پیامدهای اقامت غیرقانونی در لبنان

پیامدهای اقامت غیرقانونی در لبنان

اقامت غیر قانونی در لبنان شامل خارج نشدن در محدوده زمانی ویزا، یا تمام شدن محدوده زمانی کارت اقامت و تمدید نکردن آنهاست.

در مواردی مثل اقامت دانشجویی نتیجه بسیار می تواند سنگین باشد: اخراج و ممنوع الورودی به مدت سه سال!

در مواردی هم می تواند با جریمه مالی همراه باشد. مثلا بیش از یک روز تا مدت یک سال اقامت غیر قانونی جریمه 200 دلاری در پی دارد.

یکی از دانشجویان ایرانی هشت سال بی اقامت در لبنان مانده بود و حتی ظاهرا پاسپورتش هم باطل شده بود! نمی دانم چطور زندگی می کرد! اما پس از اینکه پاسپورت گرفت و رفت تا اقامت بگیرد، او را اخراج و ممنوع الورود کردند.

۱ ۰ ۸ نظر ۶۲۹۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۸)

سلام علیکم. مودکربس جان این دانشجوی بنده خدا چه دل خجسته ای داشته احتمالا قصد تحصیل نداشته. احتمالا قصدش امر خیر بوده.

پاسخ:

۹ آبان ۹۳، ۱۵:۵۶
علیکم السلام
:)

هشت سال بی اقامت
خخخخ

سلام . خط طوسی توی زمینه ی مشکی خیلی خیلی سخت خونده میشه.حد اقل سفیدش کنید قابل خوندن باشه .

پاسخ:

۹ آبان ۹۳، ۱۶:۰۹
علیکم السلام.
خط وبلاگ با فونت درشت سیاه رنگ و فاصله خطوط مناسب نگاشته می شود و پس زمینه آن نوک مدادی کمرنگ است. گاهی به سبب اختلال در اینترنت پس زمینه درست لود نمی شود و سیاه یا سفید دیده می شود. جای دیگر ، با دستگاه دیگر و با اینترنت دیگری امتحان کنید. لطفا مشخصات اینترنت خودتان و رایانه خودتان را هم بدهید تا بررسی شود. (نوع ویندوز، برنامه باز کردن اینترنت، نسخه آن، شرکت و سرعت سرویس اینترنت)

سلام
ایا میشود که ویزا را به طور مداوم تمدید کرد منظورم از یک ماهه به سه ماهه و بعد تمدید اون سه ماه ?یا این تمدید یک ماهه به سه ماهه فقط یک بار در سال است?

پاسخ:

۱۲ آبان ۹۳، ۰۰:۴۹
سلام
مجوز اقامت در لبنان پس از لغو روادید بین دو کشور به مدت یک ماه از تاریخ ورود است و یکبار دیگر به همین اندازه قابل تمدید است.

یه سوال ؟باتوجه به دشمنی دولت لبنان با حزب الله,اعضای حزبالله چطوری به ایران رفت وامد میکنن؟تجهیزات نظامی چه جوری از ایران به لبنان میره؟چطور با رفت امد اعضای حزب الله اونا شناسایی نمیشن وترور نمیشن؟این فرد دانشجوی ایرانی که گفتید 7سال یا 8سال غیرقانونی توی لبنان مونده احیانا عضو سپاه قدس ایران نبوده؟!!!ویا هم عاشق یکی از خواهرهای لبنانی بوده ها...خخخخخخخخخخخ

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۳، ۱۹:۲۴
این یه سوال بود؟ :) اگه من اینا رو میدونستم که یا خودم حزب اللهی میبودم و اصلا اینترنت نمیومدم یا تاحالا موساد ترورم کرده بود!
تجهیزات همش از ایران نیست. اتفاقا قسمتی اش رو خود مافیاهای آمریکایی و اروپایی میرسونن در محلی که شما می خواهید. سلاح های پیشرفته ساخت آمریکا که حزب الله برای مقابله با دشمن صهیونیستی استفاده می کنه مسلما از ایران به لبنان نمیره. سلاح های ایرانی از سوریه می رفت، یک سری که روسیه به ما نمیداد (البته در ظاهر) اونا رو سوریه می خرید و میفرستاد لبنان.
اون دانشجو هیچ ربطی به سپاه قدس نداشت و کلا از لبنان بودن خوشش میومد. اطلاعات خصوصی ندارم به خدا.

سلام به سوال : لبنان نمی خواهد اما آیا اجازه خروج از کشور برای دانشجو ها نیاز هست؟

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۴، ۱۲:۱۲
اگر درست متوجه شده باشم، پرسیده اید آیا دانشجوها برای خروج از لبنان اجازه خروج باید بگیرند؟ خیر اجازه لازم ندارد. هر وقت خواستند می توانند به ایران برگردند و دوباره به لبنان بروند (اگر صلاحیت اقامتشان تمام نشده باشد)

نه فکر کنم اشتباه منظورم رو بشما رسوندم ، منظورم از ایران بود یعنی اگر دانشجوی ایرانی برای تفریح بخواهد به لبنان بیاید ویزا ک نمیدهد آیا اجازه خروج از کشور میخواهد ؟

پاسخ:

۲۶ خرداد ۹۴، ۱۵:۴۳
بله. اگر خدمت سربازی نرفته باشید و معاف نباشید، باید از دانشگاه نامه اشتغال به تحصیل بگیرید و در وزارت علوم تایید کنید و به نظام وظیفه ببرید. مبلغ 15 میلیون تومان (تا انجا که یادم هست) وثیقه می گذارید و به شما به مدت یک ماه مجوز خروج می دهند. 

سلام دوست من

من عکاس هستم و قصد دارم برای عکاسی از مهاجرین سوری در فصل زمستان به لبنان سفر کنم

میخواستم ازت بپرسم که شرایط عکاسی در کشور لبنان به چه صورت هستش و واکنش مردم و مسولین نسبت به خارجی های عکاس چطوریه و ایا دسترسی به مهاجرین سوری امکان پذیر است ؟

برای ورود به اردوگاه های سوری مجوز لازمه ؟

ممنون

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۴، ۰۹:۳۵
سلام
کار سختی هست. باید حتما همراه افراد آشنا و مسلح بروید وگرنه امنیت ندارد. در لبنان بیشتر سوریه ای ها در شهرها و دهکده ها بین مردم زندگی می کنند. عده ای که وضع مالی خوبی ندارند و نتوانسته اند کار پیدا کنند در اردوگاه ها هستند که برعکس تمام کشورهای دیگر آزادانه می توانند تردد کنند. باید با یکی از خودشان دوست شد. فکر نکنم مجوز بخواهد. البته اگر اردوگاهی توسط ارتش محافظت شود و ورود و خروج کنترل بشود، باید مجوز گرفت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها