انتخابات مجلس نمایندگان لبنان 2018

انتخابات مجلس نمایندگان لبنان 2018

انتخابات پارلمان لبنان دیروز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار شد. از ساعت 7 بعد از ظهر دیروز که مهلت رای گیری به پایان رسید، شمارش آرا آغاز شد.

هر چقدر کار شمارش پیش می رفت، نتایج جالبتر می شد. پیروزی لیست مشترک حزب الله و حرکت امل در جنوب لبنان محرز شد و با وجود تمام توطئه ها، و رشوه هایی که به مردم پیشنهاد شده بود، در بعلبک و بقاع، 8 کرسی از 10 کرسی را از آن حزب الله کردند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد رشوه های انتخاباتی به کانال لیبانیران در هرکی از پیامرسانهای تلگرام، سروش، بله، ایتا، مراجعه فرمایید)

امروز دوشنبه 7 ایار، برای مردم حامی مقاومت در لبنان بسیار مبارک و سرور آفرین بود. مردم به خیابانها ریختند و از کسب نیمی از کرسی های پارلمان توسط کاندیداهای حامی مقاومت ابراز شادی کردند. روز 7 ایار روز پیروزی دموکراتیک در میدان سیاسی لبنان بود. اما روز 7 ایار برای لبنانی ها یاد آور روزی است که به آن روز پس گردنی می گویند! برای اطلاع از ماجرا، این مطلب را مطالعه فرمایید.

۰ ۰ ۲ نظر ۱۳۲۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

لطفا درمورد ترکیب مجلس و نخست وزیر احتمالی اینده بگید  درضمن درصد مشارکت هم خیلی کم بوده مثل اینکه

پاسخ:

۱۸ ارديبهشت ۹۷، ۲۰:۳۲
بله انشالله. نخست وزیری که دست اهل سنت هست و احتمال زیاد همون حریری بیاد. مشارکت رو با ایران مقایسه نکنید. کشورهای خارجی مشارکت پاینه. امسال لبنان خیلی هم بهتر از سالهای قبل بوده.

سلام

اون مطلبو خوندم ولی قضیه پس گردنی رو نفهمیدم. یعنی کارهایی که حزب الله کرده بود رو به مثابه پس گردنی به دشمن میدونن؟ :))

پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۳۰
سلام. بله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها