نمایشگاه هنر آیینه تمدنها درباره امام موسی صدر برگزار شد

نمایشگاه هنر آیینه تمدنها درباره امام موسی صدر برگزار شد

نمایشگاه «هنر، آیینه ی تمدنها»1 درشهر صور یکی از شهرهای قدیمی تمدن خاورمیانه و میزبان امام موسی صدر در لبنان، برگزار شد. مرکز فرهنگی باسل الاسد از 6 اردیبهشت 1392 تا پانزدم این ماه میزبان این نمایشگاه است. این نمایشگاه به همت هنرمند جورج الزعنی از علاقه مندان امام موسی صدر برپا شده و شامل پوسترهایی با تصویر امام موسی صدر و منتخب جملات اندیشمندانه و حکیمانه آن مرد بزرگ است. جملات در موضوعات مختلفی بیان شده مانند گفتگوی ادیان- مباحث دینی  اعتقادی- انسان، فرهنگ و تمدن- مفهوم میهن و طوایف و روابط آنها در لبنان- مقابله با رژیم صهیونیستی- سلاح و مقاومت- قضیه فلسطین و حمایت از فلسطینیان- محرومیت زدایی و رسیدگی به وضع مردم- ورزش، جوانان، دانش آموزان- و همچنین رسانه.

هر تابلو حاوی جمله ای کلیدی از امام موسی صدر است که دیدگاه روشن و حکیمانه ی امام موسی صدر را به ما نشان می دهد.

چیدمان نمایشگاه بسیار ساده، هنرمندانه، زیبا و جذاب است و با شمع و گلهای خشک معطر تزیین شده است.

شخصیت های مختلف شیعه و سنی و مسیحی لبنانی از این نمایشگاه بازدید کرده اند و نمایشگاه به مدت نه روز میزبان عموم علاقه مندان به امام موسی صدر و هنرمندان است.

جملات از میان کتابها و نشریاتی که مرکز مطالعاتی پژوهشی امام موسی صدر در لبنان به چاپ رسانده انتخاب شده است. ضمن اینکه کار گرافیک توسط خانم رانیا ابراهیم، با همکاری قاسم دغمان در اجرا، و مدیریت فنی فواد شهاب انجام شده است.

جملات امام موسی صدر از نیم قرن گذشته هنوز هم صادق و اجرایی است و نشان از صداقت و نگاه روشن و پیش بینی صحیح این مجتهد فرزانه دارد.

1- الفن مرآة الحضارات - عنوان نمایشگاه نیز یکی از جملات خود امام موسی صدر است.

دریافت فایل فشرده تمام عکسها (14.6 مگابایت)

۰ ۰ ۰ نظر ۳۰۸۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها