلمانان دنیا، پشت حزب الله خواهند ایستاد و او را تشویق خواهند کرد. نه مانند امروز که آنرا برای حضور در سوریه شماتت می کنند. ضمن اینکه کمک آمریکا به تروریستها به دو دلیل متوقف می شود: یکی مشغول شدن به پشتیبانی رژیم اشغالگر قدس، دیگر اینکه به دلیل ترس از رسیدن اسلحه ها به دست حزب الله و نیروهای احتمالی که از سوریه و جولان به فلسطین هجوم می برند، دیگر به هیچ کسی کمک نخواهد فرستاد.

مطلب مرتبط: معرفی یگان ویژه حفاظت حزب الله که در عاشورای امسال برای اولین بار در بین مردم حاضر شد

۰ ۰ ۹ نظر ۳۲۱۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹)

شب عاشورا که درحسینیه سید الشهداء سید حسن حضور پیداکردند وجوانان حزب الله چقدر ذوق کرده بودند .به نظر من اگر جاسوس ها ومنافقا غلطی نکنن اسرائیل هیچ غلطی نمیتونه بکنه .از شهریور شبکه المنار سری اول غالبون رو پخش میکرد والانم سری دوم پخش میشه خدایش هر بدبختی سر لبنانی ها اومدهاز از دست منافق ها و مزدورها وجاسوس هاست.

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۳، ۲۰:۰۲
شما که وبلاگت بیشتر از من بازدید کننده داره!
ما تو کار عشق و عاشقی و موزیک نیستیم. دو تام بچه داریم. سرمون به کار خودمون گرمه. یه عشق داریم اونم اسمش حسینه. یه عشق داریم اسمش علیه. به عشق اونا زنده ایم. ولی خوب عاشقی نمی کنیم. دعا کن عاشق واقعی بشیم.

ان شاءالله که سید صد سال زنده باشه ولی مرگ در رختخواب هم براش ننگه. شهادت بهترین پایان برای سید هست. البته ان شاءالله بعد 120 سال

اون دوتا بچه نازنینتو به جای ما هم ببوس. البته بوسه داخل حرم امام رضا هنوز یادم هست. انشاا.. سربازان خوبی برای اسلام باشند و خودت هم موفق باشی.

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۳، ۲۱:۴۸
مخلصم
ان شالله بازم ببینیمتون

سلام
این طور که شما میگی خبر تلگراف کاملا نادرسته؟ یا یه بخشی از اون درسته؟
یعنی در روز عاشورا اصلا نقشه ای برای ترور سید حسن نبوده که بهم خورده باشه ؟
نقش این نیرو های ویژه حزب الله در مراسم چی بود؟

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۳، ۲۱:۴۹
نقشه ترور همیشگیه. فقط برای اون روز نیست. خودم حدس میزدم چون سید شب عاشورا اومده فرداش نیاد. سید همیشه غافلگیر میکنه.

قسمت تحلیل نظامی زیاد جالب و موجه نیست

سلام به دوست عزیز رزمنده ام.
چند روزیه که با وبلاگتون آشنا شدم و شدم پای ثابتش و خیلی از مطالب قدیمی تر رو هم توی همین چند روز خوندم. دست مریزاد، واقعاً لذت بردم. بنده تقریباً از اوایل بحران سوریه پیگیر اخبار جبهه ی مقاومت بودم و توی این چند سال سعی کردم همیشه از اخبار روز مقاومت مطلع باشم. خیلی ممنونم که صادقانه اطلاع رسانی می کنید.
سلام ما رو به همه ی رزمندگان عزیز حزب الله برسون.

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۳، ۱۹:۲۳
علیکم السلام
مخلصم
ممنون از الطاف شما
چشم حتما

سلام علیکم و رحمه الله
ان شاالله بعد از دیدن روی مهدی فاطمه عجل الله و تعالی فرجه شریف
اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک
خدا سید را برای ما نگاه دارد
ممنون از تحلیل و پست شما
شکرا

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۳، ۱۹:۲۲
علیکم السلام
ان شالله
خواهش میکنم

نظرتون راجع به این خبر شبکه العالم چیه؟

http://fa.alalam.ir/news/1649020

پاسخ:

۲۶ آبان ۹۳، ۱۴:۵۷
جالبه. امکان داره. مردم زودباورن. زود شایعات رو منتشر میکنن. به نظر من خبر ترور کاملا ساختگی و خنده داره.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها