تور لبنان و اقامت در هتل مسیحی!

تور لبنان و اقامت در هتل مسیحی!

تورهای ایرانی که به لبنان می آیند تقریبا برنامه ی ثابتی برای گشت و تفریح دارند: بازدید از صخره ی روشه، تله کابین و کلیسای بالای کوه جونیه، گشت دریایی، قلعه ی باستانی بعلبک، مجسمه ی حضرت مریم در حریصا، بازار و خرید و غیره.

اما نکته ای که جا دارد مردم و مسئولان ذیربط توجه کنند آنست که برنامه ی تورها بیشتر یک تبلیغ مجانی مسیحیت است و تور ترک التزام! از بردن به کلیسا و مجسمه ی حضرت مریم و سرهم کردن داستانهای غیر واقعی در مورد صخره روشه تا اقامت در هتل های مناطق مسیحی  و خرید از مراکز خرید مسیحیان! درست است لبنان مناطق مسیحی اش مرتب تر از مناطق دیگر است اما مناطق مسلمان نشین صور و صیدا و بیروت و بعلبک، کم از مناطق دیگر ندارد. اصلا چرا باید تور یک کشور مسلمان بیاید و دلارهای مسافرانش را برای کسانی خرج کند که هیچ تبادلی با کشور ما ندارند و پولی به کشور ما باز نخواهد گشت؟ چرا مناطق بسیار زیبای شیعه نشین بعلبک با وجود داشتن هتل های مناسب فقط برای یک گشت چند ساعته در نظر گرفته می شود؟ چرا مناظر زیبای جنوب و مردم خونگرم و مهربانش با وجود هتل های خوب اصلا مورد توجه نیست؟ چرا در حالیکه یکی از زیباترین هتلهای لبنان با انواع اتاقها با دکورهای سنتی ترکی و لبنانی و صفوی و هندی و مکزیکی و عربی و ژاپنی و دکورهای کلاسیک و مدرن ایطالیایی و آمریکایی و غیره در نیم کیلومتری فرودگاه است، مسافران را به هتلهای مناطق مسیحی واقع در شمال لبنان با فاصله یکساعت می برند؟ شاید برای برخی آدمها رفتن به هتلی که کافه بار و سالن رقص و کلوپ و غیره داشته باشد دلچسب تر است!

از برنامه های مشکوک تورها که بگذریم، خود مسافران هستند که گاهی رفتارهای ناشایست برخی از آنها، آبروی ایران و ایرانی را خدشه دار می کند. هر وقت یک اتوبوس توریستی می بینم اگر زنانش لباسها و آرایشهای غیر معمول داشته باشند می فهمم از ایران آمده! تیپ لباس و پوششان و کلاسشان از زنان دیگر متفاوت است و آرایشهای عجیبی می کنند که لبنانی ها بخواهند عروسی بروند آنجور آرایش نمی کنند. من اسمش را گذاشته ام بی حجابی عقده ای! خلاصه یک تیپ عجیبی که آدم بدش می آید. (حتی لبنانی ها هم برایشان جالب نیست) به تمام این مصائب اضافه کنید تبلیغ مسیحیت یک مرد انگلیسی و زن ایرانی اش را برای کسانی که آمده اند لب دریا بازدید کنند.

مراکز خریدی هم که تورها می برند یا خیلی گران است یا مراکز بی کلاسی می برند که قیمتش مناسب است. مثلا می برند الدورادو که یک فروشگاه دست چندم است و لباسهایی که دارد یا چینی ارزان قیمت هستند یا لباسهایی است که مارکشان را مخدوش می کنند.

یکی از دوستانم کار خیلی خوبی کرد. خودش بلیط گرفت آمد. ویزا هم که دیگر نمی خواهد. یک کارت سفید رنگ در هواپیما یا فرودگاه به انگلیسی پر می کنید حاوی اسم و مشخصات پاسپورت و محل اقامتتان است. بعد به تاکسی گفت یک هتل شیعه می خواهم در منطقه روشه. تاکسی هم او را برد هتل لانکستر. ظاهرا هتل خوبی هم بود. روز بعد که برای ناهار به مطعم الساحة رفته بودند از هتل آنجا خوششان آمد و آمدند هتل الساحة که ارزانتر هم بود. خودشان یک سری مراکز خرید رو گشتند و رفتند کل جنوب رو بازدید کردند و کلی بهشان خوش گذشت.

۱ ۰ ۲ نظر ۵۸۹۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

هزینه اقامت در هتل الساحه شبی چقر است؟

پاسخ:

۱۷ مهر ۹۴، ۰۸:۲۲
بسته به فصل دارد که ایا زمان خلوت است یا زمان توریسم. بستگی به مدت اقامت هم دارد. اما حدودا بین 90 و 120 دلار است.

این نوع نگاه شما درباره توریسم اصلا درست نیست.
حالا لبنان مسیحی و شیعه و سنی دارد
اگر کسی بخواهد برای سیاحت به کشوری دیگر برود باید حتما شیعه داشته باشد؟؟؟ 
ترکیه، مالزی، اروپا، آمریکا، آفریقا...
آنها که شیعه ندارند چه باید کرد؟؟؟
ضمنا اگر قرار است ایرانی ها تغییرات فرهنگی در کشورهای دیگر را نبینند و فقط دنبال کسانی یا جاهایی شبیه خودشان باشند که
همان بهتر در ایران بمانند. 
از اینها گذشته، دیدگاهها در میان همه زنان و مردان و در هر کشوری متفاوت است. قرار نیست همه ایرانی ها طرفدار حجاب باشند. در داخل ایران هم خودتان خوب می دانید که درصد بسیاری مخالف حجابند."بی حجابی عقده ای" نامیدن از طرف شما، خودش نوعی عقده است جناب

پاسخ:

۱۶ شهریور ۹۵، ۱۸:۰۳
شما مختارید هر جور دوست دارید فکر و عمل کنید. اما بنده برای کسانی نوشتم که برایشان مهم است غذا حلال باشد. خیلی از رستوران های مسلمان غیر شیعه، گوشتشان حلال نیست. چون معتقدند بعد از ذبح دام بطریقه غیر اسلامی، هنگام پخت غذا یا حتی خوردن، با یک بسم الله حلال می شود!!!
عقده از لحاظ روانشناسی تعریف مشخصی دارد. بنده به همه ی بی حجابها نگفتم عقده ای. کسانی که می آیند عقده خود را خارج خالی کنند و لخت و پتی بازیشان تعجب خارجی ها را هم بر می انگیزد، مشخصا عقده ای هستند. 
بنده که عقده ای ندارم. در لبنان هم با حجاب هست هم بی حجاب. دین و عقیده و ذهنیتم را هم کسی به من دیکته نکرده که عقده ای شوم. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها