کمی تا قسمتی موقت!

کمی تا قسمتی موقت!

نوشتنم نمی آید. همین.

نه وقت فراغت درست و حسابی دارم نه حال نوشتن نه موضوع خاصی قلقلکم می دهد که بنویسم.

اوضاع لبنان از نظر امنیتی بهتر شده، خصوصا بعد از تاکتیکها و استراتژی های حزب الله، در بستن مرزهای سوریه و لبنان و مجبور شدن دولت لبنان به دخالت در اراضی این کشور که دست تروریستهای مسلح سوری و خارجی بود خصوصا در عرسال. ارتش جای حزب الله را در ایست بازرسی های منتهی به عرسال گرفته و با چراغ سبز نبیه بری و حزب الله، نقشه امنیتی کاملی در سرکوب هر اخلالگر در امنیت کشور به اجرا در آورده. به طوری که تندروهای سلفی در سایت تروریست دوست تویتر1 و رسانه های دیگه می گویند ارتش صلیبی لبنان که تحت امر حزب الله و دستور مستقیم ایران به سرکوب اهل سنت دست زده را فلان و بهمان می کنیم!!!! ارتش صلیبی!!! تحت امر ایران!!! ارتشی که رییس جمهور کشور که قبلا فرماندش بوده و کاملا عامل آمریکاست و بشکل تاسف آوری از عربستان تعریف و تمجید میکنه و کمک مالی میگیره، چطوری میشه ارتش ایران؟ هرکسی بر ضدشون باشه میگن ایران! همه ی اهل سنت رو هم جزو خودشون حساب میکنن!

این از این

اوضاع اقتصادی که خرابه، حسابی. گرونی که هرسال دریغ از پارسال، هجوم پناهنده های سوری که اقلا 2 میلیون نفر اونها بطور رسمی ثبت شدن و حدود 700 هزار نفر هم از قبل کار میکردن در لبنان که همش 5 میلیون جمعیت داره، باعث گرانی و کمبود شغل بیشتر و مشکلات اقتصادی شده. الان هم که به فشار اتحادیه ها می خواهند حقوقها رو افزایش بدهند، اما منابع مالی برای این کار رو ندارند. خصوصا که توریسم هم تعطیله و تروریسم برقرار! برای همین قراره بنزین و مالیات بر ارزش افزوده و چیزای دیگه گران بشه. یعنی یک سیاست تورمی درست و حسابی.

کلا اوضاع جالبی نیست. خصوصا وقتی می بینم یک عده تو این اوضاع بلبشو، زن و بچه رو ول کردن رفتن دفاع مقدس، شهید بر میگردن، یا مجروح برمیگردن، و یکی هم تو تصادف ناکار شده یا از بیماری مریض شده افتاده بیمارستان، آدم واقعا به فکر فرو میره که آخرش چی؟ برای چی زنده ایم؟ فایده مون چیه؟

 

1- واقعا نمیدونم توییتر و فیسبوک چرا هیچوقت اکانتهای تروریستها رو نمیبندن اما تا یکی بیاد خوب و منطقی بر ضد غرب و خصوصا اسراییل حرف بزنه اکانتش بسته میشه؟

۰ ۰ ۹ نظر ۲۵۵۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹)

نکنه دچار بیماری صادق هدایت شدی خودکشی که نمیخای بکنی احتمالا دوتا بچه سالم وقشنگ خودت هم که سالمی زندگی رو هم داری میگزرونی هرچند به سختی ولی خوب داره میگزره حالا یارانه اتم قطع کردن فدای سر بچههات و صدای ماهم از جای گرم میات ودلمون هم به چیزای خیلی کوچیک خوشه

پاسخ:

۱۸ فروردين ۹۳، ۲۳:۴۰
نه آقا نگران نباش. انشالله صادق باشیم و خدا هم هدایتمون کنه  من اگه اینقدر بدبخت شم که نتونم اندازه ماهیانه بنیاد شهید برا بچه هام نون درارم خب پامیشم میرم سوریه شهید میشم.
تنها مشکلش اینه که ایرانی راه نمیدن خط مقدم.

سلام لهم کردی به مولا

پاسخ:

۱۹ فروردين ۹۳، ۰۰:۰۲
علیکم السلام. قصدمان له کردن بود و فکر به اینکه چه کار میکنیم و کجا داریم میرویم؟ آیا درست داریم می رویم یا خیر. الحمدلله ظاهرا به مقصودمان هم رسیدیم.

سلام آقای علوی شکر خدا که امنیت در لبنان برقرار شده و ارتش کشور لبنان آگاه شده که چیکا ربکنه .اما اینکه از این لحاظ به ایران تهمت بزنند اونم کیا!تکفیری ها ووهابی ها !خیلی برام جالبه به قول بزرگان وقتی لج دشمن در بیاد چاره ای جز تهمت ندارن!!!خوشحالم از این بابت که حرص این زامبی های احمق رو در آوردیم .اما اینکه اوضاع اقتصادی اونجا بد شده ناراحتم اما باور کنید در ایران هم به خاطر سیاست های غلط آقایان کلید ساز که فقط فکر میکنن همه مشکلات اقتصادی کشور با تنش زدایی و رابطه با کد خدا حل میشه !!!گرونی بیشترشده واز طرفی هم گویا قراره قیمت حامل های سوخت بالا بره وآب و برق هم روش!اما ما جوانان ایرانی ناامید نمیشیم. بابام یه حرف قشنگی ایام عید میزد میگفت به امام خمینی میگفتند آقا تحریممون میکنن مردم گشنه میمونن !امام میگفت ما فرزندان رمضان هستیم اگه سه وعده غذا نباشه یک وعده میخوریم . شما هم صبر داشته باشید همیشه اوضاع به این صورت نمیمونه انشالله پیروزی از آن صابرانه .من به عنوان جوان ایرانی به آینده خیلی امیدوارم به لطف خدا ورهبری رهبرفرزانه انقلاب ما موفق میشیم شاید الان سختی داشته باشیم اما آینده روشنه .وقتی میگم ما ،منظورم کل مردم مستضعف جهان وخاورمیانه اس. اگه رزمنده های حزب الله رو دیدید سلام گرم ما جوانان ایرانی رو برسونید وبگید هر روز دعاشون میکنیم وبرای سلامتی وموفقیتشون هر روزآیت الکرسی میخونیم.

پاسخ:

۱۸ فروردين ۹۳، ۲۳:۴۳
سلام برادر (یا شایدم خواهر. آخه به عربی اسمتون اسم دختر است)
همینطوره که فرمودین. البته الان فکر میکنم اوضاع بهتر از چیزیه که ممکن بود باشه.
در هر حال الحمدلله.

همین که اوضاع امنیتی لبنان به خصوص شیعیان خوب باشه همین که اوضاع حزب لله همه جوره خوب باشه باعث خوشحالی ماست امیدوارم که اوضاع اقتصادی ایران ولبنان هم خوب بشه که دیگه عالی میشه ..

(کلا اوضاع جالبی نیست. خصوصا وقتی می بینم یک عده تو این اوضاع بلبشو، زن و بچه رو ول کردن رفتن دفاع مقدس، شهید بر میگردن، یا مجروح برمیگردن، و یکی هم تو تصادف ناکار شده یا از بیماری مریض شده افتاده بیمارستان، آدم واقعا به فکر فرو میره که آخرش چی؟ برای چی زنده ایم؟ فایده مون چیه)؟از این قسمت حرفهایت چیزی نفهمیدم یعنی چی ؟؟!!شماو نا امیدی !!استغفرولله

پاسخ:

۱۸ فروردين ۹۳، ۲۳:۴۵
نه من نا امید نشدم. منظورم اینه که دوست ندارم بمیرم خصوصا در بستر. یه عده تو بستر می میرند ولی یه عده دارند شهید میشند و با افتخار در دنیا و آخرت کارنامه شون رو می بندند.

سلام
میگم کسی ت
که تو مشرق نظر داده از لبنان درباره سربازان خودتی :-D

سلام بله به مقصودتان رسیدید‏.خدایاجزنیکی ماازاین بنده ات ندیده ایم به اورحمت آور واز خطاهای احتمالی اش درگذر‏(فرازی از ذکر نماز میت‏)‏

پاسخ:

۲۱ فروردين ۹۳، ۰۰:۰۳
ان شاء الله که من نمیرم. یعنی مرده از دنیا نرم. متوجهی که؟

من که لایق شهادت نیستم حداقل دعا کن تو جوب نمیرم .انشا الله که سایه شما صدو بیست سال بالای سر بچه هات باشد.

پاسخ:

۲۲ فروردين ۹۳، ۰۲:۲۳
آخ آخ گفتی جوب، خدا نکنه با تصادف و مرض و بدبختی و ذلت بمیریم.
خداحفظتون کنه

سلام . عشق شما به شهادت ستودنی است. اما من عقیده ام اینه که باید با سرسختی با تمام مشکلات بجنگیم و آرزوی مرگ حتی از نوع شهادتش را هم نداشته باشیم. همه چیز را به خدا باید واگذار کرد. البته من روی صحبتم با شما نیست اینکه بعضی ها می خوان زودتر شهید شن خب بذار بشن. من یکی تا سهم خودمو از این دنیا نگیرم نمی خوام شهید شم.این به نظرم ناشی از حس راحت طلبی اونهاست . مردانه باید کار کرد،خلق کرد و عاشقانه مانند چشمه ای زلال جوشید. تازه اول راه ماست. ما تا آیه شریفه اولی بعثا شدید ( سوره بنی اسراییل)را در مورد اسراییلی های ظالم اعمال نکنیم از این دنیا نمیریم. این دنیا فانی هست ولی یه محل مقدسه که همه چیز از اونجا نشات میگیره. چرا ما باید این جای مقدس را ول کنیم برای آدمای کثیف و فاسدی که الان دارن توش جولان میدن؟ من در این سخن که میگن دنیا بهشت کافر و جهنم مومنه شک دارم. این زمین ارثیه ماست و باید مثل بهشت آبادش کنیم

پاسخ:

۲۲ فروردين ۹۳، ۰۲:۲۲
سلام. البته منم به این زودی نمیخاما. یه ده سالی بگذره برسیم به کمال عقل، بعدش در خدمتیم.

سلام بریدخداروشکرکنیدشمالبنان زندگی میکنید. بازم دوربرشماادمایی هستن که وقتی میبیندیشون یادتون میوفته اگه صبرکنیدشماپیروزیدکه مطمعناپیروزیداما مایی که داریم باجماعت کلیدسازسرمیکنیم ونمیتونیم اعتراضم بکنیم چی؟تنهادلخوشیمون اقاست.خوش بحالتون که اونجاییدوباصدای بلندمیتونیدحرفاتون روبزنیدچون بحث گرونی اینجام برقراره واین هوایی شدن های حاج اقاکلیدسازمردم صبورمارم داره هوایی میکنه یکی میخوادمدام براشون تشریح کنه که نتیجه صبوربودن چیه.بازخوش بحالتون اگه رفتیدسرمزارشهداحتماسفارش دل ماروهم بکنید.

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۶:۳۶
سلام
خدا خودش کمک کند
سر مزار شهدا یاد همه ایرانی ها و دوست داران شهدا هستم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها