لبنانی ها ایرانی هستند!

لبنانی ها ایرانی هستند!

لبنان کشوری است که در 31 اوت 1920 توسط فرانسه تشکیل شد و در سال 1945 اعلان استقلال نمود. هرچند بدلیل اینکه از قرون گذشته محل رفت و آمد نژادهای مختلف بوده و تشخیص نژاد مردم لبنان بخصوص مناطق مختلف آن، امری مشکل است اما در کتاب ساختار سیاسی اجتماعی لبنان چنین آمده است:

مناطق پست و هموار غربی دارای مردمی با نژادهای مختلط است. از جمله عرب های این ناحیه چشمان آبی و موی طلایی دارند و احتمالا بازماندگان جنگجویان جنگهای صلیبی هستند. مردم نواحی دیگر کشور رنگ تیره تری داشته و چهره خاص خود را دارند. تقریبا از غالب نژادهای گوناگون خاورمیانه، تعدادی در لبنان وجود دارند. اخیرا پژوهشی در خصوص ریشه مردم لبنان به لحاظ ژنتیکی، با حمایت مالی یک میلیون دلاری موسسه "نشنال ژئوگرافیک" توسط تعدادی از دانشمندان ژن شناسی دانشگاه آمریکایی - لبنانی بیروت صورت گرفته است. بر این اساس تبار بسیاری از لبنانی ها به ایران باز می گردد. در تحقیقات و آزمایش های DNA انجام شده این پژوهش، 26 درصد لبنانی ها ریشه فینیقی، 24 درصد عرب و مابقی ریشه ایرانی دارند.

ادیان و مذاهب لبنان را همه تقریبا می شناسند اما اطلاعات دقیق آن امروز مشخص نیست. چرا که در صورت انتشار آمار واقعی، حکومت به دست اکثریت، یعنی شیعیان خواهد افتاد. با این حال جدول زیر آخرین آمارهای منتشره را چنین نشان می دهد:

مذاهب

1958

1983

شیعیان

250000

1200000

مارونی ها

424000

900000

سنی ها

286000

750000

دروزی ها

88000

250000

ارامنه

96000

175000

کاتولیک

85950

150000

هرچند بطور قطع امروزه شیعیان بیش از 2 میلیون نفر هستند اما رشد جمعیتی دیگر طوایف کمتر از شیعیان است. چرا که عموم خانواده های مسیحی و سنی تک فرزند یا دو فرزند هستند ولی کمترین تعداد فرزند در شیعیان 2 و سه است.

 

 برگرفته از کتاب سیدعلی حق شناس کمیاب - ساختار سیاسی اجتماعی لبنان و تاثیر آن بر پیدایش جنبش امل- تهران1388 - انتشارات سنا - ص53

 توضیحات در مورد کتاب فوق در سایت امام موسی صدر

۱ ۰ ۴ نظر ۶۴۹۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

سلام،
منبع غير فارسي (عربي يا انگليسي) براي اين مطلب وجود دارد؟ 

پاسخ:

۱ مرداد ۹۵، ۱۲:۰۲
سلام. نگشتم

صلاح الدین ایوبی  سپاهیانش گفته شده است ۴۰درصد کورد 

۳۰درصد  تورک 

۲۰درصد فارس(ایرانی)

ما بقی هم از بقیه اقوام 

و مشاور صلاح الدین یک اصفهانی بود. بعید نیست بعضی ها ایرانی تبار باشند


لبنان عرب اصیل است و قبایل و طوایف آن تاریخ مشخصی دارند و هیچ ربطی به ایران ندارد. 


لبنان از نظر نژادی کشور عربی نیست. اساساً هیچ کدام از کشورهای عرب زبان کنونی (به جز حجاز) نژادش عربی نیست؛ بلکه به دلیل تهاجم اعراب زبانش عربی شده است. هم نژاد بودنشان با ایرانی ها هم اصلاً عجیب نیست. سفیدپوستان جهان (ایران، هندوستان و اروپا) از یک نژاد هستند. و اکثریت مردم لبنان هم سفیدپوستند. 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها