راهنمای گام به گام تحصیل در لبنان

راهنمای گام به گام تحصیل در لبنان

درس خواندن در خارج از کشور، برای خیلی ها آرزو و هدف بزرگی است. آنهایی که دستشان به دهانشان می رسد راحت به کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و کانادا رفته و درس می خوانند. اما برخی که توان مالی کمتری دارند یا دوست دارند در کشوری اسلامی درس بخوانند مالزی و لبنان را انتخاب می کنند.

لبنان به سبب آنکه از سالها پیش رنگ امام موسی صدر و چمران را به خود دیده است و بعدها هم با ورود سپاه و تشکیل حزب الله، نام و اثر و کمک ایران بیش از پیش در آن آشکار شده، و به سبب آنکه از لحاظ فرهنگی، تشابه زیادی با ما دارند، گزینه مطلوبی برای افرادی مثل من است که جو و فرهنگ و رویکرد ضد دینی کشورهای آمریکایی و اروپایی را نمی پسندند. در لبنان برخلاف کشورهای دیگر، ما ایرانی ها را دوست دارند.

از آنجا که خیلی ها در مورد دانشگاه های لبنان و نحوه ثبت نام و اقامت سوال می پرسند و چند مطلب گذشته، جوابگوی همه سوالات دوستان نبوده، در این مطلب سعی می کنم بطور کامل سوالات مختلف در این زمینه را پاسخ دهم.

گام اول برای تحصیل در لبنان، بلد بودن زبان عربی و اجنبی (فرانسه یا انگلیسی) است. برخی دانشگاه ها مدرک تافل می خواهند و برخی مدرک IELTS بعضی ها هم در امتحان ورودی خود به دو زبان امتحان می گیرند و همان برای ثبت نام کافی است.

گام دوم ترجمه مدارک است.

در این مرحله باید تمام مدارک از جمله دیپلم و ریز نمرات سه سال آخر دبیرستان، و همچنین لیسانس و ریز نمرات آن و اگر فوق لیسانس دارید و قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا دارید، مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات آن را در ایران ترجمه رسمی کرده و توسط وزارت خارجه تایید کنید. (عموما خود ترجمه رسمی ها این کار را می کنند- ترجمه به زبان انگلیسی باشد).

سپس به سفارت لبنان در ایران مراجعه و مدارک خود را تایید کنید (البته من شخصا این کار را نکردم. برای همین مدارکم را در سفارت ایران در لبنان مهر کردم و مهر سفارت را در وزارت خارجه لبنان تایید کردم و صفحه ای ده دلار ندادم به سفارت لبنان!)

گام سوم سفر به لبنان است. در این مرحله شما به علت آنکه لغو روادید است، فقط بلیط خریده و به لبنان می آیید. (مطالب مرتبط: لغو روادید با لبنان | سفر به لبنان بدون ویزا | بالاخره لغو روادید بین لبنان و ایران چه شد؟)

گام چهارم معادل سازی مدارکتان در وزارت علوم لبنان است. محل این وزارتخانه روی نقشه اطلاعات توریستی موجود است. مدارک شما را هرچند، با هم دریافت می کنند، اما مرحله به مرحله معادل می کنند. به شما رسیدی می دهند که تاریخ مراجعه روی آن نوشته شده. معادل کردن زمان زیادی می برد. گاهی تا یکسال یا بیشتر طول می کشد. لذا تصور نکنید می توانید همان سفر اول در دانشگاه ثبت نام کنید. البته برخی دانشگاه ها با رسید وزارت علوم اجازه ثبت نام به شما می دهند. چرا که هزینه ثبت نام و ثبت واحد را از شما می گیرند و اگر مدارکتان معادل نشد، آنها به پولشان رسیده اند و این شما هستید که سرتان بی کلاه مانده. 

تمبر هایی که برای مدارک معادل شده باید باطل کنید مبالغشان زیاد است. تصور میکنم سی و پنج هزار لیره برای دیپلم و شصت هزار لیره برای لیسانس باید تمبر باطل کنید. (هر 1500 لیره = یک دلار)

گام پنجم ثبت نام در دانشگاه است. عموما دانشگاه های لبنان، امتحان ورودی دارند. امتحان بصورت دو زبانه انجام می شود. گاهی مصاحبه ای هم پس از قبولی در امتحان انجام می شود. اگر این مرحله را رد کردید، ثبت نام مالی و درسی انجام می شود. سپس شما باید حتما نامه اشتغال به تحصیل را از دانشگاه بگیرید تا به مرحله بعد بروید. عموما ثبت نام در دانشگاه و امتحانات در ماه میلادی سپتامبر شروع می شود.

گام ششم دریافت اقامت است. اقامت دانشجویی یکساله بوده و اجازه کار ندارد. یعنی ممنوع است در جایی استخدام شوید. در این مرحله هزینه ترم دانشگاه را باید مطلع باشید و پول داشته باشید تا پرداخت کنید چون انتقال پول از ایران به لبنان دردسر دارد.

گام هفتم پیدا کردن محلی برای زندگی است. اگر تنها باشید می توانید در خوابگاه دانشگاه یا خوابگاه های دانشجویی خصوصی اتاق یا تخت اجاره کنید. می توان به قیمت 160 یا 170 دلار تخت اجاره کرد یا با قیمت بیشتر یک اتاق بسیار کوچک گرفت. اگر با خانواده هستید یا چند نفرید، می توانید منزلی اجاره کنید. اجاره منزل در لبنان گران است و بالای سیصد دلار برای یک منزل دو اتاقه پول می گیرند. ضمن اینکه باید برای بی برقی و بی آبی هم هزینه ای کنار بگذارید. 

هزینه زندگی در لبنان گران است. برای خورد و خوراک دانشجویی و هزینه رفت و آمد باید اقلا 400 دلار هزینه کنید و امیدوار باشید کارتان به دوا و دکتر نکشد چون هزینه هایش به شدت بالاست.

کار پیدا کردن در لبنان بسیار سخت است. خود لبنانی ها برای کار به خارج می روند. این به کنار، شما مجوز کار هم ندارید. پس کار محدود می شود به موسسات ایرانی که آنها هم به شدت با ایرانی هایی که پارتی ندارند مثل غریبه رفتار می کنند. پس اگر پارتی ندارید امیدی به کار هم نداشته باشید.

در مورد انتخاب دانشگاه و هزینه های آن شما را ارجاع می دهم به مطالب گذشته که در آن دانشگاه های لبنان را معرفی کرده ام. سایتی هم برای معرفی دانشگاه های لبنان وجود دارد. (مطالب گذشته: معرفی دانشگاه های لبنان | می خواهید در دانشگاه های لبنان درس بخوانید؟)

یک برنامه اندرویدی هم توسط وزارت علوم لبنان تهیه شده که بسیار مفید است و علاوه بر معرفی وزارتخانه و قوانین و مقررات، به معرفی دانشگاه ها و مدارک مورد نیاز می پردازد. (دانلود کنید)

بطور خلاصه عرض کنم، برترین دانشگاه در لبنان از لحاظ علمی، دانشگاه دولتی اللبنانیه است. در طول سال هزینه ای حدود سیصد دلار از شخص گرفته می شود. دانشگاه خوب دیگر، دانشگاه آمریکایی بیروت AUB است که هزینه هر ترم بالاست. تصور میکنم بالای 8000 دلار هزینه هر ترم است. دانشگاه اسلامیه با هزینه ای حدود 2000 دلار در هر ترم دانشگاه خوبی است اما از نظر وزارت علوم ایران، رده 3 محسوب شده و فقط چهار رشته آن مورد تایید وزارت علوم است. دانشگاه سنت ژوزف یا یسوعیه هم مورد استقبال ایرانی ها بوده و از لحاظ علمی سطح خوبی دارد. اما بیشتر رشته ها به فرانسه تدریس می شود. 

۳ ۰ ۸۱ نظر ۲۴۱۴۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۸۱)

انجمن گفتگوی بانوان مسلمان

۰۸ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۴
سلام
ما خانومهای شیعه مسلمون،تو این انجمن جمع شدیم که یه محیط دوستانه ،سالم و مذهبی داشته باشیم.
مقدم همه دوستان جدید را هم گرامی میداریم.
درضمن عضویت آقایون در این انجمن ممنوع میباشد.
http://www.solaha.com/forum.php


سلام خدمت شما بزرگوار.

مشاهده کردم که دراینجا لوگوی اینستاگرام ، گوگل پلاس و فیسبوک صهیونیستی را هم گذاشته اید از شما خواهش میکنم کمی بیندیشید به نوشته های من. مگر شما نمیدانید اینها صهیونیستی اند؟مگر نمیدانید واحد درامد اینترنتی ، کلیک ست یعنی با هر کلیک دراین سایتهای صهیونیستی به ظاهر اجتماعی ولی در درون ضد اسلامی و ضد بشری، درامد کلانی صاحب مدیران این سایتها که صهیونیستی نجس اند میشود و این درامدهاهمه صرف مبارزه علیه اسلام و مسلمین میشود.پس دقت داشته باشید که این لوگوها را از سایت خود بردارید و ضرری هرچند کوچک به صهیونیست ها وارد کنید.اجرکم عندالله

پاسخ:

۸ شهریور ۹۳، ۱۶:۱۸
سلام
ممنون از تذکرتون
البته خود بنده، هم فکر شما هستم، اما فیسبوک رو به تازگی گذاشتم و کدش هم به گونه ای گذاشتم که کلیک برای فیسبوک محسوب نمیشه. یعنی اتوماتیک نیست. ضمن اینکه شکی در دشمنی گوگل و فیسبوک با ما و دین ما نیست (حالا یکی واضح تر و تند تر و یکی با کلاس تر و آرام) اما وقتی بیشتر  مردم ایران و دنیا دارن استفاده میکنن، تحریم اونها فقط باعث خاموش شدن صدای خودمون میشه. من سالها قبل از ایرانی ها، با فیسبوک آشنا شدم اما درست موقعی که تازه تبش در ایران راه افتاد بستم. چون واقعا دیدم دشمنه. حالا هم به اصرار دوستان باز کردم و مراقبم چه کار می کنم و آنها چه می کنند. همین.
سودی که از کلیک من و چند صد نفر خواننده دائمی من ممکنه به این سایتها برسه به مراتب بسیار کمتر از سودیه که از تولید محصولات صهیونیستی در ایران و کشورهای اسلامی دیگه به جیب صهیونیستا میره. تا کسی روی تبلیغات کلیک نکنه سودی به سایت نمیرسه.

با این همه سختی و فشار گرونی
فکر کنم همون دانشگاه آزاد ،خوب درس بخونیم بیشتر به صرفه

در لبنان برخلاف کشورهای دیگر، ما ایرانی ها را دوست دارند.
یعنی ما اینقدرمحبوبیم بین مردم جهان:)

پاسخ:

۸ شهریور ۹۳، ۱۶:۰۹
اوه
بدجور

سلام من دانشجوی رشته حقوق نفت و گاز هستم. در دانشگاهی که شما تحصیل میکنید یا جای دیگر رشته ای با این نام وجود دارد. دیگر گرایشات حقوقی چی ؟ دانشگاه اسلامیه دکترای حقوق دارد ، مورد تایید هست.

پاسخ:

۱۰ شهریور ۹۳، ۰۲:۳۳
سلام
لبنان چون نفت نداشته رشته های مرتبط آن را هم ندارد. حقوق هست همه دانشگاه ها. حقوق دانشگاه اسلامیه هم مورد تایید است.

سلام علیکم و رحمه الله
ممنون از اطلاعات کاملتون
معلومه که وقت زیادی صرف کردید
خواستم عرض کنم
جدیدا وزارت بهداشت دانشکده های پزشکی لبنان)جامعه اللبنانیه, سنت جوزف,امریکایی بیروت و...( رو مورد بررسی قرار داده البته نتیجه نهایی روهنوز منتشر نکردن اما خوب یه اطلاعیه منتشر شده
اینم ادرسش
http://beirut.mfa.ir/?siteid=134&fkeyid=&siteid=134&pageid=17178&newsview=288666
چون قبلا مدارک رشته های پزشکی دانشگاهای لبنان مورد تایید وزارت فخیمه بهداشت نبود
اما جدیدا نظر کارشناسی حضرات تغییر کرده...

پاسخ:

۱۰ شهریور ۹۳، ۰۲:۳۴
سلام
ممنون از لطفتون
و متشکر بابت لینک و تذکر خوبتون

سلام اقای علوی به نظر شما دانشگاه ازاد خودمون به صرفه تره یا درس خوندن تو لبنان بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان وخوردوخوراک ؟به نظز شما دوره فوق لیسانس برای تحصیل در لبنان مفیدتره یا دکتری؟من رفتم سفارت گفتن دانشگاه بین مللی لبنان بعد امریکایی بهتره!!نظر شما چیه؟ دانشگاه های لبنان خود مدرک زبان رو میخوان یا فقط تسلط فرد رو>؟امتحان ورودی هر دانشگاه جداست؟وامتحان ورودی که میگیرن مثل کنکوره خودمونه؟

پاسخ:

۱۰ شهریور ۹۳، ۰۲:۴۱
سلام
چون از هزینه دانشگاه آزاد اطلاع ندارم نظرم دقیق نیست. اما فکر می کنم قطعا به ۲۰۰۰$ در ترم نمی رسد.
قطعا دوره دکتری بهتر هست برای کسی که عربی و زبانش خوب باشه. اما فوق برای دیگران میتونه دو سال آموزش و تمرین عربی و زبان محسوب بشه.
دانشگاه لبنانیه از نظر وزارت علوم لبنان تنها دانشگاه مورد قبول هست و مدارک کلیه دانشگاه های دیگه حتی آمریکایی باید در وزارت علوم لبنان معادل بشه!  اما به نظر شخصی خودم دانشگاه لبنانیه خصوصا در این سالها و کمبود بودجه و درگیری های سیاسی و اعتصابهای اساتید و روش تدریس و امتحان بسیار مزخرفش دانشگاه بسیار عقب افتاده ای هست.
لبنانی ها کنکور مثل ما ندارند. همان امتحان نهایی دیپلم ملاک ورود به دانشگاه است.
در مورد زبان هر دانشگاهی به سلیقه خودش عمل می کند. ضمن مراجعه به سایتشان می توانید با آموزش هم هماهنگ کنید.

ببخشید یه سوالی دارم .کشافه المهدی یه ارگانی مثل بسیج خودمونه؟وزیر مجموعه حزب الله لبنانه؟ چرا ایران با وجود گروه شیعه امل گروه شیعه(حزب الله) دیگه ای تشکیل داد؟و ایا گروه امل خودشون رو مطیع ولایت فقیه میدونن؟

پاسخ:

۱۰ شهریور ۹۳، ۱۳:۲۳
سلام
کشافة الامام المهدی با بسیج حزب الله (التعبئة التربویة) فرق دارد. کشاف همون پیشاهنگی هست که در تمام کشورها وجود داره و هدفش آموزش مهارتهای مختلف به نوجوانها است. به نوعی یک سربازی بسیار ساده و جذاب هست برای آماده کردن بچه ها برای وارد شدن به اجتماع و سربازی و کار و شغل. در کشور خود ما هم در زمان شاه وجود داشت و معلوم نیست به چه دلیلی آن را بر داشتند. هر کسی برای خودش کشاف یا پیشاهنگی دارد. مدارس حرکت امل کشافة الرسالة را دارند و مدارس دیگر کشافة برای خودشان. مدارس المهدی، کشافة الامام المهدی را دارند که لباسشان هم بسیار زیباست و عکسی از امام خمینی روی سینه خود نصب می کنند.
جواب سوال شما در مورد حرکت امل و حزب الله بحث مفصلی رو می طلبه که من یکبار نوشتم اما با مشورت برخی دوستان، صلاح ندیدم منتشر بشه. اقلا روی اینترنت و در زمان کنونی وقت و جای مناسبی برای انتشار برخی حقایق نیست.
اما بطور کلی باید عرض کنم در گذشته ایران وقتی می خواست به کسی کمک کند و پول خرج کند، اصرار داشت که حتما و کاملا مطابق نظر ایران باشند و عمل کنند. برای همین حرکت امل که خودش را یک گروه لبنانی ملی و در خط امام موسی صدر می دانست، اجازه نمی داد ایران به فرماندهی مستقیم آن بپردازد. لذا حزب الله به شکل جداگانه تشکیل شد. حرکت امل شاخه نظامی حرکة المحرومین بود که توسط امام موسی صدر پایه گذاری شد و وجهه دینی ندارد. بنا به ضروریات و مقتضیات لبنان، این گروه هرچند شاکله اساسی آن را شیعیان تشکیل می دادند اما برای لبنان و برای دفاع از مردم لبنان تشکیل شد. در همان زمان هم، هرچند نه امام خمینی چندان مطرح بود و نه نظریه ولایت فقیه به روایت امام خمینی به شکل امروزی مطرح شده بود، اما حرکت امل با وجود آنکه شخصی مانند امام موسی صدر را در راس خود داشت، اصلا ادعای دینی نداشت.
اگر ولایت فقیه را به معنای فقهی آن معنی کنیم، بله حرکت امل هم پیرو فقیه و مرجع است. اما نه شخص ولی فقیه در ایران.

سلام علیکم
ببخشید
اگر امکانش هست کمی در مورد نوع برگزاری امتحانات دانشگاه ملی لبنان توضیح بدهید
یعنی چجوریه دقیقا که جنابعالی می فرمایید
مزخرفه
و اینکه ورودی ان بسیار سخت است?)هم برای ما هم برای لبنانی ها(
یه سوال دیگه اینکه
دانشجوی تخصص دندانپزشکی جامعه اللبنانیه
برای گرفتنPHDمیتونه بیاد ایران?
یعنی مدارکش رو ایران قبول می کنه?یا اینکه فقط مدرک ایرانی ها مورد قبوله ...
ممنون
ببخشید بابت این همه سوال


پاسخ:

۱۰ شهریور ۹۳، ۱۸:۱۶
سلام
منظورم امتحانات دانشگاه بود. اول اینکه ترمی نیستند و سالی هستند و باید سیزده چهارده درس را در دو هفته امتحان بدهید. امتحان بسیار غیر علمی است و از پایایی و روایی لازم برخوردار نیست. مثلا به جای آنکه تمام درس را پوشش دهد با پرسیدن تنها پنج سوال از شما امتحان می گیرند که ممکن است مربوط به فصلی باشد که شما کمتر مطالعه کرده اید. بعضی ها اصلا امتحان را تصحیح نمی کنند و کیلویی نمره می دهند. بعضی ها باید دقیقا جمله کتاب را بنویسید وگرنه نمره نمی دهند. خلاصه وضع فجیعی است برای دانشگاه دولتی لبنان. البته این موارد بیشتر در رشته های انسانی است. از پزشکی و مهندسی کمتر خبر دارم و قطعا بهتر از این است.
فکر نمی کنم امتحان ورودی آن خیلی سخت باشد چون دانشجویان ایرانی در آن پذیرفته شده اند.
در مورد تایید مدرک اطلاعات ندارم. به سایت وزارت علوم مراجعه کنید.

سلام علیکم
انا بایران،بفهم الفارسیه و العربیه.
جید و مفید جدا.
جزاکم الله خیرا
هل تعرف شیخ کورانی من یاطر؟

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۳، ۱۱:۱۱
علیکم السلام
اکید اعرفه. الشیخ حسین کورانی فی لبنان و الشیخ علی کورانی فی ایران. انا اعرف بعض من احفادهما و هم اصحابی

سلام درش شما تموم شده در مقطع ارشد . دکترای دارید میگیرید. فضولی کلی کردم

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۳، ۱۱:۱۰
سلام
خیر
به دلایل مختلف نتونستم هنوز پایان نامه ارشد رو بدم.

ترمی 8000 دلار؟
یا درامد مردم لبنان خیلی بالاست یا اینکه اونجا مثل ما زیاد دانشگاه نمیرن!
با توجه به هزینه هایی که شما گفتی طرف باید سرش به سنگ خورده باشه بره لبنان!
از همه بدتر این وضع آب و برقه که شما گفتی.........آب و برق الفبای آسایش هست.......2 ماه یک بار نیم ساعت برق اینجا قطع میشه ادم زمینو زمانو می خواد فحش بده..........بعد دیگه آب هم مشکل داشته باشهدیگه نوبرشه!
با این ویژگی هایی که شما در مورد آب و برق لبنان گفتید..اگه درست باشه به نظر من واقعا حماقت است که ادم بره لبنان..........
من الن اینجام اگه برق نبود کولر روشن باشه و آبم قطع بود.......دیگه پس زندگی چه فرقی با زندگی 50 سال پیش اونم تووی وسط یکی از روستاهای کویری ایران داشت؟
البته شاید برای تزکیه نفس بخوایم شرایط سخت به خودمون تحمیل کنیم!

پاسخ:

۱۳ شهریور ۹۳، ۲۱:۳۵
بله بعضی ها این پول براشون خیلی زیاد نیست ولی برای عموم مردم زیاد هست و قسطی باید بدهند. خیلی ها هم اصلا به جهت گرانی بیخیال دانشگاه می شوند.
وضع آب و برق همین است که گفتم. بعضی ها پول اضافه زیادی بابت نبودن آب و برق می دهند و خودشان برای خودشان آب و برق تهیه می کنند

سلام آقای علوی...
منم کارشناسی علوم تربیتی خوندم در بهترین دانشگاه ولی الان بین رشته های ارشدش(مدیریت، برنامه ریزی درسی یا آموزشی و فلسفه ت وت) گیر افتادم...با توجه به این که شما الان مدیریت می خونید و به نظرم با توجه به جمیع آنچه از شما میدونم دغدغه هایی شبیه هم داریم، خواهش می کنم من رو در ادامه تحصیل (البته قاعدتا می خوام در ایران ادامه تحصیل بدم)راهنمایی کنید. بسیار نیازمند راهنمایی شما هستم ...
ممنونم! اگر وقت داشتید زودتر راهنماییم کنید خوشحال میشم وقت زیادی ندارم...
امروز 24 مهر هست تو همین روزه ها دوباره به اینجا سر میزنم و منتظر پاسختونم...

پاسخ:

۲۴ مهر ۹۳، ۱۵:۵۶
سلام
مدیریت آموزشی بیشتر به درد مدیر مدرسه یا مدیر آموزشگاه می خورد و واحد های مختلفی از جمله مدیریت، ارزشیابی، آمار، مشاوره، روانشناسی، جامعه شناسی، حسابداری، بهداشت مدارس و خلاصه هر آنچه برای اداره مدرسه نیاز است ارائه می دهند. برنامه ریزی درسی و آموزشی بیشتر به درد برنامه ریزان کتب های درسی یا طراحان محتواهای آموزشی می خورد. فلسفه آپ به جنبه های فلسفی آموزش و پروش می پردازد و در این رشته جای کار بیشتری در مورد تعلیم و تربیت اسلامی وجود دارد. در هر رشته به آینده و بازار کار آن هم توجه کنید. بازار کار مدیریت آموزشی خیلی سخت است. باید سالها معلم و معاون باشید تا آخر عمری شاید به مدیریت برسید.

سلام.
ممنونم که پاسخ دادید. البته همچنان سردرگمم...
منم موقعیت مدیر شدن رو دارم البته الان هم معلمکی هستم... أصلا با دید مدیریت وارد این رشته شدم ولی از خشکی درس های مدیریت و از انتزاعی بودن و فاصله زیاد فلسفه با زندگی واقعی می ترسم... برنامه ریزیم اطلاع خاصی ندارم ولی جدیدا از طرف دوستان داره بهش إقبال بیشتری میشه!!! خواستم دید شما به عنوان ی تحلیل گر ارشد ع.ت که دستی از دور بر آتش دارید رو بدونم.
در مورد بازار کار هم کلا برای رشته ما بازار کار خاص و جایگاه بالایی نیست مگر در مدرسه خودی نشان بدی تا به جایی برسی!
والا همه به عنوان مسئول پرورشی به آدم نگاه می کنند که کار خاصی جز نصب اطلاعات به بردها و برگزاری مراسمات و از این قسم کارها نداری...
ببخشید کمی عصبانی و نگرانم از این وضعیت و شاید شوق کمم نسبت به این رشته برای همینه!!!

پاسخ:

۲۹ مهر ۹۳، ۱۵:۴۶
سلام
اطلاع دارم که رشته های آموزش بزرگسالان و آموزش و آموزش عالی هم جدیدا در برخی دانشگاه های ایران باز شده است.
والا برای انتخاب رشته باید اولا هدف و سلایق خودتون رو ببینید و دوم بازار کار و فرصت های شغلی.
کلا رشته های خوبی هستند ولی عاقبت مادی خیلی خوبی ندارند. توقع سطح زندگی متوسط رو باید داشته باشید.

ممنون که راهنمایی می کنید.
ی سوال دیگه: شما گفتید اگر بخوایم روی ت و ت إسلامی کار کنیم رشته فلسفه جای کار بیشتری داره، در باره دانشگاه های تهران اطلاعی دارید که کدام در این زمینه بهتره؟
در ضمن اگه اطلاعی درباره أساتید این رشته ها دارید برام توضیح میدید. برای من أساتید خیلی مهم اند ولی فعلا نتونستم تحقیق زیادی در این زمینه بکنم.

پاسخ:

۳۰ مهر ۹۳، ۱۶:۲۸
خواهش میکنم.
بله رشته فلسفه جای کار داره. حتی به نظرم قرار بود رشته تعلیم و تربیت اسلامی افتتاح بشه بصورت رشته جداگانه.
دانشگاه ها رو خیلی اطلاع ندارم. دانشگاه تهران و علامه بهترند و اساتید خوبی دارند. من شهید بهشتی بودم. آب و هوای خوبی داره. (:

سلام.
بله دانشگاه شهید بهشتی که آب و هوای خوب و کوه پیمایی داره!
بازم ممنونم از راهنماییتون.
إن شا الله به وسیله این تحصیلات بتونیم به اجرای دغدغه های فراوان مون در زمینه تعلیم و تربیت و إنسان سازی که هیچ کاری زیر آسمان با عظمت تر ازش نیست، بپردازیم.
التماس دعا

احمد علی پور

۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۶
ضمن سپاس از راهنمایی های خوب جنابعالی دو نکته عرض می کنم:
1- من دکترای فلسفه دارم و استاد این این رشته هستم، در پاسخ به خانم حسنا باید عرض کنم در تهران بهترین دانشگاه این رشته،دانشگاه تهران،دانشگاه علامه،دانشگاه امام صادق،مرکز فیزیک نظری تهران (IPM) و در قم پردس فارابی، دانشگاه قم ، دانشگاه مفید هست
در ضمن دانشگاه شریف فلسفه علم، دانشگاه علامه فلسفه هنر، و شهید بهشتی فلسفه معاصر خوبی دارند
در مورد اساتید مهم این رشته در تهران بسته به گرایش فلسفه اسلامی ، غرب؛فلسفه تحلیلی ، فلسفه ذهن، فلسفه معاصر یا فلسفه های مضاف و...تفاوت می کند اگر دقیق تر بفرمایند راهنمایی می کنم
در ضمن اگر اهل قلم و مستعد باشند رشته مناسبی است
2- آیا امکان همکاری برای پژوهش و تدریس در دانشگاههای بیروت وجود دارد ،شرایطش را ممکن است جویا شوید

پاسخ:

۱۸ آبان ۹۳، ۱۹:۰۲
سلام خدمت شما عرض کنم همکاری در تبادل دانشجو هست اما برای تدریس باید شخصی اقدام کنید و زبان عربی و پارتی خوبی داشته باشید.

سلام.

ممنون از راهنمایی شما استاد علی پور.

من بیشتر در زمینه اسلامی مد نظرم هست، اگه لطف کنید بفرمایید.

سلام
مطالب خیلی خوب و مفید بودن
سوالی داشتم اینکه
در خود دانشگاه ها به خصوص AUB به چ زبانی تدریس میشه؟ یعنی اگه زبان عربی رو خیلی خوب ندونیم مشکلی بوجود میاد؟
امکان بورسیه شدن واسه AUB وجود داره؟ شرایطش چیه؟ وضعیت رشته های پیراپزشکی تو این دانشگاه چطوره؟
به نظر شما گرفتن فوق لیسانس هماتولوژی همینجا به صرفه تره یا دانشگاهی مثل AUB؟
حدود ١.٥ سال وقت دارم اما نمیدونم متمرکز شم واس اونجا یا واس همینجا بخونم
ای کاش راهنماییم کنید
ممنون میشم اگه ایمیل کنید

پاسخ:

۲۸ بهمن ۹۳، ۱۸:۱۸
سلام
زبان تدریس در دانشگاه آمریکایی بیروت انگلیسی هست. اگر عربی بلد نباشید مشکلی پیدا نمیشه. در مورد شرایط بورسیه و قسط بندی شهریه، به سایت دانشگاه مراجعه فرمایید. این دانشگاه کلا دانشگاه بسیار معتبری هست. همه رشته ها وضع خوبی دارند. هزینه ایران را نمی دانم اما هزینه زندگی و اجاره منزل در لبنان و هزینه شهریه دانشگاه آمریکایی خیلی زیاد هست. روی سالی 40 هزار دلار فکر کنید (در صورتی که با خانواده باشید. اگر تنها باشید و خوابگاه بروید حدود 30 هزار دلار)

ﺳﻼﻡ.ﻣﻦ ﻋﺎﺷﻖ ﻟﺒﻨﺎﻥ ﻫﺴﺘﻢ.ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺑﻴﺎﻡ اﻭﻧﺠﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﻲ ﻳﺎﺩﺑﮕﻴﺮﻡ و ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ اﻭﻧﺠﺎ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻛﻨﻢ.ﻗﺼﺪﻡ ﺻﺪ ﺩﺭﺻﺪ اﺯﺩﻭاﺝ ﻫﺴﺖ ﺑﺎ ی ﺩﺧﺘﺮ ﺷﻴﻌﻪ.ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ک ﺷﺪﻧﻴﻪ ﭼﻮﻧﻜﻪ ﺩﻳﺪﻡ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﺮﺩﻥ ﻭااااااﻱ ک چ ﺩﺧﺘﺮاﻱ ﻛﻢ ﺗﻮﻗﻌﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ اﻟﺒﺘﻪ.ﺣﺎﻻ ﺳﻮاﻟﻢ اﻳﻨﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ اﻻﻥ ﺳﻲ ﺳﺎﻝ ﺩاﺭﻡ ب ﻣﻦ ﺩﺭ ﻛﺪاﻡ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﺭاﺣﺘﺘﺮ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻣﻴﺪﻥ.ﺩﻳﭙﻠﻢ و ﭘﻴﺸﺪاﻧﺸﮕﺎﻫﻲ ﺗﺠﺮﺑﻲ ﺩاﺭﻡ و ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﻲ ﻣﻦ ﺿﻌﻴﻒ ﻫﺴﺖ.ﺁﻳﺎ اﻭﻧﺠﺎ ﺷﺮاﻳﻂﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ اﺯ ﻭﺭﻭﺩ ب ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻡ ﻛﺎﻟﺞ ﺯﺑﺎﻥ ﺧﺼﻮﺻﻲ و ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﻓﻘﻄ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﻲ ﺑﺨﻮﻧﻢ? و ﺳﻮاﻝ ﺩﻳﮕﻪ ﻣﻦ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ب ﻏﻴﺮ اﺯ ﺷﻬﺮﻳﺎﺭ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﻣﻦ ﺑﺎﻳﺪ در ﺑﻴﺮﻭﺕ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻢ ﻭاﺳﻪ ی ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺘﻮﺳﻄ ب ﺑﺎﻻ?ﻧﻪ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻳﻲ! ی ﺯﻧﺪﮔﻲ ک ﺯﺟﺮﻛﺶ ﻧﻆﻢ! ﺁﻳﺎ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ 800 $ 900 ﺩﻻﺭ ﻛﺎﻓﻴﻪ????????

پاسخ:

۱۲ فروردين ۹۴، ۱۷:۰۱
سلام
دانشگاه های لبنان راحت پذیرش می کنند چون پولش را می گیرند. می توانید قبل از ورود به دانشگاه عربی بخوانید اما مطمئن نیستم بابت آن اقامت دانشجویی بدهند. اگر هزینه اجاره را جدا حساب کنید، مبلغی که گفتید تازه جزو حداقل ها است.

سلام
با تشکر از مطالب ارزشمند شما
سوالی که می خواستم بپرسم آیا همه ایرانی های ساکن لبنان مثل شما طرفدار نظام یا وابسته به حزب الله هستند یا افراد آزادی خواه و مستقل هم از ایران حضور دارند
با احترام

پاسخ:

۱۲ خرداد ۹۴، ۰۱:۲۱
هرکسی لبنان بیاید متوجه می شود که تنها عامل امنیت و حفظ جان، حزب الله است. حمایت از چنین مجموعه ای اتوماتیک در خود فرد بوجود  می آید.
اگر منظورتون امثال منافقین و مخالفین نظام هست، ممکن است تعدادی باشند.

از پاسختان متشکرم. البته با تجربه ای که خودم در لبنان داشتم فکر می کنم روایت شما کمی یکطرفه است. غیر از شیعه ها بقیه مردم لبنان نه از حزب الله خوششان می آید نه از ایران. خیلی ها بر عکس شما فکر می کنند خود حزب الله و سپاه پاسداران باعث ایجاد نا امنی هستند و عملا کشورشان را به گروگان گرفته اند. و متاسفانه هر ایرانی که می بینند به چشم حزب اللهی و سپاهی نگاه می کنند و بعضا به هموطنان ما بی احترامی هم می شود.
البته با توجه به این که فقط با شیعه ها ارتباط خوبی داریم به شما حق می دهم از حزب الله دفاع کنید. اما به نظر بنده هم سیاست نظام در لبنان
در دراز مدت به ضرر منافع ملی ماست زیرا تنها به یک طایفه محدود شده است.

پاسخ:

۱۳ خرداد ۹۴، ۱۱:۱۳
در مورد غیر شیعه ها، روایت شما درست نیست. بسیاری از مردم عادی حزب الله را عامل امنیت خود میدانند. حتی سیاستمداران هم. مثلا همین سعد حریری وفتی پدرش ترور شد سریع رفت پیش حزب الله از ترس اینکه عاملان ترور مبادا او را هم بکشند. اما وقتی آمریکا نقشه سیاسی و پول به او داد آمد گفت حزب الله پدر منو کشته. در لبنان همان کسی هم که در ظاهر به حزب بد می گوید خودش می داند و اقرار می کند حق با حزب است. ایران به هر کسی که با دشمن نباشد کمک می کند. گروه های سنی و مسیحی مورد حمایت ایران در لبنان هستند. 

akramdarvishpoor@yahoo.com

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۶
سلام، کارشناسی پرستاری داشته باشی و برای ادامه تحصیل به لبنان بیام میگذارند همراه تحصیل کار هم کرد و آیا دانشکده های پرستاری در لبنان ، دانشکده های خوبی هستند

پاسخ:

۱۹ آبان ۹۴، ۰۸:۵۶
سلام
امکانش هست. اصولا خود پزشک ها و پرستارها حین تحصیل کار هم میکنند و حقوقی میگیرند. دانشگاه آمریکایی اگر بروید خوب است.

سلام، اولا که ممنونم از اطلاعات مفیدتون.... یک راهنمایی تخصصی تر دارم.... 
بنده ارشد ادبیات عرب از دانشگاه الزهرا دارم و لیسانس همین رشته از دانشگاه علامه... با یکی از اساتید دانشگاه اسلامی لبنان هم که به ایران رفت و آمد دارند آشنا هستم.... 
اما چند سوال: ریز نمرات دوره ی کارشناسی من با توجه به سخت گیری های دانشگاه علامه اصلا جالب نیست..... این چقدر تاثیر گذاره در ثبت نام دکترا در دانشگاههای لبنان؟ 
چه دانشگاهی را پیشنهاد میدید؟ 
شرایط و صعوبات مراحل ثبت نام و اقامت در این کشور را برای یک خانم مجرد  با سن پایین چطور میبینید؟ 
با تشکر از شما
 

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۴، ۱۱:۲۶
سلام
دانشگاه ها حداقل نمره اعمال می کنند. فکر کنم 60 از صد. دانشگاهی انتخاب کنید که در سایت وزارت علوم جزو درجه یک یا دو باشد و رشته های آن نیز معادل شود.
شرایط و سختی های لبنان شامل گرانی، آشنا نبودن با زبان و آشنا نبودن با محل های مورد نظر برای ثبت نام و کارهای اداری است. وگرنه مشکل خاصی نیست. شاید مجبور باشید با یکی از خانمهای دانشجو به دانشگاه بروید و با دفاتر مورد نظر آشنا شوید. مشکل خاصی به خاطر دختر بودن یا تنها بودن وجود نداره و امنیت اجتماعی اش به نظر من از ایران بالاتره.
الان به خاطر شرایط امنیتی اعطای اقامت سه چهار ماه طول می کشد.

عبدارشید

۰۲ دی ۹۴ ، ۲۳:۰۳
با سلام 

بنده  لیسانس حقوق دارم و قصد ادامه تحصیل در لبنان دارم و رشته مورد علاقم علوم سیاسی است نظرتون اینکه اگر مدرک علوم سیاسی بگیرم در ایران ازش استقبال می کنند لازم بذکر است بنده تسلط کامل به لهجه لبنانی دارم و.مشکلی با زبانشون ندارم

پاسخ:

۳ دی ۹۴، ۱۸:۳۷
سلام. علوم سیاسی و روابط بین الملل در لبنان رشته قوی ای است. حتما استقبال می کنند

سلام بزرگوار جناب آقای علوی وخدا قوت اطلاعاتی که دادیدید بسیار عالی ومفید بود ..بنده دو پسر دیپلم دارم که بخاطر شرایط خاصی که پیش اومد وظرفیتهای مدارسی که در آن  درس میخوندند نتوستن در رشته مورد علاقشون که تجربی باشه ادامه تحصیل بدند ودر رشته ریاضی دیپلم گرفتند... اگر ممکنه بفرمایید در دانشگاهای لبنان مثل ایران ادمه تحصیل باید مرتبط با مدرک دیپلم باشه .؟؟ وآیا تحصیل در این سن برای آنها در کشوری که درگیر با ناامنی است مناسبه همچنین دانشگاهای لبنان چقدر دینمدارند هم دانشجوها وهم اساتید متشکرم ✋🌻ویَحفَظَکَ الله.....🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

پاسخ:

۱ بهمن ۹۴، ۱۲:۴۳
علیکم السلام
با معادل کردن مدرک دیپلمشان می توانند در دانشگاه های لبنان شرکت کنند. اما مطمئن نیستم بتوانند با مدرک ریاضی وارد طب شوند. باید درسهای شیمی و زیست به اندازه کافی گذرانده باشند.
لبنان نا امن نیست. فقط باید حواسشان جمع باشد و شرایط را درک کنند. دانشگاه های لبنان همه جور انسانی دارد. دانشگاه های خصوصی، لخت و پتی هایشان بیشتر و بدتر است. در هر حال لبنان، خارج است نه ایران. می توانید برای دیدن محیط دانشگاه ها، از سایتشان مراسم هایی مثل فارغ التحصیلی را ببینید.

با سلام و ادب خدمت اساتید عزیزم. 

من کارشناسی ارشد بیولوژی سلولی مولکولی-ژنتیک دارم. آیا برای ادامه  تحصیل ، رشته ژنتیک پزشکی در سنت جوزف یا دانشگاه آمریکایی بیروت هست و منو پذیرش می دهند. با تشکر

سلام خسته نباشید..من کارشناس پرستاری هستم و خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه لبنان هستم آیا میشود کار کرد در کنار درس خواندن؟؟؟؟سوال دیگه ای دارم آیا میشود در رشته زشکی ادامه داد و هزینه سالیانه به پول ایران چقدر خواهد شد؟؟؟با تشکر از شما  ممنون میشم جوابتان رو سریعتر ببینم

پاسخ:

۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۹:۱۶
سلام. بطور نرمال دانشجوهای پرستاری و پزشکی، در دوره های بعد از کارشناسی، پولی بابت کار در بیمارستان دریافت می کنند. احتمال قبول شدن در دانشگاه لبنانیه در این مقطع بسیار بسیار کم هست. چون دانشجوهای لیسانس خودشون رو می گیرند. در دانشگاه آمریکایی بیروت هم تا آنجا که میدانم بالای ترمی هفت هزار دلار است.

سلام و خسته نباشید
چند وقتی است که به سایت شما مراجعه میکنم و با توجه به سفر یک هفته ای من به لبنان توصیف های شما بسیار عادلانه بود.
من رشته تجربی در مقطع پیش دانشگاهی هستم میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی و پیراپزشکی یا پرستاری در لبنان کدام دانشگاه بهتر و بصرفه تر است؟ و ایا کنکور دارد؟
من 18 سال دارم و سربازی نرفتم برای مشکل سربازی باید چیکار کنم؟
با تشکر از زحمات شما.

پاسخ:

۱۵ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۰۴
سلام
بهتر بودن از چه نظر؟ سلیقه ای است. به صرفه بودن هم تقریبا فکر کنم هزینه تحصیلی مشابه هم باشد. مگر اینکه درامد آینده را ملاک بگیرید. وقتی در دانشگاه ثبت نام کردید، برگه اشتغال به تحصیل را در سفارت ایران تایید می کنید و به ایران می فرستید.

سلام به اخوین و اخوات من قصد دارم برای کفن لیسانس علوم سیلی به دانشگاه سن ژوزف برم اما  شرایط رو نمیدونم میشم راهنمایی کنید مقسی😆😆😆😙

پاسخ:

۳ خرداد ۹۵، ۰۸:۵۹
سلام.
گامهایی که نوشته شده رو دنبال کنید و به یسوعیه بروید. اگر نیاز به امتحان باشد زمانش را به شما می گویند. بعدش پول عزیزتر از جان را داخل جیبشان می ریزید و تمام. تبریک می گوییم. شما دانشجو شدید.

سلام بابت املا ناجورم عذر خواهی میکنم من به تازگی دیپلم گرفتم و قصد ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی در دانشگاه سنت جوزف لبنان رو دارم از بابت میزان معدل و امتحان ورودی و هزینه ها و همچنین اجاره منزل توضیح بیشتری میخواهم مرسی☺

پاسخ:

۴ خرداد ۹۵، ۰۹:۲۸
سلام
قطعا معدل نباید کم باشد. امتحان زبان عربی و فرانسه هم از شما به عمل خواهد آمد. اطلاعات ریز این شکلی رو ندارم. سایت دانشگاه را بررسی کنید. اگر برای امتحان زبان فرانسه در ماه دسامبر اقدام کنید بدون پیش شرط در صورت موفقیت قبول می شوید. اگر نه شروطی برای قبولی دارد. در سایت مطالعه کنید.
http://www.usj.edu.lb/admission
اما در مورد اجاره منزل و هزینه ها هم قبلا توضیح داده شده که خوابگاه وجود دارد حدودا ماهی دویست سیصد دلار. و منزل هم هست چهارصد دلار به بالا. خورد و خوراک هم خیلی دانشجویی باشد، چهارصد دلار اقلا نیاز دارد.

پس وقتی گرونیه و امتحاناتشون اونجوریه،وجه مثبت تحصیل در لبنان چیه؟

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۵، ۰۰:۱۹
اینقدر گرون نبود. هم دلار در ایران گران شد هم اقتصاد لبنان افت کرد. دانشگاه لبنانیه وضع مناسبی ندارد. بقیه که بد نیستند.

سلام.لیسانس بهداشت دارم.وبه دلایلی قصد سفر به لبنان واقامت دارم...بنظر شما کار مورد نظری پیدا میشه.؟؟؟

پاسخ:

۱۷ خرداد ۹۵، ۱۶:۰۲
سلام. اگر اقامتی غیر از اقامت کاری بگیرید که اصلا اجازه کار ندارید. اگر اقامت کاری هم گرفتید، به سختی در لبنان شغل گیر خارجی می آید.

سلام خسته نباشید
آیا دکتری حرفه ای داروسازی در لبنان موجود هست؟ 
و اینکه وزارت بهداشت تایید میکندش؟
و یکی ام اینکه شرایط قبولی چیه؟ آیا بدون کنکور با معدل بالای 16 هم میشه داروسازی تحصیل کرد؟

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۶
سلام
قطعا هست. اما از سطح آن بی خبرم. برخی لبنانی ها این رشته را در خارج کشور می گذرانند.
منظورتان وزارت بهداشت ایران است؟ اگر مورد قبول وزارت علوم باشد، قطعا باید قبول کنند.
شرایط قبولی را اطلاع ندارم. از بررسی سایتش هم چیزی دستگیرم نشد.

سلام بر شما سرکار گرامی
حقیر دانش اموز رشته تجربی هستم و سال سوم دبیرستان را به اتمام رسانده ام با معدلی حدود 16.80.قصد ورود به لبنان برای ادامه تحصیل را داریم در رشته پزشکی.از سرکار چند سئوال دارم
دانشگاه های لبنان پذیرش پزشکی دارند؟
ایا برای ورود صرفا مدرک دیپلم کافی است یا مدرک پیش دانشگاهی هم نیاز است؟
برای ورود و پذیرش در رشته پزشکی کدام دانشگاه عالی است؟به دلیل مشکلات مالی نمی توانم در دانشگاه امریکایی ها درس بخوانم طبق بیانات حضرت عالی دانشگاه دولتی لبنان یا همان اللبنانیه بهترین دانشگاه است،ایا از بین ایرانی ها پذیرش دارند؟
امتحان ورودی برای وارد شدن به پزشکی در لبنان لازمم است؟ ایا این امتحان ها سخت هستند؟
اکر جواب حقیر را کاملا مبسوط بدهید سپاسگذاز شما بیش از پیش خواهیم بود.
تشکر پیشاپیش سید علی.

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۵، ۰۲:۴۱
سلام.
دانشگاه های لبنان رشته هایی که ارائه کرده اند را پذیرش دارند. همه آنها پزشکی ندارند. بیشتر مهندسی دارند.
در مورد مدارک نوشته شد که ریز نمرات سه سال آخر دبیرستان، ریز نمرات پیش دانشگاهی، و دیپلم مورد نیاز است.
با معدل شما شاید نتوانید به دانشگاه عالی بروید. رقابت شدید است. امتحان ورودی هم می گیرند.  بسیار سخت است. پذیرش ایرانی غیر ممکن نیست. دوستی مشغول تحصیل بود و الان هم ظاهرا ایرانی در این دانشگاه داریم.

سلام مجدد و تشکر بابت پاسخ،
قربان صرفا در رشته پزشکی امتحان سخت هست برای ورود به دانشگاهی مثل همون دولتی لبنان؟یا باقی رشته ها هم به همین سختی هست؟آخر دیدم شما نوشته بودید پذیرش پزشکی در لبنان مختص خود لبنانی ها هست فقط.
دومین نکته این که معدل 16.80 ضعیف هست ؟ :D
و این که اطلاع دارید مواد امتحانی شامل چه رشته هایی میشه برای رشته پزشکی ورودی اللبنانیه؟ 
تشکر.شرمنده هم به شما زحمت میدیم...دیگه چیکار کنیم ما که تو ایران نمیتونیم بریم دانشگاه به خاطر کنکور و مزخرفاتش..

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۵، ۱۷:۵۱
سلام
امتحان رشته پزشکی از سخت ترین امتحانها است. رشته های دیگر هم امتحان دارند. برخی رشته ها که طرفدار ندارد امتحان ندارند.
من برای رشته انسانی اقدام کردم گفتند باید معدل 70 (از 100) باشد.
اطلاع ندارم چه مواردی می آید. دروس تجربی دبیرستانشان است.

سلام علیکم
اقا ببخشید ما خودمون نمرات رو بدیم ریز ریز کنن (:D) با توجه به این که معیار ما متفاوته،ما معیار 20 تایی داریم اونا 100 تایی،خودشون براورد میکنن از روی کارنامه که ما چند از صد گرفتیم؟ و این که پیش دانشگاهی چرا دقیقا لازمه؟ دیپلم رو که به ما دادند رفت 
شرمنده .. مساله مرگُ زندگیه برا ما و این که قطعا بعدا ها مزاحم شما خواهمشد.
خدافظ

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۵، ۱۸:۲۸
شما همه مدارکی که گفته شد رو به ترجمه رسمی ببرید خودشان ترجمه کرده و مهرهای دادگستری و وزارخ خارجه رو هم میزنند. برای روال معادله سازی لازم است.

سلام ممنون از اطلاعات مفيدتون،من ٢٠ سالمه و ميخوام براي تحصيل در رشته ي پزشكي همراه با دوستم به لبنان برم،ولي اصلاً نميدونم كه از چه طريقي بايد اقدام كنم و كجا برم،ميشه راهنمايي كنيد كه از چه موسسه اعزام دانشجويي كمك بگيرم يا بايد به سفارت برم؟ممنون 

پاسخ:

۲۲ مرداد ۹۵، ۱۸:۱۱
سلام
اگر این راهنما را خواندید نیازی به موسسه ها نیست. خصوصا که برخی موسسه ها صرفا پول از دانشجو می گیرند و کاری برای وی انجام نمی دهند.
مدارکتان باید ترجمه و تایید شود. سپس در لبنان اقدام کنید برای ورود به دانشگاه.

سلام ببخشيد يه سوال داشتم من رشته تحصيليم گرافيك ميخوام ببينم رشته ي هنر كدوم دانشگاه تو لبنان هست بعد ميتونم در كنارش كار هم پيدا كنم زبان عربيم خوب باشه

پاسخ:

۲۳ مرداد ۹۵، ۱۹:۴۴
سلام. دانشگاه لبنانیه که دارد. کار پیدا کردن سخت است. اما اگر لینک پیدا کردید حق الزحمه ها خوب است.

ببخشيد منظورتون از لينك چيه؟ 

پاسخ:

۲۶ مرداد ۹۵، ۲۲:۳۲
لینک یعنی رابطه. افرادی که برایتان کار پیدا کنند. پروژه به گوششان بخورد و شما را معرفی کنند.

سلام علیکم خسته نباشید

سوالم اینه که میشه برای تحصیل درمقاطع ارشد یا دکتری از ایران براییکی از دانشگاه های لبنان بورسیه گرفت؟یعنی با هزینه ی دولت ایران در لبنان تحصیل کرد؟یا فقط تنها راه تحصیل در لبنان همینی هست که گفتید؟......

با تشکر

پاسخ:

۸ شهریور ۹۵، ۱۲:۳۹
سلام
از سایت وزارت علوم پیگیری کنید. حتما هست. چون افراد مختلفی را دیده ام برای فرصت مطالعاتی می آیند لبنان. پس بورسیه هم هست.

سلام / دوست گرامی / من لیسانس موسیقی دارم آیا دانشگاههای لبنان ارشد اتنوموزیکولوژی دارن / بسیار سپاسگذار خواهم شد

پاسخ:

۶ مهر ۹۵، ۱۳:۴۱
سلام
موسیقی در لبنان مورد اهمیت است و در دانشگاه های هنر رشته های مختلف دارند. اما این رشته را نمی شناسم و اطلاع ندارم چه دانشگاهی آن را دارد. كنسرواتوار لبنان آموزش سازهای مختلف را دارد اما آموزش آکادمیک و تاریخی مربوط به رشته شما را اشاره نکرده بود. دانشگاه آنتونی هم دانشکده هنر داشت که شاید درسهایی در زمینه مورد نظر شما داشته باشد. اما رشته خاص ندیدم.

سلام. من دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب هستم در دانشگاه تهران.

میخواستم ببینم دانشگاه های لبنان بورسیه تحصیلی هم میدن یا خیر؟ منظورم بورس یا همون فاند کامل هستش.

پاسخ:

۱۶ مهر ۹۵، ۰۸:۰۹
سلام. بله هر دانشگاهی طبق سیاست و قوانین خودش بورسیه هم میده. اما عموما نفر اول رو بورس کامل میکنند که اونم بعد از ترم اول دوم مشخص میشه. یعنی اقلا یک ترم باید شهریه بدهید.

سلام علیکم
من فوق لسانس مطالعات خاورمیانه از دانشگاه تهران دارم و عزمی کاملا جدی برای تحصیل در لبنان اما یه مشکل اینه که به عربی یا انگلیسی تسلط ندارم.راهی وجود نداره که ۳،۴ ماهی پیش از شروع تحصیل در بیروت به کالج یا موسسه ای برای یادگیری زبان برم؟
ثانیا اینکه باز هم توضیحات یه خورده گنگه...الان بالاخره از کجا باید پذیرش بگیرم؟چطوری پذیرش بگیرم و ...؟

پاسخ:

۲ آبان ۹۵، ۱۹:۵۶
علیکم السلام
لبنان جای خوبی برای رشته شما هست. سریعترین راه اینه که بیاید لبنان این مدت رو بین مردم زندگی کنید تا مجبور بشید یاد بگیرید.
پذیرش سخت نیست. بعضی دانشگاه ها از طریق اینترنتشان می توانید مکاتبه کنید و از امکان دریافت پذیرش مطمئن شوید. اما برخی خیر. باید با مدارک حاضر و آماده مراجعه کنید و ببینید قبول می کنند یا خیر. اگر قبول می کنند امتحان ورودی کی هست و از این قبیل مسائل.

ممنون ولی اگه بیام برای زندگی اقامت رو چکار کنم؟چون اقامت دانشجویی که بهم نمیدن...

پاسخ:

۳ آبان ۹۵، ۰۸:۲۶
باید از راه های دیگر اقامت مثل سرمایه گذاری یا کار استفاده کنید. اگر آشنا و پارتی داشته باشید خودشان یکجوری اقامت جور می کنند.

سلام. برای گرفتن اقامت لبنان، حالا یا تحصیلی یا کاری، آیا نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت هستش؟

پاسخ:

۱۲ آبان ۹۵، ۰۹:۰۰
سلام. خیر. در مطلب اقامت در لبنان شرایط لازم ذکر شده است.

ببخشید توهین نشه اما مگه دیوونه بودید که از دانشگاه شهید بهشتی رفتید لبنان؟ درحالی که میتونستید از کانادا بورس بگیرید

پاسخ:

۱۷ آبان ۹۵، ۰۹:۱۲
شاید از نظر خیلی ها دیوانگی باشه. من واقعا از کانادا و آمریکا و انگلیس بدم می آید. نه فقط به لحاظ سیاسی. من در لبنان دوست و فامیل داشتم و کشور اسلامی و شیعه بود و چند باری که رفته بودم خیلی خوشم آمد.

دانشگاه سنت ژوزف ماهانه چقد پول به دانشجوهای بورسیه میده؟ هر چی تو سایتش گذاشتم مبلغ نبود!

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۵، ۰۹:۱۳
اطلاع ندارم پول بدهند. در لبنان کسی پول نمی دهد. همه میگیرند. اگر به دانشجویی پول بدهند، بابت کار دانشجویی خواهد بود. نه صرفا بورسیه. حقوق دانشجویی یا پول تو جیبی را سازمانی که بورستان کرده می دهد نه دانشگاه. مگر بتوانید به واسطه طرح علمی خاصی یا برتری تحصیلی از خود دانشگاه بورس بگیرید. چون تا به حال نشنیده ام کسی بورس باشد مبلغش را هم نمی دانم.

سلام 
در دانشگاه AUB میشه فاند گرفت ؟؟؟؟؟

پاسخ:

۲۹ آبان ۹۵، ۲۲:۰۴
سلام. بله. برنامه فاند و کمک رو در سایتشون فکر کنم نوشتن.

سلام و عرض ادب، از مشاوره ای که میدید سپاسگزارم، برای دکتری حسابداری دانشگاه آزاد هفتاد میلیون در میاد ضمن اینکه در کنارش کارم رو هم دارم، صلاح میدونید برای دکتری لبنان اقدام کنم، زن و یک فرزند هم دارم، سپاس

پاسخ:

۸ آذر ۹۵، ۱۰:۲۰
سلام
خواهش میکنم. فکر خوبی است. اگر درس را دوساله یا کمتر تمام کنید و صرفه جویی کنید، شاید کمی بیشتر از این مبلغ در لبنان لازم باشد، اما از دانشگاه خوب در خارج مدرک میگیرید.

سلام

من مایلم در رشته مشاوره در مقطع دکتری ادامه تحصیل بدم ، ممنون میشم اطلاعاتی در رابطه با  نحوه ادامه تحصیل دررشته مدنظر در کشور لبنان بهم بدین.

متشکرم. 

پاسخ:

۷ دی ۹۵، ۱۲:۴۶
علیکم السلام. متاسفانه اطلاعات بیشتری ندارم. از سایت دانشگاه ها پیگیری بفرمایید.

صبوریتون در پاسخگویی به سوالات ستودنی بود... موفق باشید

سلام.من دیپلم هنرستان نظام قدیم دارم و دارای کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق.ایا با مدارک فوق امکان ثبت نام در رشته دندانپزشکی را در لبنان دارم؟تشکر 

پاسخ:

۱۷ فروردين ۹۶، ۱۷:۳۹
سلام. تصور نمیکنم. رشته پزشکی مستلزم دیپلم تجربی است.

سلام علیکم 
دو تا نکته 
1به تازگی دانشگاه های سنت جوزف و دوتا دانشگاه آمریکایی ها در لبنان موردتائید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته که به منظور به روز رسانی و احیانا اگر کسی از حضرتعالی سوال کرد در جریان باشید چون در سایت مکتوب شده هیچدانشگاهی مورد تایید نیست 
2در دانشگاه های لبنان و یا موسسه ای در لبنان که آموزش زبان فرانسه و عربی رو داشته باشد وجود دارد و یا خود دانشگاه سنت جوزف کلاس های آموزش زبان فرانسه دارد یا خیر 
به جهت تحصیل در رشته پزشکی سوال کردم چون بعد از ایران به نظرم لبنان بهترین جا برای یک ایرانی مثل من هست و این رو از سفری که به لبنان در سال گذشته داشتم و البته اطلاعات غنی جنابعالی فهمیدم 
باتشکر

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۴۲
علیکم السلام
ممنون از تذکر. بله لیست دانشگاه ها همیشه باید از سایت وزارت علوم بررسی شود.
در  دانشگاه ها عموما کلاس زبان خارجه برای دانشجویان تشکیل می شود. گاهی غیر دانشجو ها یا کسانی که برای ثبت نام لازم است زبانشان را تقویت کنند قبول می کنند. موسسه های خصوصی هم زیاد است.
به نظر من قطعا بهترین جا برای یک ایرانی لبنان است.

سلام 
یک سوال باتوجه به این که قیمت ها دائم در حال تغییر هست اگر میشود قیمت تحصیل در دانشگاه سنت جوزف و آمریکایی ها رو در رشته پزشکی بفرمایین ممنون میشم و یا سایت یا مرجعی رو مشخص بفرمایید که به آن جا رجوع کنم 
پیشاپیش خیلی خیلی ممنون

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۳۲
سلام. هزینه تحصیلی دانشگاه های خصوصی هر از گاهی با توجه به تورم، بالا می رود. سایت خود دانشگاه ها بهترین مرجع برای قیمت است. چون به دانشگاه ها مراجعه ندارم قیمت کنونی را مطلع نیستم.
لیست هزینه های دانشکده طب دانشگاه سنت جوزف

سلام ببخشید شما خودتون چه رشته ای و دانشگاهی در لبنان درس میخونید؟

پاسخ:

۲۹ تیر ۹۶، ۱۱:۳۳
سلام. قبلا اطلاعات کامل شخصی خودم در صفحه درباره من در پایگاه موجود بود که به دلایل مختلف حذف شد و صفحه درباره پایگاه جایگزین آن شد. اگر این اطلاعات کمکی به شما می کند می توانید از طریق ایمیل بپرسید.

با سلام به شما و تشکر از مطالب خوبتون میخواستم بپرسم پزشکان عمومی ميتونن برای تخصص گرفتن به دانشگاه آمریکایی لبنان برن ؟برای اقدام و ثبت نام باید چه کار کرد و اینکه هزینه هاش چطوره و حین تحصیل چون رزيدنتي همراه با کار هست حقوق چقدر میدن ؟ ممنون

پاسخ:

۲۸ دی ۹۶، ۱۰:۰۸
سلام
می دانید که دانشگاه اولویتش گرفتن دانشجوهای خودش هست. خیلی سخت میشه وارد شد. چه برسه برای خارجی. هزینه ها که بالاست. اقلا ترمی هفت هشت هزار دلار. در حین رزیدنتی هم کار به دانشجوهای خودشون میدن که حدود هشتصد نهصد دلاره.

درود بر شما من لیسانس گرافیک دارم و اینکه خانوادم قصد دارن بیان لبنان زندگی کنن و من هم مجبورم اونجا ادامه تحصیل بدم میخواستم ببینم برای رشته های هنری در لبنان چه دانشگاهی بهتره ? آیا دانشگاه آمریکایی در لبنان رشته های هنری هم داره و اگر داره چه رشته هایی و تا چه مقطعی داره ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ:

۲۹ بهمن ۹۶، ۲۱:۴۴
دانشگاه بهتر در لبنان را مد نظر دارید یا دانشگاهی که از نظر وزارت علوم ایران بهتر است؟ (برای بعدا و معادل کردن مدارک)
دانشگاه لبنانیه (ملی لبنان) و آمریکایی بیروت و یسوعیه و بالامند و برخی دیگر رشته های هنر را دارند. دو دانشگاه اول از بقیه بهتر و مشهورتر هستند.

سلام من ترم6اقتصادهستم خیلی دوست دارم دردانشگاه آمریکایی بیروت برای ارشدیادکترا ادامه تحصیل بدم ازاونجایی که این دانشگاه خصوصیه چیزی حدود20میلیون تومان برای شهریه نیازه فکرکنم میخواستم بدونم این دانشگاه بورسیه تحصیلی نداره؟

پاسخ:

۶ اسفند ۹۶، ۲۱:۲۳
علیکم السلام. ۲۰ میلیون تومان؟ هر ترم آن بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار است. سال هم سه ترمه است. یعنی حدود ۳۰ هزار دلار برای هر سال. بورسیه به دانشجویان ممتاز تعلق می گیرد که پس از ممتاز شدنشان در ترم بعد اعمال می شود.

امیر رضایی تهرانی

۰۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۳۲
باعرض سلام خدمت شما
دردانشگاه سنت ژوزف رشته علوم سیاسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود؟

پاسخ:

۳ ارديبهشت ۹۷، ۱۰:۱۴
سلام. اطلاع ندارم. می دانم برای ایرانی ها برخی کلاسها را به انگلیسی برگزار می کردند. عموم کلاسها به زبان فرانسه است. چون دانشگاه، مثل امام صادق ما، رنگ و بوی دینی دارد و وابسته به فرانسه است.

سلام ببخشیدمی خواستم بپرسم که شمامیدونیدکدام یک ازدانشگاه های لبنان رشته های میکروبیولوژی وایمنولوژی را درمقطع کارشناسی ارشدو دکتری دارند واینکه به نظرشما ازلحاظ فرهنگی ومذهبی کدام یک از این دانشگاه هابهترهستن؟ وآیامیشه بارشته ی میکروبیولوژی هم در اونجاکارکرد وهم تحصیل کرد؟

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۳۱
سلام. دانشگاه آمریکایی بیروت که دیگه ایرانی نمی پذیره. اگر دانشگاه لبنانیه داشته باشه، خوب هست. از لحاظ فرهنگی کلا قالب ایران رو تصور نکنید. در قالب لبنان، دانشگاه لبنانیه معمولی است. از هه ادیان و مذاهب در اون هستند. سایت این دانشگاه رو بررسی کنید.
امکان کار کردن اساسا برای دانشجوی خارجی نیست. مگر کار غیر رسمی.

سلام حبيبي . بدي اسألك سؤال . اختصاص الادارة الاستراتيجية موجود بالجامعات اللبنانية أم لأ؟ اذا موجود ، بأي جامعة؟ لأني دورت الدنيا و مالقيته و بيدرسوه بالليسانس أو بالمستر؟ أو شي تاني؟ شكرا حبيبي

پاسخ:

۹ آذر ۹۷، ۱۱:۰۳
سلام. از وجود چنین رشته ای بی اطلاعم و در سرچ هم چیزی بدست نیامد. دوره هایی را ارتش لبنان داشت. اما در دانشگاه ها فکر نمی کنم باشد. چون قرار نیست لبنان فکر کند. لبنان باید تابع غرب باشد.

سلام، دانشگاه آمریکایی بیروت چرا دیگه ایرانی نمیگیره؟

پاسخ:

۱۰ اسفند ۹۷، ۱۵:۰۸
عليكم السلام. فشار به ايران

سلام
ایا کسی که ۳۵ سال داره و یه وقفه تحصیلی پنج ساله از کارشناسی به کارشناسی ارشدش هست ولی معدل ارشدش بالاست و مقاله داره ، شانس داره که بتونه تو دوره دکتری تو یه دانشگاه لبنان ثبت نام کنه؟
و دوره دکتری هزینش ترمی چقدره؟

پاسخ:

۲۴ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۱۱
سلام. دانشگاه های لبنان شرط سنی ندارند. در مورد وقفه تحصیلی هم مهم داشتن مدرک پایان دوره و ریز نمرات هست. هزینه دانشگاه های مختلف متفاوته. دانشگاه دولتی لبنان فقط هزینه ثبت واحد میگیرن که سالی 500 ششصد دلاره حدودا. دانشگاه آمریکایی هست که ترمی هشت هزار دلاره. گرانتر هم هست

سلام خسته نباشید .

عذر میخوام از ایران به لبنان دانشجو بورسیه میکنن یا خیر ؟

پاسخ:

۴ مهر ۹۸، ۰۹:۰۴
سلام. بورسسیه توسط وزارت علوم و سازمانهای مختلف انجام میشه که معلوم نیست الان انجام میشه یا متوقف هست. باید از ایران پیگیری کنید.

سلام،وقتتون بخیر😊

بنده ۱۸ سالمه و درحال تحصیل در پایه ی یازدهم رشته تجربی هستم

می خواستم بدونم الان اگه سه سالم تموم بشه و بعد مدرک دبپلم رو ببرم برای معادل سازی

و تا زمان تایید(نوشته بودین طول می کشه)،برم سربازی.

آیا میشه؟

و اینکه برای دانشگاه بیروت الدولی باید حتما فرانسه بلد باشم؟

(عربیم خوبه و لهجه هم بلدم،انگلیسی هم دارم می خونم)

پاسخ:

۲۵ آذر ۹۸، ۱۰:۴۸
سلام. دیپلم دو سه ماه طول می کشد تا معادل شود.
فرانسه؟ نوشته اند تافل يا آيلتس بايد داشته باشید.

  سلام 

کجایین ؟ خبری ازتون نیس ؟ ن سینیسیرمطلب  مینویسه نه شما ، صفحتون  هم ک اون پدرسوخته هابستن


سلام خسته نباشید.کاردانی رشته گیاهان دارویی دارم . چجوری میتونم در لبنان بورسیه تحصیلی برای رشته داروسازی دریافت کنم؟

پاسخ:

۱۴ اسفند ۹۸، ۱۴:۵۸
سلام. بورسیه از طریق وزارت علوم باید پیگیری بشه. دانشگاه لبنانی خودش بورس نمیکنه. باید ایران به شما بورس تحصیلی بدهند و هماهنگی برای ثبت نام انجام بشه.

سلام

تقویم آموزشی دانشگاه های لبنان به چه صورت هست؟ از چه تاریخی آغاز و کی تمام میشه هر ترم؟

پاسخ:

۶ فروردين ۹۹، ۱۴:۴۴
سلام. مثل ایران ثابت نیست. هر دانشاهی تاریخی برای خودش دارد که هر سال هم عوض می شود. عموما قبل از مهر ماه ترم پاییزه را آغاز می کنند.

با عرض سلام.

ببخشید؛ بنده، کارشناسی ارشد ریاضی محض دارم. می‌خواستم برای دکتری در لبنان ادامه تحصیل بدهم، کدام یک از دانشگاه‌های لبنان این رشته رو دارند؟

و اینکه در مورد شرایط دانشگاه ملی لبنان خوندم معدل برای پذیرش در مقطع دکتری ۱۵ هست، اگر این معدل رو نداشته باشیم، هیچ راهی برای تحصیل در این دانشگاه وجود نداره؟

و اگر ممکن هست لطف میکنید شرایط بورسیه دانشگاه های لبنان رو بفرمائید؟

تشکر.

پاسخ:

۸ فروردين ۹۹، ۲۲:۱۹
سلام. دانشگاه لبنانیه شرایط سختی می گذارند و در طول تحصیل هم بسیار سختگیر هستند.
دانشگاه های لبنان برای کسب درامد فعالیت می کنند حتی دانشگاه لبنانیه که دولتی است و اسما شهریه ندارد، باید برای ثبت نام هر سال ۵۰۰ دلار حدودا بپردازید.
بورسیه را ایران باید بدهد که با دانشکاه لبنان قرارداد تبادل دانشجو دارد.

سلام روزتون بخیر،ببخشید،

دانشگاه امریکایی بیروت یا دانشگاه لبنان(اصلیه) برای شخصی که رتبه خوبی رو در کنکور داشته باشه ایا بورسیه قائل میشن؟مشکلی ندارن با چادر خانم ها؟متشکر

پاسخ:

۴ تیر ۹۹، ۱۰:۴۲
علیکم السلام
مشکلی با چادر ندارند. البته جو دانشگاه آمریکایی جو دانشجوهای خرپول و سیاست زده است و موضع گیری منفی نسبت به شیعیان مشهود است. ضمن اینکه دانشگاه اجازه فعالیت های دینی و سیاسی را به آنها نمی دهد. اما دانشجویان لبنانی چادری وجود دارند.
در مورد بورسیه باید با خود دانشگاه هماهنگ کنید. عموما بورسیه نمی دهند مگر ترم اول را بگذرانید و شاگرد اول شوید.

سلام ازدواج خانم سلیمانی با پسرحاج اقاصفی الدین واقعیت داره یادروغه

پاسخ:

۹ تیر ۹۹، ۱۰:۴۰
سلام. شما که شبکه های اجتماعی ما را دارید. همانجا تایید کردیم.

سلام

وقت شما بخیر

ممنون از اطلاعات مفیدی که به اشتراک می گذارید.

آیا می توان از یکی از چند دانشگاه معتبر لبنان برای کورس زبان انگلیسی کمک هزینه تحصیلی دریافت کرد؟ کدام دانشگاه ها این کورس را دارند؟

پاسخ:

۲۰ تیر ۹۹، ۱۳:۵۵
سلام. در لبنان برای هر کاری پول میگیرند پول نمی دهند :) دوره های آموزش زبان دارند برای ورودی هایی که زبانشان ضعیف است اما ندیدم کمک هزینه بدهند. کتابی که باید بخرید اقلا پنجاه دلار است. خود دوره هم هزینه ای دارد.

سلام من مدرک داروسازی دانشگاه دولتی دارم. آیا این مدرک در لبنان معتبر و قابل معادل سازی هست و امکان کار پیدا کردن با این مدرک دارم؟

همسرم مهندس عمران دانشگاه آزاد. مدرک دانشگاه آزاد رو قبول دارند؟ و کار برای مهندس ها چطوره؟ 

پاسخ:

۱۷ مرداد ۹۹، ۱۱:۳۰
سلام. نه فقط در امور پزشکی و بهداشتی، بلکه حتی در زمینه های مهندسی و غیره، قانون کار لبنان اجازه کار به خارجی نمی دهد. طبق قانون کار لبنان فقط زمینه هایی در لبنان می توانند فعالیت کنند که جایگزین لبنانی نداشته باشد. و البته زمینه های خدماتی و کارگری. موسسه ها و شرکتهای دولتی که اصلا نمی گیرند. خصوصی ها شاید.
مدرک دانشگاه آزاد در لبنان معتبر است و معادل می شود. الان که کار در لبنان راکد است اما شاید با وضعیت این انفجار و بحث بازسازی، تکانی بخورد.

سلام

شما از کدوم برنامه یا فیلتر شکن استفاده می کنید که بتونید از توییتر استفاده کنید؟

پاسخ:

۷ مهر ۹۹، ۱۲:۲۳
سلام. هیچی. ما در لبنان هستیم و فیلتر نیست.

 سلام  واسه خود لبنانی ها هم تا این حد درس خواندن گرون در می یاد؟

کدوم کشور  شرایط بهتر از ایران و لبنان داره برای تحصیل ؟ البته منظورم کشور مسلمان هست

پاسخ:

۷ مهر ۹۹، ۱۲:۳۰
سلام. بله. همه جای دنیا گران هست. آمریکا هم گرانتر از اروپا و سختگیر تر در بازپرداخت اقساط شهریه، پس از تحصیل.
سطح علمی دانشگاه های ایران خوب است و اگر کسی خودش خوب تلاش کند، قطعا از لبنان بالاتر خواهد بود و مجانی در دانشگاه های دولتی تحصیل می کند. نمی توان به لیستهای رتبه بندی دانشگاه ها هم اعتماد کرد چون برخی موارد بصورت سیاسی رای می دهند یا معیارها به گونه ای است که دانشگاهی با اساتید اجاره ای خارجی، با اینکه سطح علمی دانشجویانش بالا نیست، رتبه بالاتری بدست می آورد. ترکیه جدیدا شرایط خوبی برای تحصیل ارزان خارجی ها فراهم کرده و سعی در جذب دانشجویان کشورهای منطقه دارد اما باید سطح این دانشگاه ها را بررسی کنید.

سلام و خسته نباشید یه سوال کسی از لبنان چه خانم چه آقا برای تحصیل به ایران میاد؟ برای چه رشته هایی؟دلایلشون؟کلا هرچی کاملتر برام توضیج بدین بیشتر ممنون میشم خیلی خیلی ممنون

پاسخ:

۱۱ فروردين ۰۰، ۱۰:۵۵
سلام. بله زیاد هستند. عده ای به واسطه توافق های دو جانبه تبادل استاد و تبادل دانشجو با بورسیه کشورشان به ایران می آیند. عده ای هم با هزینه شخصی. دانشگاه های ایران بابت ثبت نام آنها هزینه های بالایی می گیرند. در بسیاری از رشته ها در ایران دانشجو هست، از پزشکی و دندانپزشکی بگیرید تا مهندسی و نفت. سطح دانشگاه های ایران خوب و گاهی بسیار خوب است و هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ایران خیلی مناسب تر از آمریکا و اروپا است. بله کسی که از لحاظ مالی هیچ مشکلی نداشته باشد به دانشگاه های برتر دنیا می رود. ولی کسی که هزینه هم برایش مهم باشد و سطح علمی مناسب بخواهد، ایران گزینه خوبی است. ضمن اینکه ایران با لبنان قرابت های فرهنگی بیشتری دارد تا آمریکا اروپا. لذا گزینه مناسبی برای خانواده های لبنانی است.

بسیار ممنونم و اگه میشه بگین فقط تهران رو انتخاب میکنن یا شهرای دیگه مثل تبریز اصفهان و...هم مقصد دانشجو های لبنان میتونه باشه؟ و کلا اعراب عموما با ایران مشکل دارند یا خیر؟درسطح جامعه منظورم هست

 

پاسخ:

۱۶ فروردين ۰۰، ۲۳:۲۴
در اکثر شهرها هستند. شیراز و مشهد و اصفهان را خبر دارم. در لبنان مشکلی با ایران ندارند. عمدتا سعودی ها به خاطر سالها بمباران رسانه ای و تبلیغات منفی علیه ایران با ما بد هستند.

سلام  وقت بخیر شما در دانشگاه سنت ژوزف بیروت تحصیل کردید. میشه بگید برای ورود به رشته حقوق در مقطع لیسانس این دانشگاه از چه دروسی امتحان میگرن؟ منظورم برای ورود به دوره لیسانس هست اگه راهنمایی کنید ممنون میشم🌹🌹

پاسخ:

۳ خرداد ۰۰، ۱۱:۱۱
علیکم السلام. خیر هیچکدام از ما در این دانشگاه تحصیل نکردیم و اطلاعی از منابع امتحان نداریم.

سلام و عرض ارادت

بنده دارای کارشناسی ارشد فقه و حقوق از دانشگاه تهرانم و قصد ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی یا روابط بین الملل و اگر نشد حقوق بین الملل در لبنان را دارم. نیازمند اطلاعاتی شبیه دفترچه شماره ۱ دکترای خودمان در ایران که لیست رشته های هم جنس رشته مد نظر برای دکترا در آن نوشته شده هستم.  اگر خود اطلاع دارید به سوالم پاسخ بدید وگرنه راهنمایی بفرمایید چطور چیزی شبیه دفترچه راهنمای دکترای خودمان دانلود کنم؟‌متشکرم

پاسخ:

۳ خرداد ۰۰، ۱۱:۱۵
علیکم السلام
متاسفانه اطلاع ندارم. از طرف دیگر در لبنان زیاد در اینترنت چیزی نمی گذارند و برای هر کار اداری باید مراجعه حضوری داشت. فکر نمیکنم دفترچه ای وجود داشته باشد و اگر مجموعه ای باشد، توسط گروه های دانشجویی تهیه می شود. دانشگاه لبنانیه که قسمت نمونه سوالاتش خالی بود.

سلام آقای علوی،من می خواهم در رشته داروسازی در دانشگاه آمریکایی لبنان درس بخوانم 

می توانید کمی کمکم کنید؟

پاسخ:

۱۸ تیر ۰۲، ۱۵:۴۶
سلام. در خصوص دانشگاه آمریکایی بیروت باید زبانتان بسیار خوب باشد. با خود دانشگاه مکاتبه کنید. چون یک مدت شنیدم ایرانی نمیپذیرفتند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها