فیلم عملیات حزب الله در القصیر

فیلم عملیات حزب الله در القصیر

مقاومت اسلامی لبنان همیشه در زمینه رسانه ای بهتر از ما عمل کرده. برای همین درصد عمده شیعیان، حتی حرکت املی ها با سیاستهای آن موافق و همراه هستند. به تازگی فیلمی تهیه کرده اند که عملیات القصیر را با جزئیات جدید و زیبایی به تصویر کشیده است. در این فیلم که به جهت نمایش تصویر نیروها هنوز تا حدودی محرمانه است و فقط برای مردم لبنان در مساجد و حسینیه ها نشان می دهند، شب عملیات و دعا و نماز رزمندگان و حال و هوای معنوی آنها به تصویر کشیده شده. عملیات با بمباران میگ ارتش سوریه شروع می شود و با پیشروی بچه های حزب الله در هماهنگی با تانکهای ارتش سوریه و تاکتیک ابداعی خودشان ادامه یافته، و تصاویری از کلاهخود فرماندهان دسته ها، پخش می شود که به عنوان مثال رزمنده ای جلویش تیر می خورد یا تروریستی در حال فرار است. این فیلم بسیار جذاب و کاملا واقعی است و بدون داشتن جلوه های ویژه، به خاطر واقعی بودنش، هیجان و زیبایی خاصی دارد. 

یک حزب اللهی مدتی پیش می گفت اگر اسراییل حمله کند، همانطور که شهرهای سوریه را گرفتیم، اسراییل را شکست داده و شهرهای فلسطینی را آزاد می کنیم. حزب الله که قبلا عملیاتهایش از دو سه نفر تا ده نفر نیروی رزمی اصلی انجام می شد تبدیل به ارتشی بزرگ، حرفه ای، حسینی و شهادت طلب و پیروز شده و ابداعات و خلاقیت های علمی آنها، توان آنرا چند برابر کرده است.

در مراسمی که به مناسبت پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه در یکی از دهکده های جنوب برگزار شده بود، سخنران مراسم به بیان خاطرات خود پرداخت و نکات جالبی مطرح کرد که عبارتند از توجه به علم آموزی و خودباوری، و تقویت ایمان و عقیده.

وی گفت اگر بین عمل نظامی و درس خواندن مخیر شوید، حتما بروید درس بخوانید. وی به مردم دهکده توصیه کرد در آموزش فرزندان خود دقت و حرص به خرج دهند. موشک برکان که ساخته دست مهندسین حزب الله است را هیچ کشوری در اختیار ندارد و با وجود سادگی آن، قدرت بسیار بسیار بالایی دارد.

(یکی از حاضران بعد از مراسم به من گفت از کسی که رزمنده بوده در مورد این موشک پرسیده و او جواب داده، برکان وقتی شلیک می شود کسی که کنارش باشد خودش را خراب می کند! ببین جایی که فرود بیاد چه می شود!laugh)

وی همچنین گفت: شاید کسی بگوید چرا من بچه دار شوم و بزرگش کنم و برایش تحصیلات فراهم کنم تا بعد شما او را به کشتن بدهید. این حرف مال اشخاصی است که زمان امام حسین (ع) هم فرزندانشان و خودشان به حضرتش کمک نکردند و با سکوت و رویگردانی شان موجبات شهادت امام را فراهم کردند. ما الان هم مانند عاشورا مورد هجوم هستیم و می خواهند ما را بکشند. اصلا حمله به سوریه به خاطر ما بود. هدف ما بودیم. فرق الان با زمان عاشورا این است که در عاشورا شیعیانِ واقعی ذبح شدند ولی ما الان به جهت مسلح بودن و داشتن اراده، مقاومت کرده ایم.

در این هنگام وی یک سلاح آمریکایی را در دست گرفت و گفت: در لبنان بر خلاف آنچه ادعا می کنند، سلاح مهم نیست، مهم این است که سلاح دست چه کسی باشد و دست چه کسی نباشد. مشکل دشمنان با سلاح حزب الله نیست، مشکلشان خود حزب الله و تفکر حزب اللهی است. امروزه گزینه ی عاقلانه و منطقی، داشتن سلاح و داشتن قدرت است. این سلاح که در دست من است یک سلاح آمریکایی است که روی آن نوشته اموال دولت آمریکا. ما این سلاح را در جریان 7 ایار از دفاتر جریان المستقبل توقیف کردیم.

پس مهم نیست که سلاح وجود داشته باشد یا کم باشد یا زیاد. شخص حامل سلاح مهم است. ما با همین اشخاص، و نه با سلاح، توانستیم دشمن اسراییلی را شکست بدهیم. وگرنه از لحاظ مقایسه قدرت نظامی و اسلحه، ما در برابر اسراییل به ظاهر هیچ قدرتی نداشتیم.

 

دریافت  (4.21 مگابایت)
مدت زمان: 2 دقیقه و 3 ثانیه

فیلم کامل در تاریخ 1/3/1397 به دستمان رسید و اضافه شد

۰ ۰ ۵ نظر ۳۱۲۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

قبلا هم فیلمی در مورد این عملیات در خبرگزاری فارس منتشر شده بود. که البته با توجه به صحبت های شما از جزییات کمتری برخوردار بوده.

پاسخ:

۲۳ مرداد ۹۳، ۱۷:۰۲
تصاویر کلاهخودهای رزمندگان را هم داشت؟ 

سلام! تلفات نیروهای حزب الله در نبرد القصیر چه تعداد بود؟ و با توجه به تعداد بالای شهدای حزب الله در جنگ سوریه، موضع خانواده های شیعه لبنانی نسبت به حزب الله چطوره ؟

پاسخ:

۲۵ مرداد ۹۳، ۰۱:۱۲
تلفات در روز اول به جهت کمین ا و تله های انفجاری و تک تیراندازان ماهر دشمن زیاد بود اما با تغییر تاکتیک تلفات کاهش پیدا کرد. تعداد دقیق نمی دانم. تعداد شهدا زیاد نیست. شاید هنوز به هزار نرسیده باشد. خانواده های شهدا و دیگران قرص و محکم هستن. هیچ شکوه یا پشیمانی درکار نیست. اقلا من نشنیدم و ندیدم. 

نه. همونطور که خودت گفتی چیزی که تازه رونمایی شده اطلاعات بیشتری رو نمایش میده

سلام! چرا جواب سوال من رو ندادید ( نظر دومی که منتشر شده)؟

پاسخ:

۲۵ مرداد ۹۳، ۰۱:۰۹
نظر شما را پاسخ داده بودم اما چون با موبایل بودم و برنامه کرش کرد جواب ثبت نشده. پاسخ داده شد 

سلام!
میشه یه مطلب مفصل در مورد داعش بنویسید؟ اینکه چطور شکل گرفته و سیر تغییر از القاعده و طالبان تا داعش چطور بوده؟تفاوت داعش با ارتش آزاد و جبهه نصرت چیه؟ و اینکه این همه وسایل پیشرفته و نیروی متخصص رو از کجا آورده که میتونه پاسپورت یا پلاک ماشین درست کنه؟

پاسخ:

۲۹ مرداد ۹۳، ۰۳:۱۷
سلام
ان شالله اگر وقت شد و منابع خوب برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز به دست آوردم حتما می نویسم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها