درآمد نظامیان لبنان چقدر است؟

درآمد نظامیان لبنان چقدر است؟

واقعا باید به حال خودمان افسوس بخوریم. چرا که سرباز مفت و مجانی میفرستیم لب مرز. چرا که یک ارتشی یا نظامی ما که جانش کف دستش است، باید اندازه یک معلم حقوق بگیرد و برای گذران زندگی و دانشگاه بچه هایش دغدغه داشته باشد.

مدتها است گروه های کارگری و اتحادیه ها و اصناف در لبنان برای تصویب افزایش حقوق، دست به تظاهرات و تعطیلی و اعتصاب می زنند. جدول زیر حقوق ارتشی های لبنان را نشان می دهد و برنامه پیشنهادی برای افزایش آن. با این حال معتقدند در حق ارتشیها ظلم شده و نسبت افزایش حقوق کافی نیست. همانطور که در جدول اصلی می بینید دو طرح برای افزایش حقوق وجود دارد. یکی طرح اول که کارگروه اول به ریاست آقای کنعان آنرا محاسبه کرده، و یکی کارگروه دوم به ریاست آقای عدوان.

 جدول حقوق نظامیان لبنان

 

در جدول زیر برنامه دوم یعنی پیشنهاد آقای عدوان ملاک محاسبه قرار گرفته.

 ترجمه جدول حقوق نظامیان لبنان

این اعداد رقم پایه حقوق است. مطمئنا حق اولاد و حق ماموریت و بسیاری بندهای دیگر میزان حقوق را بالا می برد. از ملازم به بعد ماهانه مقداری بنزین مجانی دریافت می کنند که به نسبت درجه شان فرق می کند. بیمه و شهریه مدارس فرزندان و غیره هم به جای خود!

* هر دلار آمریکا 1513 لیره لبنان است (به تاریخ امروز)

** هر دلار آمریکا امروز 3292 تومان در ایران به فروش می رسد

۰ ۰ ۱۴ نظر ۱۳۰۸۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۴)

اولا خوب فعال شدی سه مقاله تو دوروز ماشالله حزب الله دوم چیز خوبیه یه مدت بود دنبال عناوین نظامی ومعادل اونها میگشتم امیدوارم دقیق باشه سوم زیاد نمیگیرن که تازه کم هم هست به نسبت لبنان واگر دلار نمیرفت بالا تفاوت چندانی با ما نداشت البته بجز در مورد سرباز وظیفه که البته تو لبنان سرباز حرفه ای هستش وسرباز وظیفه ندارن

پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۳، ۰۱:۱۴
درجات رو با توجه به مراتب گذاشتم. یعنی اگه تو سایت ارتش لبنان ببینید معاول اول داره عریف الاول داره رائد داره کلی چیز هست که ما مثلا میگیم ستوان سه ستوان دو ستوان یک. در این حالتها من کلا نوشتم ستوان. 

جالب بود میشه پایه حقوق بچه های حزب الله رو هم بنویسید . کلا جوانان ونوجوانان چطوری جذب حزب الله میشن؟

پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۳، ۰۱:۰۹
قبلا هم تو مطالب گذشته گفتم. حدود نهصد هزار لیره تا حداکثر هفتصد دلار.

سلام خدایش اگر اینجوری باشه واقعا بیچاره هستن نیرو های ما حالا این حقوق که هیچی وضعیت استخدامی که تو این چند سال برای استخدامی های جدید هست واویلا ست این وضعیت خاص ارتشه مخصوصا نیرو زمینی که بندگان خدارو به صورت قراردادی پنج ساله استخدام میکنه با شرایط یک طرفه وتحمیلی مثلا حق ادامه تحصیل ندارند بعد از پنج سال یا رسمی تون میکنیم در صورت نیاز یا بعد از پنج سال تو سری خوردن مافوق ها یکی یکی میان حلالیت میگیرن0میگن این همه زدیم تو سرتون عقده ای بازی در آوردیم برا خودتون بود از این صدمن یه غازها میگن رو خداحافظ. حالا اون جوان بنده خدا که باهزار آرزو وارد ارتش بود با یه دیپلم نظری یا انسانی باید بیفته دنبال کار مثلا بره میدون گمرک پوتین وچند دست لباسی که براش مونده با پوتیناس رو بفروشه‏*‏ حالا شما میگید حقوق‏!‏؟

سید محمد حسینی

۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۱:۱۸
سلام.جالب بود
ممنون
....

دو مورد رو دقت نکردید
یکی حجم ارتش ایران و سپاه
یکی هم بخش تولیدات نظامی ارتش و سپاه
در مقایسه با ارتش لبنان

پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۲:۳۹
علی جان، دقت لازم نیست. چرا که حجم ثروت و نقدینگی کشور ما هم به همون نسبت بیشتره. ایران اگه فقط نفتشو حساب کنیم، حتما ثروتش از لبنان بیشتره. کشور لبنان درامد عمده اش از توریسم بود و مقداری هم صادرات محصولات کشاورزی. منابع دولت لبنان خلاصه میشه به باجی که از مردم و توریستها در قالب مالیاتهای مختلف میگیره. اینو با ایران مقایسه کردن واقعا اشتباهه. ایرانی که اینهمه ثروت داره، الان باید درامد نظامی هاش از لبنان بیشتر باشه. اما متاسفانه سطح فکر پایین یه عده از مسئولین (حتی نماینده ها) باعث میشه که یه نظامی رو معادل یه معلم حقوق بدن. واقعا در نظام حقوق و پاداش چرا باید یکی که برای وطنش جونشو میذاره کف دستش و ممکنه با یه اتفاق سایه اش از سر خانواده اش کم شه، با یه معلم که نه ماه میره مدرسه و بقیه روزا رو هم هرکار بخواد میکنه و خطر شغلی هم تهدیدش نمیکنه، برابر هم در نظر بگیرن؟
پ.ن: معلمها ناراحت نشن، من خودم معلم بودم. باید نظامی ها رو بیشتر درک کنید.

بااین حرفت صد در درصد موافقم
اخه بابا ما هم نظامیه
در جبهه هم بوده
ولی حالا چی بنده خدا برای خرج زندگی کلی مشکلات داره البته ما شکر خدا دانشگاه ازادی نیستیم که خرج زیادی رو دستش بذاریم ولی گرانی مشکلات را بیشتر میکند راستش اگر کار باشه حاضریم کار کنیم حتی کارگری ولی هر کی ما ر و می بینه میگوید برو بچه به درس دانشگاهت برس

سلام
موافقم که نظامی که جانش رو در کف دستش گرفته باید حقوق خوبی دریافت کنه ولی در وضعیت فعلی ما همه نظامیان ما در حال انجام ماموریت و کارهای سخت نیستن و کارشون بیشتر مثل کارمند های دیگه ست.مگر مرزبانان و پلیسی که با اشرار و .... به طور مستقیم سرو کله میزنه.
همچنین مقایسه شما در مورد حقوق نظامیان و معلمین خیلی بی انصافیه ،حقوق معلمین در جامعه ما یکی از کمترین حقوق هاست و معمولا یه معلم مرد مجبوره برای گذران زندگیش کارهای دیگه ای هم انجام بده که اصلا ربطی به شغل اولش نداره و مسلما در شغل اولش بسیار تاثیر گذاره .به شخصه اعتقاد دارم که یک معلم توان تربیت نیروهای معتقد و مفید در جامعه رو مثل بچه های حزب الله داره ولی در جامعه ما کمترین توجه چه بین مردم چه بین مسئولین به مسائل آموزشی و کسانی که این شغل رو به عهده دارن میشه.

سلام عجب بابا به نظرتون الان بااین حرفها و حرفهای دوستان که کامنت گذاشتن کمی اطلاعات مفید در اختیار اسرائیلی ها نذاشتید!!!بله حقوق نظامی ها در ایران کمه دیگه نیازی به ارائه جزئیات برای دشمن نیست .در ضمن با این وجود جذب جوانان نسبت به سایر شغل ها به نظامی بودن بیشتر ه و باید خدارو شکر کنیم .نظامی ها یه حقوق ثابت دارن و یه حق ماموریت که اگر در شرایط دفاعی و در گیری بودند میگیرن . به نظر من بسشونه .در ضمن حقوق معلمان از نظامی ها کمتره جهت اطلاعتون .

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۳، ۰۱:۴۸
اطلاعات فیش حقوقی شخص خاصی رو که ندادم. کلا این اطلاعات رو دارن خودشون. برای همینم هست عموم موارد با پول سعی میکنن نظامیان ما رو بخرن.

سلام
حقوق ی مهندس عمران چقدره؟

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۳، ۱۳:۱۰
اطلاع دقیق ندارم. اگر کارمند شرکت معتبری باشد اقلا 1500 دلار تا 2000 دلار. اگر پروژه ای کار کند که فرق می کند.

سلام نتایج کارشناسی ارشد اعلام شد بروبچ

همه رو بازنویسی کردی فقط "عمید" بیچاره زیادی بود؟!!!

شاید الان تو صلح باشیم ولی همین الانم نظامی گری یکی از سخت ترین و پرخطر ترین کارهاست جدا از اینکه بازم هر لحظه احتمال درگیری هست نمیشه به یه نظامی عمری گشنگی داد بعد موقع جنگ گفت برو بجنگ اگه اینجوری بود بقیه کشورا هم اینقد به نظامیاشون اهمیت نمیدادن واقعا تو ایران داره بهشون ظلم میشه من برادرم نظامیه همشم بدهکار به منه با بیست سال خدمت؟؟؟

پاسخ:

۳ آبان ۹۵، ۰۸:۲۸
در اکثر کشورها نظامیان جزو رده بالاترین حقوق های پرداختی دولت محسوب می شوند. اما متاسفانه سرهنگ بیست سال خدمت ما باید از یک معلم بیست سال خدمت، ضعیف تر باشد. آن وقت انتظار دارند طرف کارش را که خوب انجام می دهد هیچ، وطن فروشی و جاسوسی هم نکتد! با سواستفاده از عرق ملی و تعصب نظامی و دستاویز کردن مفاهیم اعتقادی، به نظامی ها ظلم می کنند.

من فکر میکنم با کم بودن حقوق نظامیان کمکم قدرت نظامی و امادگی نظامیان کم میشه چون یه نظامی وقتی اندازه یه کارمند معمولی و حتی کمتر حقوق میگیره دیگه دلیلی نمیبینه که بیشتر از اون کارمند برا وطنش فداکاری کنه چرا باید سختی بکشه تو گرما و سرما چرا باید جونشا تو خطر بندازه و چرا باید امادگی جسمانی و اموزش دفاعیشا بالا ببره درحالی که تو بقیه ادارات با یه کار راحت و بدون خطر و ریسک جانی دارن بیشتر حقوق میگیرن اینجوری کمکم افراد با استعداد و نخبه هم دیگه سراغ نظامیگری نمیان اونوقت چی داریم یه ارتش ضعیف و فرسوده که اکثرشونم چون جای دیگه کار پیدا نکردن اومدن اینجا یه ارتش مثل زمان قاجار شاید واقعا متاسفم برا مسولین خواب

پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۵، ۱۳:۳۲
قطعا همین طور هست. از مشکلات کنونی سیستم نظامی ما همین است که بودجه و حقوق و مزایای آنها بسیار کمتر از حد لازم است. مگر قضیه برای آتشنشانها، پلیس یا دیگر مشاغل سخت، بهتر است؟ اگر پلاسکو اتفاق نمی افتاد که هیچ کس اسمی از اتشنشانها نمی برد.

سلام ،بحث سر تبدیل به تومان ما نیست اونا با همین مقدار زندگی خوبی دارند،حقوق متناسب با هزینه هاشون هست ،
پراید مسخره 17میلیون نمیدن ،یا هزار تا چی دیگه 
یا درامد سی سال نتونیم یه اپارتمان 60متر بخریم 

پاسخ:

۹ تیر ۹۶، ۱۲:۰۳
سلام. کی گفته زندگی خوبی دارند؟ مطالب مربوط به هزینه های لبنان رو بخونید تا متوجه بشید که هزینه یک خانواده چهار نفره بالای 2000 دلار براورد میشه.
حقوق اصلا متناسب با هزینه ها نیست. عموم مردم که درامدی بین 500 تا 1000 دلار دارند. پس آن 1000 دلار هرچند به نظر شما خوب است اما نصف هزینه های خانواده هم نیست.
در مورد ماشین در ایران هم ظلم سیستم هست و هم توقع بالای مردم. ارزان ترین ماشیتن در لبنان که هم رده پراید محسوب می شود اقلا 30 میلیون تومان تمام می شود. کیفیت آن هم از پراید بیشتر نیست. فوقش یک درجه. شما ارزانترین ماشین دنیا را تحویل می گیرید انتظار کیفیت بنز 60 هزار دلاری را دارید؟ البته همان بنز 60 هزار دلاری اگر وارد ایران شود، به جای معادل آن یعنی 228 میلیون تومان، نیم میلیارد یا بیشتر فروخته می شود.
همه جای دنیا وضع زندگی همین است. من تا لبنان نرفته بودم این توصیه بزرگترها را نمی فهمیدم. وقتی از نیمه ماه فقط بتوانی نان و آب خوردن بخری آن موقع حق داری از کشورت بد بگویی.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها