انفجار در ضاحیه، هدیه ای از عرسال

انفجار در ضاحیه، هدیه ای از عرسال

همه چیز در کسری از ثانیه اتفاق افتاد. برای ما که به صدای تیر و ترقه عادت داریم خیلی غیرعادی نبود. اما صدای گنگ و بم انفجار که لرزش شیشه ها را به دنبال داشت قدرت تفکر را برای لحظاتی از آدم می گیرد. در همان یک ثانیه اول که صدای قوی و خفه ی انفجار را می شنوی و لرزش آنرا حس می کنی، به شیشه خیره می شوی و منتظر خرد شدن آن در صورتت هستی. تازه دود انفجار را می بینی که بلند شده و سریع حدس میزنی طرف سفارت کویت یا رایزنی فرهنگی ایران است. از جایم بلند می شوم. دو همکارم هم ناباورانه بلند می شوند و از پنجره بیرون را نگاه می کنیم. تازه بعد از چند ثانیه به خود آمده ایم و شروع می کنیم به صحبت و تحلیل و پیش بینی. همه شروع می کنند به تماس گرفتن با همسر و فرزندانشان تا از سلامت آنها مطمئن شوند. خانمی از همکاران چنان گریه می کند که گویا اطمینان دارد عزیزی را از دست داده. سعی می کنند آرام اش کنند و از او می خواهند صبر کند تا تماسی برقرار شود و خبری به دست آید. مشکل اینجاست که یک دقیقه بعد از انفجار به دلیل بالا رفتن ترافیک خطوط تلفن و موبایل و اینترنت، همگی تقریبا مختل شده اند. تماس پشت تماس. هرکسی سعی می کند از سلامت دیگران مطمئن شود.

از همه جالب تر همکار جوان جدیدی است که هی به برادرش زنگ می زند. بدون هیچ استرس و نگرانی و با خنده می گوید: چیزی نیست یا شهید شده یا مجروح! و به کار خود ادامه می دهد. با اینکه هم از طریق اس ام اس اینترنتی، هم اس ام اس عادی، هم واتساپ پیام به خانمم فرستاده ام هیچکدام اصلا ارسال نمی شود. آرام آرام خبرگزاریها خبرهایی از انفجار پخش می کنند و کم کم تصاویر انفجار مخابره می شود.

انفجار در بیرحسن

بعد از یکساعت تقریبا همه چیز به وضع عادی برگشته اما هیجان هنوز کاملا فروکش نکرده است. کم کم خطوط تلفن و موبایل به وضع قابل تحملی می رسند و پیامهایی رد و بدل می شود. دیگر کسی نگران نیست جز خانواده 4 پنج شهید انفجار و برخی از آنهایی که مصدومیتشان شدید است.

بعضی خبرگزاریها تصاویری از لاشه ی آن دو زامبی کثیف نجاست را منتشر کرده اند که حال آدم به هم می خورد و اگر قوی نباشی حتما بالا می آوری.

خودشان کاری می کنند که حتی کسانی که با حزب الله و سیاستهای آن کاملا موافق هم نباشند به آن نزدیک تر شده و تشویق شوند برای نابودی این زامبی ها اقدامی بکنند.

الان شنیدم که یکی از این انتحاری ها دانشجوی دانشگاه اسلامیه بوده از اهالی عرسال. همه این بدبختی ها سر عرسالی ها است. برای همین است که مردم خواهان محاصره ی آن هستند.

بعدا نوشت: می گویند جوان عرسالی انتحاری نبوده. فرقی نمی کند. ماشینها از عرسال به مناطق مختلف لبنان آمدند.

۱ ۰ ۲۳ نظر ۵۰۱۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۳)


این دانشگاه را باید درش را گل بگیرندبا این خروج یش !!!شنیدم وقتی خودشان را منفجر میکنند قاشق همه همراه دارند لطیفه ست

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۰:۵۰
بابا تنها وانشگاه شیعه هاست. واحد ولایت فقیهم تو دانشگاهای لبنان تدریس نمیشه. اخلاق هم نمیشه. به دانشگاه چه. تازه کلی آدم بوده دانشگاه که سنی عشایر عرسال رو ثبت نام کرده!

همانطور هم قبلا گفته بودم همیشه پای یک حجیری درمیان هست بهتره اصلاحش کنم همیشه پای یک عرسالی درمیان هست امانکته دوم یک نوع بر چسب بزرگ که حالت روکش مانند داره میشه رو تمام شیشه ها هم از بیرون هم ازداخل کشید که حدااقل باعث میشه در اثر موج انفجار خرده شیشه ها تو بدن فرونره خیلی از مجروحین متاسفانه به همین خاطر زخمی میشن نمیدونم اونجا گیر میاداد یانه بلا اخره وقتی حزبالله میتونه اسکنر ودوربین پیشرفته بیاره اینم بد نیست انجام بده البته شیشه ضد انفجار نمیشه ولی جلوی خردشدن تو سروصورت میگیره

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۰:۵۳
از این چسبا که دفتر باهاش جلد میکنن هست! والا خیلی ها که دستشون به دهنشون میرسه شیشه سکوریت میگیرن که خرد نمیشه تو هوا. مشکل حزب الله اینه که تا کاری بکنه همون حامیان تروریستا مثل اشرف ریفی میگن حزب الله به پیمان ملی خیانت داره میکنه و داره دولتک تشکیل میده برای خودش و داره .... برای همین زخما رو به جون میخره.

یه کم بیشتر توضیح بدید که عرسالی ها کیا هستند؟ فلسطینی های مقیم لبنان؟ اگر اونها هستند، چه نفعی از انفجار تو لبنان میبرند؟ اون هم نزدیک رایزنی ایران؟ مگه ایران و حزب الله جزو معدود دشمنان جدی اسرائیل نیستند؟

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۰:۵۷
عرسال منطقه سنی نشین ور شمال شرقی لبنانه که به علت داشتن مرز مشترک حدود ۷۰ کیلومتری با سوریه از قدیم محل قاچاقچیای سنی و همچنین شیعه لبنان بوده. الان به خاطر شرایط جنگی تبدیل شده به محل صدور تروریسم به سوریه و لبنان. شده پایگاه و قلعه ی جبهه النصره.
فلسطینی ها هم کم نذاشتن تو ضربه زدن به ایران و مقاومت.

نه خدا خیرت بده نه ازونا نیست برادر (دست نمونه لای در) اونچیزی که میگم به چیزی مخصوص شیشه هستش با ابعاد خیلی برزگ البته بگم من ابنو تو یه شیکه خارجی دیدم فکر نکنم هم خیلی گرون باشه

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۲:۱۷
گفتم که باشه هم وسع ما نمیرسه.با همین چسب نواری شیشه رو تقویت خواهم کرد!

شرمنده با این شوخی ممکن حالتون از آبگوشت بهم بخوره گفتم با باقیمانده جنازهای تکه تکه شدهشون آبگوشت درست کنند یا کله پاچه شون بذارن بار بدند به فلسطینی ها گشنه تا کوفت کنند تا سر عقل بیایند ازگشنگی آدم نکشن‏*‏

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۲:۱۶
خخخخ. ولی گوشت سگ نجسه.

درمورد این عرسالی که گفتی میگن اسمش عبدالله عزالدین هستش و از خونه خواهرش که تو اون خیابون بوده می رفته دانشگاه ومثل اینکه ارتباطی با انفجار نداشته واز اونجا ردمیشده انفجار میشه وکشته میشه

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۲:۱۹
بله المنار چنین میگه. اما باید دید اگه دی ان ای دو نفر دیگه پیدا شد قبول. اگه نه که میفهمیم المنار سیاست اصلاح ذات البین درپیش گرفته و مصلحت رو در این میبینه که بگه عرسالی انتحاری نبوده!

یوم لک
یوم علیک

امروز بین ساعت یازده و دوازده همینجوری گفتم کنترل رو از مامانم بگیرم و بزنم المنار شایدانفجاری رخ داده باشه اخه معمولا انفجارای ضاحیه همین حول و حوش رخ میدن .متاسفانه حس ششمم درست از آب دراومد. به مامانم گفتم خدا رو شکر که حزب الله وارد سوریه شد وگرنه بدتر از این سر لبنان میومد.یاد حرفای تابستون سید که فک کنم بعد از اولین انفجار ضاحیه بود افتادم سید حسابی خطر انفجارهای مکرر بعدی رو هشدار داده بود.مث اینکه تابستون بعضیا از ایست بازرسی های حزب الله تو ضاحیه ناراضی بودن!!!!؟؟

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۳:۰۰
بعضیا که دشمنا و حامیان تروریستها ناراضی بودند

http://www.mehranpars.com/subproducts.aspx?groupid=244 لایه مقاوم ساز شیشه +
نانو عایق حرارتی شیشه ساختمان و خودرو http://shiraz.locopoc.com/c-services/c-construction/ads-42544 ببین وسعت میرسه بخری یانه جالب اینکه حتی رایزن فرهنگی هم وسفارت از لحاط مالی اینقدر وضعشون بده که شیشه های محافطت شده ندارن سفارت که دیگه نباید اینقدر وضعش خراب باشه

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۳:۰۱
والا چه میدونم. وقتی رییس یه خبرگزاری اقلا ۴۰۰۰ یورو حقوق میگیره با زندگی رایگان، حتما وضعشون بد نیست!

منظورت سروش صحت هست یایکی دگه حالا اگه اینچیزا بدرد بخور هستن میتونی نمایندگی اونا رو تولبنان بعهده بگیری هم اینجوری شاید یه پولی گیرت بیاد هم ثوابش ییری یا اینکه به سفارت یا حزبالله پیش نهاد بدی البته اگر آشنا داری فکر کنم با این انجار ها جنس رو دست باد نمیکنه تعجب اینه که چرا حزب الله یا خود لبنانی ها که تاجر پیشه هستن به فکر نبودن تازه مشتری از سوریه وعراق هم داری فکرکن بد هم نیست

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۲، ۲۳:۳۹
اینا که قیمت نذاشتن. الان آمریکاییش مد شده تو لبنان و داره تبلیغ میکنه. حتی شیشه معمولی هم الان فروشش حتما بالاست

محمود خان من اینو بعنوان نمونه گذاشتم که متوجه منظورم بشی وگرنه اگر جدی بخای وارد عمل بشی که من هم میگم که شما جدی وارد بشی میشه نمونه های دگه که هم با کیفیت وهم قیمت مناسب داشته باشن پیدا کرد احساسم بهم میگه که این کار میگره اگر جدی دنبالش بگیری ولی مشخصه یا نمونه امریکایی گرونه یا مردم مطلع نیستن وگرنه چرا استفاده نشده حداقل تاجایی که من دیدم

اشتباه گفتم چون خروجی دانشگاهای ماهم بعضی مواقع مطلوب نیست در دانشگاه استاد ما هرچی که دلش می خواهد به نظام انقلاب دین می گوید بعد با کمال بی انصافی می گوید ازادی نیست البته بعضی از دانشجویان هم خوب همراهی میکنند !!!

پاسخ:

۱ اسفند ۹۲، ۱۳:۳۷
یک بزرگی بود میگفت مرد اونه که حرفش دوتا بشه. یعنی اگه اشتباه گفت بگه آقا اشتباه گفتم. خیلی مردی عزیز.

عجب صدا و سیمایی داریم ما
ماشالله به ما
اخبار دیشب گفت که حتی شیشه های دفتر صدا و سیما شکسته در انفجار ولی هنوز که هنوز هست هیچ گزارشی از خود نمایندگی پخش نشده است در مورد انفجار ،در حالی که همون موقع انفجار چند دقیقه بعدش شبکه های مختلف داشتند تصاویر نشون میدادندو خبرنگارهاشون گزارش میدادند به طور زنده از محل ,مثل شبکه العالم ولی معلوم نیست این خبرنگاران صدا وسیما کجا خواب بودند اون موقع که حتی تا امروز هم بیدار نشدند تا در همون دفترشون جلو دوربین بروند و شیشه شکسته نشون بدهند.اخه ادم اینقدر ترسووووووووووو

پاسخ:

۱ اسفند ۹۲، ۱۵:۳۲
صدا و سیما نیست. واحد مرکزی خبر و ایرنا. بله ساختمون صدمه جدی دید حتی سیستم های ارتباطی شون مشکل پیدا کرد. العالم و میادین و بقیه هم اگر دم انفجار بودن نمیتونستن چیزی بفرستن. یه خبرنگار تو اینستاگرام و فیسبوک خودش تصاویر و فیلم گذاشته. یکی دیگه هم که داخل بوده اومده و کارش رو کرده. نگران نباش شما.
اینم لینک خسارات به شبکه: http://irna.ir/fa/Photo/2638754

(نضال المغیر هو صدیق انتحاریی السفارة الإیرانیة معین أبو ضهر وعدنان المحمد) اگر خبر درست باشه احتمالا اون دومی هم رفیق اوناست نضال المغیر فلطینی باباس هم مثل اینکه قیلا تو جهاد اسلامی بوده تازه شنیدم اهالی محل بعد ازاینکه فهمیدن کار اون بوده خونه محل کار باباس رو اتیش زدن نمیدونم چه کاری اخه گیرم پسرش بود قاتل اورا از انتحار پسرش چه حاصل

پاسخ:

۲ اسفند ۹۲، ۱۰:۵۴
بله درسته. ارتش بعد از آزمایش دی ان ای تایید کرده.
خب شما باید قضیه رو با توجه به فرهنگ انتقامجویی اعراب و جو کنونی نگاه کنید. یه بیشعور که مهمان لبنانی ها بوده زده 11 نفر رو کشته و بیش از صد نفر رو زخمی کرده. دستگاه قضایی لبنان هم که کشکه. خب میزنن پدرشو درمیارن مردم. از این موردها زیاد بوده که خود مردم گرفتن قصاص کردن چون دستگاه قضایی هیچ کاری نکرده.

خب معذرت که اشتباه کردم ولی ما در اتفاقاتی که میفته ندیدیم خبرنگاران ایران وسط معرکه باشند حالا چه در جنگ 33 روزه چه در جنگ امریکا علیه عراق چه در سوریه حداقل در این سه مورد رو مطمئنم در سوریه هم گاهگاهی خبرهایی میدهند انهم در جاهای پرت

پاسخ:

۲ اسفند ۹۲، ۱۰:۵۶
مشکل از مدیریت و هزینه کردن شبکه های ایرانیه. وگرنه العالم وقتی افتتاح شد اولین دوربینی بود که روی تانک آمریکایی وارد بغداد شد. اولین و تنها دوربین! وقتی کار میفته دست یه سری که دنبال حقوق چند هزار یورو ای برای خودشونن و از حلقوم خبرنگار میزنن و گاهی حتی پول ندارن بدن خبرنگار، همین میشه که شما می گید.

به نظر شما کار اشتباهی کردم که مطلب اون کتابو گذاشتم تو وبلاگ؟؟ راستش تو کتاب نوشته بود :"کلیه حقوق برای مولف محفوظ است" منم اسم مولف و ناشر رو نوشتم ولی با این وجود هنو هم وجدانم میخاره که نکنه کار بدی کردم.در ضمن فامیل وزیر اطلاعات علوی بود!(خخخخخخخخخخخخ) .اسم فامیل من واستون اشنا نیست؟؟

پاسخ:

۲ اسفند ۹۲، ۱۰:۵۹
فکر نکنم اشکالی داشته باشه. چون منبع ذکر شده. وقتی توی یه تحقیق علمی از کتاب استفاده می کنند و صاحب کتاب هم خوشحال خواهد شد، پس اشکالی وارد نیست. ضمن اینکه از نظر شرعی چیزی به نام حق تالیف نداریم.
نه آشنا نیست. چیزی به خاطرم نمیاد.

سلام شکرخدا که شما وخانواده شما سالم هستید .دار که نزدیک انفجار قرار داشت محل نگه داری بچه های یتیم شیعه است؟مرکز رایزنی فرهنگی ایران در بیروت چه خدماتی ارائه میده به لبنانی ها؟امروز المنار خبری درباره دانشگاه آمریکایی بیروت نوشته بود زیاد متوجه نشدم اگه زحمتی نیس خلاصه ای از اون خبر رو ترجمه کنید...راستی برای یادگیری زبان عربی شما نرم افزار یا کتابی در داخل ایران میشناسید معرفی کنید؟پیشنهاد شما برای یادگیری سریع زبان عربی چیه؟کدوم از دانشگاهای لبنان سطح علمی بالایی دارند و دانشجویی خارجی پذیرا هستند؟کلا سطح علمی دانشگاهای لبنان نسبت به دانشگاهای ایران چطوریه؟

پاسخ:

۳ اسفند ۹۲، ۲۱:۱۰
دار الاستام الاسلامیه متعلق به اهل سنت است.
رایزنی کلاسهای آموزش فارسی برگزار می کنند و کتابها و فیلمهای فارسی ترجمه شده می فروشند. کارهای مختلفی دارند که من خیلی اطلاع کامل ندارم.
نمیدونم چه خبری منظورتون هست. نگاه می کنم.
من اطلاع کامل ندارم اما تا آنجا که می دانم کانون زبان ایران کلاسهای خوبی دارد.
برای دانشگاه باید به سایت وزارت علوم مراجعه کنید. دانشگاه لبنانیه و آمریکایی و یسوعیه سه دانشگاهی هستند که در رده ب برای وزارت علوم قابل قبول هستند.
سطح علمی این دانشگاه ها خوب است. البته فکر نمی کنم خیلی تفاوتی با ایران داشته باشند.

با سلام

خدا شما و خانواده محترم را حفظ کنه.

اگر ممکنه یک نرم افزار قاموس عربی به عربی مطابق اندروید به من معرفی کنید.
قاموسش کامل و مصطلحات به روز توش باشه. نمیدونم چنین چیزی وجود داره یا نه.
چون عربی همیشه مهجوره. در بین فارس ها که این طوره.

با تشکر

پاسخ:

۳ اسفند ۹۲، ۲۱:۱۱
سلام
من خودم ندارم! ولی ببینم چه چیزی می توان یافت.

انفجار انتحاری روی جسر العاصی در هرمل هنوز اتحاری دوم انفجار رایزن فرهنگی مشخص نشده یه خر دیگه اینبار برای شام خودش منفجر کرده واقعا اوضاع از سیطره داره خارج میشه

پاسخ:

۳ اسفند ۹۲، ۲۱:۳۷
ههه. برا شام با رسول خدا. فکر کنم به شستن ظرفا برسه!

اغتیال ابن عمة الانتحاری نضال المغیر لقرب والده من حزب الله توتر الوضع الامنی فی مخیم عین الحلوة صباح الیوم، اثر اقدام مجهولَین على اغتیال عبدالله سریة فی سوق الخضار فی المخیم باطلاق النار علیه، فاردیاه على الفور وتم نقله الى مستشفى النداء الانسانی فی المخیم، وتبین انه ابن عمة الانتحاری الفلسطینی نضال المغیر الذی فجر نفسه فی بئر حسن منذ أیام، والاخیر کان یزوره بین الآونة الأخرى. ورجّحت مصادر أمنیة ان یکون قُتل لمنعه من تسریب ای معلومة عن المغیّر، الذی أفید ان والده مقرّب من "حزب الله".

سوریا.. “احفر قبرک فی یبرود” رداً على احسم نصرک فی یبرودhttp://www.alquds.co.uk/?p=136420 اگر تونستی mp3احسم نصرک فی یبرود رو بذار تو وبلاگ

خطاب نصر الله لم یخفف الإمتعاض الشعبی لدى جمهور حزب اللهhttp://www.alquds.co.uk/?p=136258

البیساریّة: خلیط متفجّر «یصلح» لفـتنة!http://www.al-akhbar.com/node/201321 اگر حال داشتی ترجمه کن

پاسخ:

۶ اسفند ۹۲، ۱۰:۲۱
حالش نیست! :) کار زیاده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها