واتساپ به فیسبوک پیوست

واتساپ به فیسبوک پیوست

شبکه اجتماعی فیس‌بوک، شرکت پیامک‌رسانی واتس‌اَپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. این بزرگترین سرمایه‌گذاری فیس‌بوک تا به حال محسوب می‌شود. فیسبوک برای خرید این شرکت ۴ میلیارد دلار نقد و معادل ۱۲ میلیارد دلار از حق مالکیت خود را پرداخت خواهد کرد و ۳ میلیارد دلار سهام هم بعدا به مالکان و حدود پنجاه کارمند واتس‌آپ تعلق خواهد گرفت.
واتس‌اپ، در سراسر دنیا ۴۵۰ میلیون کاربر دارد و بویژه در بین کسانی که می‌خواهند مجانی پیامک بفرستند پرطرفدار است. واتس‌اپ پیامک‌ کاربران را از اینترنت ارسال می‌کند و به گفته این شرکت، هر روز یک میلیون نفر به کاربران آن اضافه می‌شود استفاده از این اپلیکیشن در سال اول مجانی است و بعد از آن کاربران باید ماهانه یک دلار بپردازند، البته این شرکت خدمات رایگان هم ارائه می‌کند.
مارک زوکربرگ بنیان‌گزار فیس‌بوک در بیانیه‌ای واتس‌اپ را سرویسی "فوق العاده با ارزش " توصیف کرد و گفت فکر خرید واتس‌اپ یازده روز پیش از ذهنش گذشته است. او پیش‌بینی کرد کاربران واتس‌اپ از میلیارد نفر خواهد گذشت. بن باجارین از شرکت خدمات مشاوره کریتیو استراتژیز هم معتقد است واتس‌اپ در راه رسیدن به یک میلیارد کاربر است و رشد آن "بسیار بسیار سریعتر از فیس‌بوک است." جان کوم یکی از بیان‌گزاران واتس‌اپ هم به هیئت مدیره فیس‌بوک ملحق خواهد شد در بیانیه ای گفت "ما خوشحال و مفتخریم که با مارک و فیس‌بوک شریک تجاری باشیم و همچنان به خدمات خود به کاربران در سراسر دنیا ادامه دهیم." سیاست واتس‌اپ تاکنون این بوده که از پذیرش تبلیغ پرهیز کند و آن را توهین به کاربران می‌دانست در حالیکه فیس‌بوک بطور گسترده‌ای از تبلیغات تجاری استفاده می کند. مارک زوکربر گفته قصد ندارد از واتس اپ برای تبلیغ استفاده کند چون تصور نمی‌کند بهترین راه کسب درآمد از سرویس پیامک‌رسان، آگهی تبلیغاتی باشد.
کیتی بویل تحلیلگر تجارت دیجیتال به بی‌بی‌سی گفت خرید واتس اپ برای فیس‌بوک اهمیتی فراتر از در آمدزایی از راه آگهی داشته است؛ از جمله اینکه واتس اپ کاربرانی جوان دارد و بیرون آمریکا پرطرفدار است. "واتس اپ در بسیاری از بازارهای بیرون آمریکا محبوبیت بیشتری از فیس بوک دارد." برخی کارشناسان معتقدند سرویس‌هایی مثل واتس اپ واینستاگرام توجه جوانان را بطور روزافزونی به خود جلب می‌کنند و سبب شده‌اند کاربران وقت کمتری در فیس بوک صرف کنند. پیش از این بزرگترین خرید فیس‌بوک خرید اینستاگرام به قیمت یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بود. گفته می‌شود فیس‌بوک یک پیشنهاد سه میلیارد دلاری هم برای خرید سرویس پیامک تصویری اسنپ چت داده است.
به نقل از بی بی سی
لینک خبر در ایسنا

نفوذ هرچه بیشتر بزرگترین دستگاه جاسوسی اسراییلی به زندگی شخصی افراد

فیسبوک (که افشاگران اطلاعاتی، آن را بزرگترین دستگاه جاسوسی دیجیتال در طول تاریخ می نامند) با خرید شرکت واتساپ وارد عرصه جدیدی از جاسوسی شده است. اگر تا به حال فیسبوک از طریق تلفن همراه می توانست مکان و رفتار دیجیتال شما را بداند، اکنون شماره تلفن تمام افراد مرتبط با شما را در اختیار دارد. اطلاعاتی که از حلقه های ارتباطی با افراد مختلف و میزان و شکل تماس با دیگران در اختیار فیسبوک قرار می گیرد وحشتناک و غیر قابل پیش بینی است. استادی در درس سیستم های مدیریت اطلاعات در تعلیم و تربیت داشتیم که می گفت در آینده نه تنها هر دستگاهی آی پی  یا شماره خاص خواهد داشت، بلکه به دنبال آنند تا هر شخصی در دنیا یک آی پی منحصر به فرد داشته باشد. از اکنون ما دیگر تبدیل شده ایم به مهره هایی که برای نظام جاسوسی به شکل شماره دیده می شویم. همیشه و در طول شبانه روز حتی وقتی خوابیم، تحت نظارت این نظام جاسوسی هستیم. از اینکه کجا می رویم مطلع است، دوستانمان را می شناسد، افکار و عقاید مشترک ما را می داند، وقتی در رستورانی عکس می گیرید می فهمد چه خورده اید. حتی اگر عکس نگیرید می بیند کجا هستید (جزو مجوزهای این برنامه درج شده که بدون اطلاع و اجازه شما عکس و فیلم بگیرد). خلاصه کلی اطلاعات مختلف به او می دهیم که کمترین استفاده از آنها برای موارد تجاری و تبلیغاتی است و صد البته هیچ مانعی برای جاسوسی و تعقیب و گریز امنیتی بر سر راه آن نیست.

بسیاری از خانمهای محجبه در لبنان دوربین تلفن خود را با کاغذ یا برچسبی می پوشانند و فقط وقتی می خواهند عکس بگیرند آنرا کنار می زنند. این رفتار صرفا به خاطر رعایت حجاب و جلوگیری از دزدیدن تصویرشان است. اما اگر فردی اطلاعات شغلی یا علمی یا امنیتی خاصی دارد که باید از آنها مراقبت کند، ناچار است کلا تلفن استفاده نکند. چرا که حتی اگر تلفن ساده ای مثل نوکیا 1100 دستش باشد، به راحتی از حلقه افرادی که شماره او را دارند، نزدیک ترین شخص انتخاب می شود و از طریق تلفن او، سعی در دستیابی به تصاویر و صدا و موقعیت این فرد می کنند.

مواظب باشیم آبرو یا حتی جان دوستان و فامیلهایمان توسط ما به خطر نیفتد.

انتقال به فیس آپ!

در تاریخ 22 فوریه به مدت چند ساعت واتساپ از سرویس دهی خارج شد. دلیل این توقف را می توان در تغییر سرورها یا انتقال آنها به سرورهای فیسبوک دانست. پس از این وقفه حتی مسئولین مملکتی در ایران و لبنان و برخی کشورها اعلام کردند نقص از واتساپ است و ربطی به دولت ندارد. از آن به بعد پیامهای مشکوکی بین کاربران منتقل شد که واتساپ برای ادامه ارائه خدماتش به شما، نیاز دارد که کاربران فعال را بشناسد! این پیام را به 18 نفر بفرستید وگرنه واتساپتان قطع خواهد شد!

چنین پیامی برای کسی که ذره ای اطلاعات کامپیوتری داشته باشد خنده دار است. اما حتی اگر اطلاعات کامپیوتری هم نداشته باشید، باید چنین پیامهایی را کاملا از ذهنتان دور بریزید. سایت رسمی واتساپ در خبری به قرار گرفتن تحت زیر مجموعه شرکت فیسبوک افتخار کرده و گفته این تغییر سازمان، برای کاربران هیچ تغییری را در بر نخواهد داشت.

باید توجه داشت چنین سازمانهایی از خدایشان است که تعداد کاربرانشان را زیاد کنند حتی اگر کاربر فعالیت هم نکند. ضمن اینکه فعال بودن یا نبودن کاربر از سرورها و لاگ ها (فایل گزارش) کاملا مشخص است و نیازی به ارسال یک پیام یا انجام کار خاصی نیست.

جالب تر از همه اینکه یک نفر پیام مشابهی درست کرده بود و گفته بود باید 1 دلار به شماره تلفنم بفرستید تا واتساپتان قطع نشود!

 فیلم The Social Network که داستان زندگی زاکربرگ و طراحی فیسبوک است عضویت وی در گروه های یهودی و طریقه تفکر وی در طراحی فیسبوک را به نمایش درآورده. هرچند مطمئنا اسرار زیادی را پنهان کرده و داستانهای خیالی زیادی در این رابطه ساخته اند تا وی و کارش را تنها یک عمل شخصی متهورانه به تصویر بکشند اما دیدن همین فیلم باعث می شود یک انسان آزاد، صاف برود و فیسبوکش را دیلیت کند.

۱ ۰ ۵ نظر ۶۶۶۳۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

تا بحال وارد فیس بوک نشدم خدا رو شکر امیدوارم هرگز در دام این شبکه ها نیفتم

سلام.معنی چند کلمه رو بلد نیستم لطفا کمکم کنین.معنی "فصیلا" تو جمله ی زیر:
۱۲ فصیلا من شیعیا العراق یقاتلون فی سوریا.
معنی کلمات "یورط"و"صراع".
معنی جمله:اذا نزل القضا ضاق الفضا.
و معنی جمله: مدعوم بقوات حزب الله و لواء ابو الفضل العباس.
و معنی کلمه "دعم".

پاسخ:

۵ اسفند ۹۲، ۱۳:۴۰
فصیل یعنی گروه نظامی. دقیقش رو نمیدونم به تیپ می گن یا گردان
یورط یعنی دخالت می کند. صراع هم که یعنی درگیری و نزاع
اگر قضا و قدر نازل بشه دیگه کار سخت میشه
باحمایت نیوهای حزب الله و لشکر ابوالفضل العباس. (احتمالا داره ارتش سوریه رو میگه که با دخالت و حمایت حزب الله و مردم داره پیش میره)
دعم یعنی پشتیبانی دیگه

شرمنده میشه اینا رو واسم ترجمه کنین .فطایس ،فطیس-میلیشیات-بس-شبیحه-زعم-اضغط-جاری الفطایس-لطیفه-.

پاسخ:

۷ اسفند ۹۲، ۱۲:۳۷
چیزا بد میخونی. نوشته های داعشی ها رو میخونی. اونا به کشته های نظام میگن فطیس یعنی گور به گور شده له شده خفه شده.
میلیشیات هم که معنیش معلومه یعنی گروهک های نظامی. میلیشیا
بس در عامیانه یعنی فقط. یا ولی، اما
شبیحة رو درست نمیدونم. مثلا جونور ارواح خبیثه! همچین چیزی
زعم رو نمیدونم کجا بکار برده ولی یه معنیش اینه که تصور کرد. اگه منظوریت زعیم هست یعنی رییس
اضغط یعنی فشار بده. اگه برای ماشه باشه بچکان
جاری الفطایس یعنی داریم لهشون می کنیم
لطیفة باز باید ببینم کجا بکار برده اما معنی خوب داره. بامزه باحال

من هنوز وارد فیس بوک نشدم اما خیلی دوست دارم صفحه ای ایجاد کنم برای دفاع از عقاید شیعه وایران اسلامی .به نظر شما ممکن مشکل امنیتی برام پیش بیاد؟

پاسخ:

۸ اسفند ۹۲، ۰۱:۱۳
نه. اما به سرعت و فقط با چند تا ریپورت و بلاک وهابیا بسته میشه. در مقابل ما میلیونها بلاک و ریپورت برای صفحه های اهانت آمیز میکنیم اثر نداره. آخه آزادی بیان مهمه!

سلام خسته نباشید.
اطلاعات فیس بوکی خوبی دارید.

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۲، ۱۲:۳۱
علیکم السلام. ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها