رستوران امریکایی حلال؟

رستوران امریکایی حلال؟

رستوران های آمریکایی مختلفی در بیروت شعبه دارند. مثل KFC , McDonald, pizza hut Burger king, Hardee's.
خیلی از لبنانی ها و مسلمانان در این محلات غذا می خوردند و می گویند حلال است. اما دلیل آنان برای حلال بودن گوشت های این رستوران ها چیست؟
می گویند چون در محله مسلمانان است و کارگر مغازه می گوید گوشت حلال استفاده می کنیم پس حلال است. و بسیاری از آنان از شعبه های داخل محلات مسیحی خرید نمی کنند.
اما آیا می شود به حرف یک کارگر بیسواد و (در خیلی موارد، خارجی) ، اعتماد کرد؟ آیا وی معنای ذبح شرعی را می داند؟
رستورانی مثل KFC برای امتیاز هر شعبه یک میلیون دلار می گیرد و ضمن شروط اعطای امتیاز این است که طراحی دکوراسیون و گرافیک و بروشور عین استانداردهای تعیین شده از جانب ایشان باشد و هیچ مواد خامی غیر از آنچه از مرکز اصلی ارسال می شود در تهیه غذا ها استفاده نشود. یعنی یک شعبه KFC در محله شیعیان حتی یک حبه سیر از بازار لبنان خرید نمی کند. مشخص است که این رستوران ها برای اینکه طعم غذا در تمام شعب مانند هم باشد از مواد اولیه یکسان و طرز پخت یکسانی استفاده می کنند. مورد دیگر اینکه می بینید کامیون پخش مواد KFC برای همه شعبه ها مواد اولیه می برد. پس امکان ندارد غذای محله مسیحی حرام باشد اما محله شیعی حلال باشد. یا در تمام مناطق حلال است و یا در تمام مناطق حرام.
جدای بحث حلال و حرامش باید بدانید طریقه تهیه این مرغ ها چگونه است. این مرغ ها از وقتی جوجه هستند در محیط تاریک بزرگ می شوند تا پر در نیاورند و همه ی آنچه می خورند تبدیل شود به چربی و گوشت. اعمال وحشیانه ای در اینترنت ذکر شده که کافی است حالتان را از خوردن غذای این رستوران ها به هم بزند:
- پرورش در تاریکی
- قطع کردن منقار
- حمل به شیوه وحشیانه
- له کردنشان زیر پا
- قرار دادن گوشت مرده ها جلوی بقیه مرغها برای خوردن
- انداختن در آب متصل به برق برای شوک دادن قبل از ذبح
برخی ها هم مطرح می کنند که این رستورانها از مرغی ژنتیکی استفاده می کنند که بال و پر ندارند و راه نمی روند. امعا و احشای خیلی کمی دارند و فقط قلب و ریه شان معمولی است. برای آنکه فقط بزرگ شوند و زحمت پاک کردنشان هم کم باشد. چربی نداشته باشند و کلا یک گوشت یک تکه ی زنده و نیمه متحرک!
به سایت زیر مراجعه کنید تا ببینید چه بلایی سر مرغهایی که با لذت می خورید میارند.
۱ ۱ ۲ نظر ۴۴۰۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

کلهم شستی گذاشتی کنار

ایول بابت اطلاعات خوبی که ارایه دادید. مطالبتون بسیار صحیح و منطقیه.
بنده قبلاً هم مطالب و عکس های مشابهی از جنایاتی که در حق حیوون های زبون بسته برای کسب سود بیشتر انجام می شه دیده بودم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها