آغاز محرم و عزاداری شیعیان لبنان

آغاز محرم و عزاداری شیعیان لبنان

با فرا رسیدن ایام محرم، در لبنان شاهد تحرکات مختلفی هستیم. شیعیان از چند روز قبل شروع به نصب پرچم های عزاداری و آماده کردن مکان های مختلف جهت برپایی روضه و هیئت و سینه زنی کرده اند. ضمن اینکه کم کم اقدامات امنیتی برای دسته های عزاداری روز عاشورا در ضاحیه و نبطیه به اجرا در می آید.

امسال در حالی محرم را آغاز می کنیم که دیروز مسجد اهل سنت در ضاحیه به مناسبت حلول ماه جدید هجری، تواشیح شادی و شکر خدا پخش می کرد. در حالی محرم را آغاز می کنیم که ارتش لبنان درگیری های مهمی را با تروریستهای شمال لبنان آغاز کرده و جمعی را بازداشت کرده است تا به دست عدالت بسپارد. با تهدید های این گروهک ها و جبهه النصره و برخی نمایندگان افراطی المستقبل، خطر بالا گرفتن آتش درگیری زیاد است.

پارسال که با نظارت و برنامه ریزی دقیق حزب الله کسی نتوانست ضرری به عزاداران حسینی برساند.

از سوی دیگر در عراق وضع جالب نیست. مردمان سرزمینی که حسین را تنها گذاشته بودند، اینک هم در مبارزه با دشمنان انسانیت، همت لازم را ندارند و با وجود تمام تلاش ها و کمک های ایران و حزب الله، هنوز داعش دست برتر را در میدان دارد.

خدا یا وارث خون حسین را برسان که امیدی به هیچ کس نیست. اگر هنوز 313 یار نیست، بگذار با 13 یار ظهور کند. مگر اجداد وی نفرموده بودند اگر به اندازه انگشتان دست یار داشتم، قیام می کردم؟ پس منتظر ما نمان که وضع به شدت خراب است و بازار نفاق و دورویی و تظاهرمان به شدت گرم و پرفریب. هرکس بیشتر خود را امام زمانی نشان می دهد، بیشتر، از امام زمان دور است. یکی برای دادن یا ندادن حق مردم اسم امام زمان را علم می کند، یکی کربلا را که واضح ترین صحنه تاریخ در تقابل حق و باطل و نور و ظلمت است، آوردگاه مذاکره و تعامل می خواند! ننگ بر ما که برای مقاصد دنیایی، طلحه وار و زبیر وار، خود را از اردوگاه حق خارج می کنیم.

ای امام زمان، دعایمان کن و بدان در این سرزمین، جوانهایی هستند که بی هیچ چشمداشتی برای دفاع از مقدسات، سلاح به دست گرفته اند و لبیک گویان، پا در میدان گذاشته اند. اگر شما بیایی، خیلی ها هستند که دیگر هیچ بهانه ای برای نشستن ندارند.

یا صاحب الزمان، در این غروب دلگیر برای ظهورت دعا می کنم، مانند همیشه، و می خواهم که دعا کنی، شر دشمنان از سر شیعیانت کم شود.

ما شیعیان ممکن است کارد به استخوانمان برسد اما به گلویمان نمی رسد. دیگر نمی گذاریم داستان گلو، آب، خنجر، تشنگی، خون، تکرار شود.

اللهم عجل لولیک الفرج

والعافیة والنصر ومدّ فی عمره الشریف وزین الارض بطول بقائه

واجعلنا من انصاره واعوانه والمستشهدین بین یدیه...

۰ ۰ ۱۴ نظر ۳۷۹۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۴)

سلام
اندکی صبر سحر نزدیک است.
انشا الله

سلام تو این مدت تقریبا یک سال و هفت و هشت ماهی که بلاگتون رو مطالعه میکنم متوجه شدم شما به دلیل علاقه ای که به دلایل شخصی خانوادگی به لبنانیها و شیعیانش دارید سعی میکنید با زدن بقیه شیعیان این مساله رو ثابت کنید که فقط حزب الله بدون نقص داره مبارزه میکنه اتفاقا همون پارسال گندی که شبکه المنار درباره عذرخواهی از بحرین زد اصلا مورد بررسی وبلاگ شما قرار گرفت
حال این نوشته
""""از سوی دیگر در عراق وضع جالب نیست. مردمان سرزمینی که حسین را تنها گذاشته بودند، اینک هم در مبارزه با دشمنان انسانیت، همت لازم را ندارند و با وجود تمام تلاش ها و کمک های ایران و حزب الله، هنوز داعش دست برتر را در میدان دارد.""""""""
در راستای همون رویکرد هست
شنیدید که میگن الکوفی لا یوفی منظور این نیست که مردم کوفه بد هستند بلکه روش آنها رونقد میکنه
یا علی

پاسخ:

۳ آبان ۹۳، ۲۳:۴۲
سلام
این تصور شما شاید ریشه در موضع گیری و پیشداوری های شما دارد. اتفاقا شاید من تنها منبعی باشم که نکات منفی لبنان و شیعیان و حزب الله رو بصورت واقعی روایت می کنم.
هرچند سعی ام بر این است که به کلیت حزب الله ضربه ای نخورد اما نکات منفی و اشتباهاتشان از نظرم دور نیست و ادعای معصوم و بی خطا بودن برای آن ندارم.
اما عراقی ها واقعا بد عمل کرده اند و خودشان هم اذعان دارند. ببخشید، اما گر بنده مطلبی می نویسم از آدمهای مطلع و صادق اطلاعات میگیرم نه رسانه ها.
پس لطفا از پیشداوریهایتان نسبت به من بکاهید.

سلام علیکم امام زمان ما چگونه ظهور کنند وقتی ما ایرانی ها شیعیان سینه چاک که صدای یا حجت بن الحسن عجل علی ظهورک گوش فلک رو کر کرده هروز یه وصله ناجور بهمان میچسبانند . . عملمان درست نیست همهی ملت شدند ربا خوار طفره میزنند برای سود بانکی از بچه گی میشیم ربا خوار تا آخز عمر خ، این مثلا یه نمونه اش هست دیگه بری امام زمان یاری نمانده خدا ریشه هرچی بانک دراره....

میشه بگید دقیقا کدوم نکات منفی رو از حزب الله و مردم لبنان گفتید ؟
کدوم پستها

سلام
راستش بخوای من هم خیلی ناراحت ونگران به علت اوضاع عراق لبنان سوریه واین روزهای ایران واصفهان از مسئله اسید پاشی ایران (نمیدانم چه دیوانه ای این اسید پاشی راانجام داده)که رسانهای غربی وعربی به ویژه العربیه الجزیزه بد جوری روی ان مانور میدهند برضد ایران حرف میزنند ایران را ناامن جلوه میدهند (در لبنان حرفی دراین مورد زده شده ؟؟ )تا حرفهایی که درمورد اوضاع عراق میزنند ومدام می گویند پیشروی کردیم ولی باز داعش حضوردارد مگر اینها چندهزار نفر هستند که ارتش ونیری مردمی عراق از پس اینهابر نمی ایند بنظرم باید نیروها حزب لله لبنان را تحسین کرد که یک تنه در مقابل داعش چه درسوریه چه لبنان ایستاده انهم چه نیروها ی وحشی وجنایتکاری !!که همه نیروی توان رویایی با این جانی ها ندارد سوریه هم که دست کمی از عراق نداره به خصوص منطقه عین العرب یا کوبانی فقط ماندم چرا ارتش سوریه به مردم این مناطق کمک نمیکنه مگر جزءکشورش نیست؟!

پاسخ:

۴ آبان ۹۳، ۱۸:۰۳
سلام
در همان مناطقی که در عراق اشغال کردند مردم و قبایل به آنها پیوستند و جمعیتشان بسرعت از 20 هزار نفر رد شد. خودشان که می گویند در کل دنیا 50 میلیون نفر دارند.
دولت سوریه در مناطق هم مرز با ترکیه حضور ندارد. خود ترکیه از سه چهار سال پیش منبع پشتیبانی تروریستهای خارجی در سوریه بوده و هست.
در لبنان من خبری از اسیدپاشی نشنیدم. حتما العربیه خیلی چیزها می گوید اما العربیه بین در لبنان کم است.

سلام
ما این روز ها هرچه رسانه ها و سایت ها رو مطالعه میکنیم، همش از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق می نویسند. یعنی یا اخبار این رسانه ها دروغه یا حرف‌های شما اشتباهه!
لطفا بیشتر در این مورد توضیح بدید.

پاسخ:

۵ آبان ۹۳، ۱۴:۱۶
سلام
نکته خوبی بود :)
همون رسانه ها لطف کنن آمار بدن ببینیم داعش کجاست. چند کیلومتری بغداده.
البته در جنگ شهری در سوریه و عراق، هر چهارتا خونه که آزاد میشه میگن آزاد شد و عقب نشینی کرد دشمن. دروغ نمیگن. اما تا کل محله آزاد بشه خیلی وقت و کار و زحمت میبره.

بی نام و قابل انتقال به غیر

۰۴ آبان ۹۳ ، ۲۰:۰۹
شیعه حتی اگر حیدر کرار هم باشه بازم مظلوم هست.
امروز یکی از این مدعیان دمکراسی داخل دانشگاه میگفت که چرا شاد بودن را از ما گرفتید؟شادی حق ماست. چرا برای عربی که 14 قرن پیش بوده این کارها را میکنید سیاه میزنید، این درست نیست.
آدم میمونه ادعا دمکراسی اینها را باور کنه یا تعین تکلیف برای بقیه.
از یه طرف میگن زنده باد مخالف من از طرف دیگه برای مقدسات دیگران احترام قائل نیستند.
مردم ایران عوض شدند،این آقا هم که از عاشورا سازش کاری یاد گرفته، میخواهد از این تغییر مردم برای خودش و قدرتش کیسه بدوزه تا طرفدارای خداجوش زیاد بشه.

پاسخ:

۵ آبان ۹۳، ۱۴:۱۵
بعضی آدما، گاو در برابرشون پروفسوره! والا!

بی نام و قابل انتقال به غیر

۰۴ آبان ۹۳ ، ۲۰:۱۳
یادم رفت بپرسم شما که از حسن فریدون انتقاد کردی اصلا شناسنامه داری؟
چون همه منتقدها بی سواد،لبو فروش و راننده تاکسی هستند.
حالا جرأت داری انتقاد کن تا انتقاد دونت... شپلق

پاسخ:

۵ آبان ۹۳، ۱۴:۱۴
خخخخخخ
احسنت

سلام

اگه منتظر ظهوری، مطلبی این جا نوشته م، خوشحال می شم سر بزنی
http://zohoor1394.persianblog.ir/

یک روز به انتقام هفتاد و دو شمس
با سیصد و سیزده قمر می اید

و إنی واثق بالله ربی فلیس یخیب بالله الرجاء...و حاشا أن ترد لنا کفوف تعالى الله عن رد الدعاء....

پاسخ:

۶ آبان ۹۳، ۱۳:۵۹
ان شاء الله
اللهم عجل لولیک الفرج

آقا ما انتقاد کردیم خدایی ناکرده از کراهت نبوده بلکه به خاطر علاقه ای که به لبنان و کلا شام دارم بود
وبلاگت هم اگر اسم لبنانش رو برداری دیگه من نمیام
میخواستم بگم ان شا الله انتقاد ما رو با لحن عصبانی نخونده باشی
همچنین قرار بود از سال پیش یه فیلم از مراسم لبنانی‌ها بگیری بذاری
یاعلی

پاسخ:

۶ آبان ۹۳، ۱۳:۵۸
شما آقایی
اگه من بخوام از حرف داداشم ناراحت بشم که باید در وبلاگو تخته کنم برم
من حتی اگه لبنان رو ترک کنم اسم وبلاگ رو عوض نمیکنم. فوقش اسمش میشه خاطرات و نظرات یک ایرانی که ساکن لبنان بود! :)
چشم. یادم هست. اما نمیشه راحت فیلم گرفت. سعی میکنم از شبکه های لبنانی چند تکه انتخاب کنم.
مخلصم

سلام
خوشحال شدم سر زدی

من شاید حدود دوساله که پیگیرت هستم

پاسخ:

۶ آبان ۹۳، ۱۳:۵۵
علیکم السلام
خواهش میکنم
لطف دارید

سلام علیکم
مدتی بود به علت مسافرت به عراق نشد خدمت برسم اونجا دعا گوی تمام عاشقان و دوستان خاندان عصمت و طهارت مخصوصا شما بودم.
در خصوص عراق مشکل اصلی برخی از اهل سنت هستند که از دولت برای مقابله با داعش سلاح گرفته اند و با دولت به جنگ پرداخته اند مدت تقریبا زیادی در عراق بودم و می دیدم که جنازه شهدا را که می آورند همه به استقبالشان می روند اما جنازه های افراد معمولی را وقتی می آوردند کمتر کسی بود که به سراغشان برود بعضی از مواقع تنها 2 نفر یک تابود را به حرم می آوردند و می بردند.
به نظرم مشکل اصلی خود مسئولین هستند چون با کارهایی که انجام داده اند ( چه در میدان سیاسی و چه در میدان اداره جنگ ) برخی از مردم را نا امید کرده اند و دیگر اینکه کمتر برای اعزام نیرو به جنگ کار فرهنگی انجام داده اند.
بحمد الله با تمام تفاصیل مدتی پیش یکی از مناطق راهبردی را از دست مخالفین گرفتند و تعدادی را کشته و تعدادی را زخمی کردند.
به نظرم مهمترین راه مقابله با داعش آگاه کردن مردم خصوصا اهل سنت از مبانی غلط داعشی هاست چیزی که اخیرا سید حسن نصر الله آن را بیان کرد و این کار را باید مسئولین انجام دهند مسئولین سوریه و عراق برای خلاصی از این معضل و مسئولین دیگر کشور ها برای جلوگیری از نفوذ داعش و تفکر داعشی

پاسخ:

۹ آبان ۹۳، ۱۶:۰۳
علیکم السلام
بله اهل سنت پس از سقوط صدام و تشکیل دولت، بسیار نسبت به شیعیان بددهنی و دشمنی کردند. چوبش را از خود داعش دارند می خورند.

سلام یه سوال.یعنی سنی های لبنان با این کارشون(نوار گذاشتن اول محرم) دهن کجی کردن؟یعنی تا این حد دشمن شیعه ها هستن؟ بدبخت شیعه های لبنان که علاوه بر سنی ها دشمنی مسیحی ها هم تحدیدشون میکنه!! خوبه سنی های ایران از این جرات ها ندارن البته چرا با چشم های خودم دیدم که دار ن مثلا با چشم خودم دیدم که تاسوعا وعاشورا کردهای بوکان عروسی گرفته بودن .البته این بی احترامی ها خیلی کمه ولی خوب هست دیگه

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۳، ۱۹:۴۹
سلام
نه. فکر نمی کنم. چون سر هر ماه جدید این تواشیحو میذارن.
شاید تندروهای صیدا یا طرابلس این کارو بکنن اما اینا همسایه های خودمونن تو ضاحیه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها