ایرانیان داخل لبنان چه کار می کنند؟

ایرانیان داخل لبنان چه کار می کنند؟

ایرانیان داخل لبنان از نظر تاریخی دو دسته هستند: کسانی که قبل از انقلاب و برای تحصیل علم یا تجارت یا تبلیغ دین وارد لبنان شدند و ایرانیانی که قبل و بعد انقلاب برای آموزشهای نظامی وارد لبنان شدند.

از نظر ثبتی هم باز دو دسته وجود دارد: دسته اول کسانی هستند که شناسنامه لبنانی دریافت کردند (مانند امام موسی صدر، بعضی از تجار و کسانی که اقامت داشتند و شانسی در یک دوره خاص شناسنامه دار شدند) و دسته دوم کسانی که فقط توانسته اند اجازه اقامت در لبنان را کسب کنند.
از نظر شغلی: ایرانیان وابسته به نظام که شامل دیپلمات ها و وابستگان سیاسی ، نمایندگان نظامی ایران، مدیران شعبه های بانک صادرات، مدیر و معلمان مدرسه ایرانی و اهالی رسانه (پرس تی وی و آی فیلم، العالم و واحد مرکزی خبر) است و دسته دیگر کسانی که شغل آزاد تجاری دارند مانند فرش فروشی و چاپ و نشر و غیره. یک عده هم که مانند ما آسمان جل هستند و برای گذران زندگی به کارهای خردی مانند ترجمه می پردازند. تعداد کمی هم اساتید دانشگاه و حوزه هستند. (دانشگاه های لبنانی و دانشگاه آزاد و حوزه رسول اکرم وابسته به جامعة المصطفی و حوزه امام علی علیه السلام)
از نظر اقامتی: یک عده اقامت دارند و یک عده هم فقط برای توریسم و گشت و گذار و یا شرکت در سمینارها و نمایشگاه ها مدت زمان محدودی مانند یک هفته به لبنان مسافرت می کنند.
وضعیت روادید: قرار بود در مرحله اول در فرودگاه بیروت به ایرانیان روادید داده شود و در مرحله بعد حذف شود که به دلایل سیاسی (مخالفت آمریکا بوسیله جریان ١٤مارس و حریری) انجام نشد و ایرانیان برای سفر به لبنان باید با مراجعه به سفارت با همراه داشتن عکس شخصی و کپی رنگی از پاسپورتشان و پر کردن فرم تقاضا بعد از یک هفته انتظار ویزای توریستی یک هفته ای دریافت کنند.
مبلغ این ویزا حدود ٣٨ هزار تومان بود.
--------------------
پی نوشت (4اردیبهشت91): سفر به لبنان ویزا نمی خواهد و لغو روادید بین دو کشور انجام شده. یک کارت سفید رنگ در هواپیما به شما می دهند تا پر کنید که حاوی اطلاعات شخصی و شماره و تاریخ پاسپورت و محل اقامت است و پلیس لبنان با دریافت و ثبت و مهر آن به شما اجازه ورود می دهد.

 

۱ ۰ ۱ نظر ۳۹۷۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام.جدی میگی؟؟؟یعنی الان بخوایم بریم لبنان ویزا نمیخواد؟؟؟مثل رفتن به کشور ترکیه است؟؟؟؟

پاسخ:

۲۳ تیر ۹۳، ۱۷:۵۷
سلام
بله
مثل ترکیه. فقط بلیط می‌گیرید و می روید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها