دیر به دیر آپدیت می شوم

دیر به دیر آپدیت می شوم

امروز اولین روزی بود که در یک مدرسه در لبنان به تدریس مشغول شدم. بچه های کلاس هفتم و هشتم (همون  راهنمایی خودمون) خیلی شیطون بودن و اصلا ساکت نمی شدند. خدا به دادم برسه. تازه بعد از کلاس سریع باید برم یه جایی تا ساعت 12 یک کار پژوهشی دارم. روزهایی که مدرسه شروع نشده بود از 8 صبح میرفتم اما حالا کارم فشرده تر میشه. ساعت 12 و نیم تا شش بعد از ظهر هم که همون کار قبلیمون سر جاش هست. خلاصه وقتی مثل یک مرده ی متحرک برسم خونه، و ناهار و شام رو به هم متصل کنم، دو ساعت وقت دارم تا وقت خواب برسه. به همین دلیل کمتر فرصت میکنم مطلب بنویسم و جواب دوستان رو بدم. از آنجا که در مورد دانشگاه و تحصیل در لبنان، ازدواج با لبنانی، شرایط اقتصادی و امنیتی لبنان مطالبی را قبلا نوشته بودم، تصور می کنم همان مطالب، نیاز دوستان را برآورده خواهد کرد. امیدوارم دوستان و خوانندگان جدید، اول قسمت سوال و جواب رو مطالعه کنند و اگر جوابی پیدا نکردند از صفحه تماس با ما اقدام به فرستادن سوالشون بکنند.  

۰ ۰ ۱۵ نظر ۳۳۹۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۵)

سلام وبتون خیلی جالب بود خوشحال میشوم به ما هم سری بزنید

پاسخ:

۲۵ شهریور ۹۳، ۱۱:۴۱
آدرستون مشکل داشت. یک سری کاراکتر اضافه ثبت شده. به هر حال سایت شما رو دیدم

سلام
دست علی به همرات . . .

با سلام
فرصت کردید از تجربیات معلمی هم بنویسید. از نگاه دقیق شما استفاده می کنیم.

پاسخ:

۲۵ شهریور ۹۳، ۱۱:۳۸
سلام علیکم
ان شاءالله

سلام
ایرانی یا لبنانی هستن ؟

پاسخ:

۲۵ شهریور ۹۳، ۱۴:۳۸
کیا/ بچه ها؟
لبنانی دیگه.

علیکم السلام
با تشکر

سلام علیکم و رحمه الله
موفق باشید

سلام
شما چطوری تونستین برین تو نظام آموزشی لبنان درس بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۳، ۱۶:۲۰
مدرسه رسمی (دولتی) نیست. خصوصی است. برای شیعه هاست.

سلام علیکم حاج محمود خدا قوت.امیدوارم موجب سربلندی جمهوری معظم اسلامی ایران باشید. شما الگوی خوبی برای ما جوانان هستید. از روز اول که با این وبلاگ اشنا شدم همیشه اون قسمت از نوشته تان مربوط به درس و کار و زندگی مد نظرم بود. هم این که شما ازخانواده محترم وصاحب فضل ودانشی هستید واقعا خوشحالم ازاین اشنایی. والسلام

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۳، ۱۶:۲۰
وعلیکم السلام و رحمت الله
مخلصیم. شما لطف دارید. دعا کنید خداوند کمک کند و توفیق خدمت خالصانه نصیب ما کند.

با سلام خدمت شما خیلی وقت بود که سر نزده بودم متن که خوندم کنجکاویم گل کرد ببخشید یه دبیر در لبنان چقدر حقوق میگره من خودم دبیرم حدود یک میلیون و دویست میگیرم البته اصلش حدود یک میلیون وششصد میشه با کسورات میشه یک میلیون و دویست

پاسخ:

۲۸ شهریور ۹۳، ۱۴:۲۸
سلام
خب اولا معلم رسمی داریم و معلم غیر رسمی. تمام وقت داریم و پاره وقت. سابقه هم مهم است. مدرسه رسمی (دولتی) هم خیلی با مدرسه خصوصی فرق می کند.
در مدرسه خصوصی شاید یک معلم 600 هزار لیره بگیرد و اگر کارش خوب باشد و زرنگ باشد و بتواند دو سه مدرسه درس بدهد حدود هزار دلار در بیاورد (البته این کمترین مخارج زندگی در لبنان است) ضمن اینکه بیمه درمانی هم خواهد بود.
در مدرسه رسمی معلم حدود 1500 دلار می گیرد و بیمه هم دارد، سه ماه تابستان هم تعطیل است و حقوق می گیرد و بعد از بازنشستگی یا هنگام ترک شغلش می تواند سنوات دریافت کند.
هزار دلار برای یک خانواده دونفره هم در لبنان کم است. تصور کنید اجاره پانصد دلار، پول آب و برق که خودشان باید به خاطر قطعی آب و برق دولت، تهیه کنند، اقلا دویست دلار، علاوه بر همه اینها گرانی مایحتاج زندگی و البسه و غیره ....
استادی داشتیم می گفت معلم ها در تمام دنیا قشر متوسط به پایین هستند. حتی در کشورهای اروپایی و پیشرفته هم معلم جزو قشر مرفه نیست.

سلام . اگر علاقه به تدریس دارید، این کار رابکنید. اگر به خاطر مسایل مالی مجبور هستید، تدریس بدترین کار ، و بهترین کار تجارت است. درآمد یک روز تجارت برابر یک ماه تدریس است، برای کسی که اهل تجارت نیست و برایر یک سال تدریس است برای کسی که استعداد تجارت دارد. لبنان مهد تجارت است و بهترین تاجران عرب لبنانی هستند. حداقل این است که خیلی چیزها هست که می توانید از ایران تهیه کرده و در لبنان بفروشید و بالعکس. شما با توانمندی خوبی که در روابط عمومی بالا، آشنایی با محیط های اجتماعی سایبر و علاقه مندی به صداقتی که دارید، اگر بخواهید مطمئنا تاجر خوبی خواهید شد. بنده افراد زیادی را می شناسم که با زدن یک سایت اختصاصی برای فروش محصولات و داشتن یک تبلیغ موثر در اینترنت درآمد معقولی کسب کرده اند. البته کار تجارت یک روزه نمی گیرد ولی به هر حال با تدریس قابل مقایسه نیست. یا علی ، موفق باشید

پاسخ:

۲۸ شهریور ۹۳، ۱۴:۰۲
سلام
بنده به کار تدریس و کار فرهنگی نه تنها علاقه دارم که ایمان دارم. تا الان هنوز نمی دانم مدرسه چقدر پول خواهند داد. اصلا صحبت نکردم و مهم هم نیست. کار تجارت اصلا علاقه ندارم و تجربه خوبی هم نداشتم.
ممنون از لطفتون. شما هم موفق و موید باشید

سلام علیکم
انشا الله که موفق باشید لباس ضد گلوله هم فراموشتون نشه
الحمد لله اطلاعات خیلی زیاد و خوبی داخل وبتون هست که نشون دهنده اینه که زحمت زیادی در این خصوص کشیدید و ما هم از مطالبتون مخصوصا اطلاعات توریستی خیلی استفاده کردیم و هنوز هم استفاده می کنیم.
موفق باشید یا علی

پاسخ:

۳۰ شهریور ۹۳، ۲۳:۰۵
علیکم السلام
ما وسعمون نمیرسه گلوله بخریم بخوریم! ضد گلوله کجا بود ☺
لطف دارید
شما هم موفق و موید باشید
یاعلی

سلام
چند وقتی میشه که به صورت خاموش مطالبتونو دنبال میکنم
وبلاگ ارزشمندی دارید
من عاشق لبنان هستم و خیلی دوست دارم شرایطی پیش بیاد که تو لبنان ادامه تحصیل بدم و زندگی کنم
برای من که دارم معماری میخونم تو لبنان ادامه تحصیل در چه شرایطی هست؟؟؟
آیا میتونم تو این کشور زیبا زندگی کنم؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ:

۳۰ شهریور ۹۳، ۲۳:۰۸
سلام
ممنون از لطفتون
درس خواندن راحت ترین راه برای زندگی در لبنان است.  اما فعلا اوضاع خیلی مناسب نیست. اگر وضع سوریه آرام شد حتما لبنان هم شرایط مناسب می شود.
مطلب راهنمای قدم به قدم تحصیل در لبنان را اگر نخوانده اید حتما مطالعه بفرمایید.

سلام
ایرانیم نظام اموزشیش شده مثل قبل
یعنی فقط راهنمایی ودبیرستان
1تا6دبستان ودبیرستان 7تا12

پاسخ:

۳ مهر ۹۳، ۱۶:۰۲
سلام
بله خبر دارم
نظام تحصیلی لبنان سه مرحله دارد، هر سه سال را یک حلقه می نامند. حلقه یک (کلاس اول دوم و سوم) حلقه دو (کلاس چهارم پنجم ششم) حلقه سوم (کلاس هفتم هشتم نهم) و بعدش دبیرستان یعنی کلاس یازده و دوازده.
الحلقة الاولی و الثانیة همون دبستان ماست، الحلقة الثالثة رو متوسطه هم می گویند، قدیمها کلاس 9 را بروه breve می گفتند که متوسطه تمام می شد و بعضی ها ادامه تحصیل نمی دادند. سال های آخر دبیرستان را سکوند (second) می گویند. کلاس یازده و دوازده در نظام قدیمشان به bak1 , bak2 معروف بود (بک وان و بک تو).

تبریک هم عرض میکنم معلم شدید:)
اونجاهم مثل اینجاحقوق معلماداغونه!؟:)

پاسخ:

۳ مهر ۹۳، ۱۶:۰۳
بله
اما حداقلش کارمند و حقوق بگیر محسوب می شوند. نه مثل یک دکاندار یا تعمیرکار ماشین.

من خیلی تدریس دوس دارم ولی خیلی میترسم.از اینکه تدریس بلد نباشم یا کار اشتباهی بکنم که رو بچه ها اثر بدی بذاره.
بی صبرانه منتظرم تجربیات تعلیمتون رو بخونم.
راستی بابت کمکتون به ترجمه ام واقعن ممنون.استاد 11 داد ولی من و خدا و شما میدونیم که حق ما بیش از این بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها