دلار که بالا بره...

دلار که بالا بره...

دلار که بالا بره لیره ابوعطا میخونه! اینو خودم ساختم کپی رایت هم داره!

از زمانی که هر دلار در لبنان حدود 6 لیره بوده خیلی میگذره. شاید زمان بچگی های من. بعد از جنگ های داخلی و اشغالگری های اسرائیل غاصب، دلار میرسه به 3 هزار لیره! و بلبشوی اقتصادی از اینجا راه میفته. یه بدبختی که حقوقش به لیره بوده خب طبیعتا خیلی فشار اقتصادی رو باید تحمل کنه. بعد از این مرحله می رسیم به موقعی که بنا به تصمیم آمریکا پیرامون ایجاد ثبات مالی در لبنان، از حدود 15 سال پیش هر دلار 1500 لیره باقی مانده و فقط دو رقم اول آن کم و زیاد می شود. امروزه بیشتر افراد به دلار حقوق می گیرند و دستگاه های خود پرداز امکان پرداخت به دلار و لیره را دارند.

در لبنان اگر اسکناس دلار به اندازه ی نیم میلیمتر پاره باشد قبول نمی کنند و باید به بانک یا صرافی داد که صرافی هم مبلغی از آن کم می کند. اما هر فروشگاهی که دلار بدهید یک مهر روی آن می زند! نفهمیدم چرا!

سیستم مالی لبنان به شدت زیر نظر و تحت کنترل آمریکاست به طوری که اگر کسی از منبع مشکوکی به وی پول برسد بانک به دستور مستقیم مقامات آمریکایی از صاحب حساب بازجویی می کند. جدیدا هم افتتاح حساب برای ایرانیان غیر ممکن شده و حتی بانک صادرات ایران هم فقط امکان باز کردن حساب پس انداز دارد، کلیه ی خدمات تحت شبکه ی ویزا و مسترکارت از این بانک سلب شده و مورد تحریم قرار گرفته.

این 20000 لیره ای جدیده که دیشب با بقیه ی پولم گرفتم. اول فکر کردم تقلبیه هی وراندازش میکردم.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۴۱۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها