تعطیلات هفته گذشته در بیبلوس

تعطیلات هفته گذشته در بیبلوس

یکشنبه قرار گذاشته بودیم کل خونه رو گردگیری و نظافت کنیم. ایوان رو که شستم بهمون رنگ زدند و دعوتمون کردند بریم جبیل (بیبلوس) در شمال لبنان. رفتیم و خیلی خوش گذشت. هوا کمی گرم بود و خورشید عرق آدم رو در میاورد. تصاویری از بیبلوس به همراه اطلاعاتی در مورد بیبلوس را برایتان آماده کرده ام.

 شهر بیبلوس نقطة تلاقی تمدنها:

نمی‌توان بدون بازدید از شهر تاریخی بیبلوس (جبیل) به سیر وسیاحت در لبنان پایان داد. این منطقه با آثار باستانی منحصر به فرد خود حکایت از وجود تمدنهای مختلف در دوران قدیم دارد. نام این منطقه در لیست اماکن تاریخی جهان در سازمان یونیسکو به ثبت رسیده است .

شهر تاریخی بیبلوس در حاشیة دریا قرار دارد وآثار تاریخی به جای مانده از دوره کنعانیان را در خود حفظ کرده است. همچنین معبد فینیقی‌ها در این منطقه قرار دارد . طبق شواهد تاریخی این شهر زادگاه حروف ابجد می‌باشد و نمونه‌هایی از  این خطوط بروی آرامگاه پادشاه فینیقی احیرام کشف شده است .

بندر زیبای این شهر میزبان قایق‌های توریستی می‌باشد و وجود برج قدیمی در کنار دریا زینت بخش این شهر شده است.

از دیگر آثار تاریخی این منطقه می‌توان از کلیسای "مار یوحنا" نام برد. این کلیسا متعلق به قرن 13 میلادی می‌باشد در کنار این کلیسا نیز یک مسجد قدیمی قرار دارد . روبروی کلیسا موزه شمع قرار دارد که مراسم وآداب مردم این مرز بوم را به تصویر کشیده است.

همچنین کلیسای سنت ژان مارک در بیبلوس از دیگر اماکن مقدس و کلیساهای دیدنی محسوب میگردد.

 

 فسیل های یافته شده از میان سنگ ها

۱ ۰ ۲ نظر ۳۹۳۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

یاسر نیکوبیان

۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۶:۰۷
یه سوال مگه شمال کاملا سنی نشین نیست؟

پاسخ:

۷ آذر ۹۳، ۱۶:۴۰
نه. شهر سنی نشین بزرگ شمال، طرابلس هست بعد از اون عکار. در تمام مناطق دهکده های مسیحی و شیعه اندکی هم یافت میشه. این شمال هم پایین تر از شمال لبنان هست. اینجا رو جبیل می گویند.

یاسر نیکوبیان

۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۸:۱۹
مشکور...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها