سفر به لبنان بدون ویزا

سفر به لبنان بدون ویزا

مدتی است بین ایران و لبنان لغو روادید شده. یعنی شما می توانید صرفا با خرید بلیط به بیروت آمده و وارد لبنان شوید.

وقتی به آخر پرواز نزدیک می شوید کارت سفید رنگی به شما می دهند که اطلاعات شخصی و پاسپورت خود را در آن می نویسید. حتی اگر با تور بیایید احتمالا مسئول تور حوصله ی پر کردن کارت مسافران رو نخواهد داشت و باید خودتان کارت را پر کنید. در قسمت بررسی گذرنامه در بیروت، کارت را از شما می گیرند و این می شود ویزای ورود شما به لبنان. تا یک ماه فرصت دارید در لبنان سیاحت کنید.

نمونه ای  از کارت که بالاخره گیر آوردم (اضافه نمی دهند) البته این کارت مخصوص خروج است و صورتی رنگ است و من خودم یک مقدار سفیدش کردم.

۰ ۰ ۱۶ نظر ۱۵۷۵۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

آژانس هواپیمایی در تهران

۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۳۲
اقا هنوز هم برقراره ؟ بدون .یزا میشه رفت لبنان ؟ ممنون از سایت خوبتون

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۲:۲۸
بله. در مرز طبق همان برنامه قبلی یک ماه اجازه اقامت می دهند قابل تمدید تا سه ماه. در واقع فرم را پر می کنند و از تاریخ ورود به لبنان یک ماه فرصت هست.
لینک پلیس لبنان در مورد این اجازه اقامت

رضا کاظمی احمدآبادی

۲۱ آبان ۹۵ ، ۰۰:۲۹
بسمه تعالی
سلام
به نظر می رسد آدرس صفحه حاوی اطلاعات ویزای مجانی به لبنان تغییر کرده است و نیاز به تصحیح در متن بالا را دارد:
http://www.general-security.gov.lb/en/posts/38

پاسخ:

۲۱ آبان ۹۵، ۱۲:۲۱
علیکم السلام
ممنون از اطلاع رسانی. آدرس صفحه های پلیس لبنان به دلیل تغییر موتور سایتشان عوض شده.

هنوز برقراره؟؟؟؟

پاسخ:

۱۹ فروردين ۹۶، ۱۰:۰۶
بله

سلام مرسی از اطلاعاتتون پس میشه برم بلیت و هتل بگیرم و مجانی برم ؟ آخه سایتش نوشته 25000 پوند لبنان باید بدم که مساله ای نیس فقط نمیدونم تو فرودگاه باید بدم یا از قبل؟

پاسخ:

۱۳ دی ۹۶، ۱۰:۰۸
سلام. بابت ویزا پولی دریافت نمی شود. کجا نوشته باید پول بدهید؟ به سایت پلیس هم مراجعه کنید حرفی از پول نیست.

سلام. اگر بخواهیم از اول تازه اقدام کنیم برای لبنان گه کارایی باید انجام بدیم. ممنون

پاسخ:

۱۹ دی ۹۶، ۰۹:۲۴
سلام. هیچی، بلیط تهیه می کنید، می آیید، در فرودگاه کارت پر می کنید که همه خارجی ها و اعراب هم پر می کنند، مهر می شود، وارد می شوید و با تاکسی به هتل می روید.

سلام. هزینه بلیط هواپیما تا بیروت چقدره و همچنین هزینه یک ماه اقامت با هتل معمولی چقدر میشه

پاسخ:

۲۹ اسفند ۹۶، ۱۱:۲۶
علیکم السلام. قیمت بلیط را باید از دفاتر هواپیمایی بپرسید. چون بسته به کلاس، تاریخ سفر، و موارد دیگر، متغیر است. بین یک و نیم تا دو میلیون.
هتل برای یکماه خیلی گران در می آید. در کمترین حالت، 1500 دلار است و عموما حدود 3000 دلار خواهد بود. بهتر است یک آپارتمان مبله پیدا کنید که ماهی بین 500 تا 1000 دلار باشد.

با سلام
قصد دارم خرداد بهمراه خانواده از بيروت ديدن کنم آيا صدور ويزا در فرودگاه براي ايرانيان هموز برقراره؟ اگه ممکنه آدرس سايتي که ورود اتباع ايراني را مجاز تعريف کرده ارسال کنيد.

پاسخ:

۲۵ فروردين ۹۷، ۱۳:۳۴
سلام. بله. در مطلب لغو روادید با لبنان آدرس سایت پلیس لبنان درج شده.

سلام
لبنانی ها فرزندانشون چجوری تربیت میکنن که بعضی هاشون اسلام و حجاب رو با میل باطنی و ایمان انتخاب میکنن؟ آیا روش تربیتی خاصی دارن و میشه از روششون برای تربیت فرزندامون استفاده کنیم؟ 
ممنون

پاسخ:

۳۰ فروردين ۹۷، ۱۰:۴۴
علیکم السلام. تربیت در لبنان بیشتر بر عهده خانواده و روحانیت است. چون از قدیم مدارس یا متعلق بود به کلیسا (مدارس راهبات) یا مدارس دولتی که سکولار بودند. بنا بر این تربیت دینی و اخلاقی بچه بر عهده خانواده بود. امروزه اینترنت و رسانه و شبکه اجتماعی، بسیار نقش زیادی دارد و سهم خانواده و مدرسه را کم کرده. با اینحال روش تربیتی لبنانی ها به اندازه خودشان متعدد و متکثر و پیچیده است.

با سلام.من شنیده ام که فقط برای پرواز های مستقیم ایران به لبنان نیازی به ویزا نیست.و چنانچهاز کشور دیگه ای مانندترکیه وارد لبنان بشیم نیاز به ویزا هست.ایا چنین چیزی صحت دارد؟؟؟
سوال بعدی اینکه ایا حقیقت دارد که که دیگر در پاسپورت مهر ورود به لبنان زده نمی شود؟
ممنون

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۷، ۱۱:۲۶
سلام. در سایت پلیس لبنان چنین مطلبی ذکر نشده و فقط پاسپورت برایشان مهم است. نه بلیط و پرواز. قضیه مهر نزدن در پاسپورت معلوم نیست که عملی و اجرایی شد یا نه. برای این کار باید از قبل به سفارت لبنان مراجعه کرد و کارت مخصوصی گرفت که به جای پاسپورت مهر شود. تکرار می کنم این گزینه در لبنان پیشنهاد شد و برخی وزرا و مسئولین مخالف ایران علیه آن موضع گرفتند و هنوز معلوم نیست اجرایی شده یا نه.

سلام
بلیط بازگشت هم باید داشته باشیم؟ (در هنگام ورود)

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۷، ۱۱:۲۶
علیکم السلام. خیر. اصلا کسی بلیط چک نمی کند. فقط پاسپورت شما دیده می شود.

سلام

مثلا اگر اونجا مهمان یک دوست هستیم باید گزینه other رو انتخاب کنیم؟

این مهر زدن یا نزدن پاسپورت تأثیری هم داره؟ یعنی ممکنه موقع برگشت به ایران دردسر بشه که چرا پاسپورت مهر ورود به لبنان نداره؟

پاسخ:

۳۱ تیر ۹۷، ۱۵:۰۳
سلام. بله. باید مشخص باشه. هنوز مهر نزدن در پاسپورت عملی نشده. برای این کار، قبل از سفر باید از سفارت لبنان کارتی گرفت که مشخصات شما روی آن درج شده. بعد در بدو ورود، آن را مهر می کنند. هنگام بازگشت به ایران هم مشکلی نخواهد داشت.

سلام، ما از سفارت پرسیدیم که فقط بلیط یک طرف ایران ایر بگیریم برای لبنان و بعد از آنجا بخواهیم برویم به دبی احتمال مشکل در ورود یا خروج اتفاق می‌افتد. این صحت داره؟ چون جواب درستی نمی‌دهند... برای این کار میگن باید ویزا بگیرید و بلیط پرواز خارجی بگیریم!

پاسخ:

۸ مرداد ۹۷، ۱۷:۲۳
سلام. پلیس لبنان مثل ایران نیست. قوانین دست و پا گیر فقط در ایران هست! پلیس لبنان اصلا بلیط شما را نگاه نمی کند. لبنان کشور توریستی است و از خدایشان هست که توریست بیاید و هرچه بیشتر بماند و خرج کند. سفارت لبنان در ایران معلوم نیست چرا اصرار دارد برای ایرانی ها ویزا صادر کند!

سلام 
یه سوال داشتم 
چرا این مهر تو پاسپورت انقذر مورد سواله؟آیا مشکلی داره مهر ورود به لبنان تو پاسپورتمون بخوره؟

پاسخ:

۱۸ مرداد ۹۷، ۱۲:۴۸
سلام. عده ای نگران هستند که مهر لبنان، باعث مشکلاتی در سفر به اروپا یا آمریکا شود. به هر حال سازمانهای امنیتی غربی حساس هستند که کسانی که به کشورهای مشکوک می روند، بررسی شوند تا با گروه های به قول آنها تروریستی، در تماس نبوده باشند.

سلام
اعتبار گذرنامه حداقل چقدر باید باشه

پاسخ:

۱۰ مهر ۹۷، ۱۱:۵۶
سلام. شش ماه

سلام خسته نباشین، باخونواده قراره بریم سوریه اما گفتن که شخصی نمیشه به سوریه سفرکرد ،میشه اول به لبنان رفت سپس به سوریه ، و سپس به لبنان برگشت و چندروزی اونجا بمونیم؟

پاسخ:

۵ دی ۹۷، ۱۶:۴۸
سلام. باید با سفارت ایران در لبنان یا سوریه هماهنگ کنید تا مجوز ورود به سوریه را بگیرید وگرنه لب مرز پلیس سوریه راه نمی دهد.

سلام
هنوز ویزا نمیخواد یا باید از ایران هیه کنیم یا در مقصد ویزا رو میدن؟
معمولا هواپیما ابتدا یا قطر یا ترکیه میره بعد میره بیروت، این وضعیتم ویزا نمیخواد؟

پاسخ:

۵ دی ۹۷، ۱۶:۴۷
سلام. لبنان نیاز به ویزا ندارد. در فرودگاه کارتی پر می کنید و وارد می شوید. پرواز هم مهم نیست. فقط پاسپورت را نگاه می کنند. نه بلیط.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها