امام موسی صدر و شیرازی

امام موسی صدر و شیرازی

امام موسی صدر با مخالفانش هم خوش رفتاری می کرد. بچه های حرکت امل می گویند زمانی سید حسن شیرازی در بیروت بود و علیه امام موسی صدر فعالیت می کرد. یکی از جوانها خواست ببیند نظر امام موسی صدر راجع به گوشمالی شیرازی چیست تا دست از فعالیتهایش ضد امام بردارد؟ یادتان نرود در آن دوران گروه های کمونیستی و چپی و بعثی و فالانژها و راستگراها به راحتی مخالفانشان را از میان بر می داشتند.

وقتی امام موسی صدر شنید ممکن است جوانها، به شیرازی حمله کنند، نپرسید چرا و چگونه؟

گفت از لبنان می روم. کیف و لباسهایم را بر می دارم و از لبنان می روم.
به خاطر کی؟ به خاطر سید حسن شیرازی که برای امام موسی صدر با دشمنی هایش مشکلاتی هم ایجاد می کرد.

#رحماء_بینهم

۱ ۰ ۱۲ نظر ۳۲۲۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۲)

مرد بزرگی بود.

سلام.به نظر شما حزب الله بدون ایران می تونه مقابل دشمنانش ایستادگی کنه .به فرض تحت محاصره شدید قرار بگیره می تونه برا مدتی دوام بیاره

پاسخ:

۲ تیر ۹۶، ۰۴:۲۹
سلام. بله. ما از خیلی چیزها خبر نداریم. حزب الله که هیچی، فلسطینی ها زیر یک کوه انباری از سلاح دارند که اگر یک سال هم با آنها بجنگند، تمام نمی شود. در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اول جنگ خیلی ها از سپاه و حتی دانشجو و بسیجی می خواستند بروند کمک. به دستور رهبری همه را برگرداندند. ایشان از چیزی خبر داشتند. و می خواستند همه ببینند حزب الله بدون هر گونه کمک ایران می تواند بر دشمن پیروز شود. من شنیدم کارخانه تولید موشک حزب الله در زمان مرحوم آقای هاشمی در لبنان افتتاح شد! پس نگران نباشید. حزب الله که دستش پر است، بیست سی رزمنده شاگرد شهید چمران که برای اولین بار در تاریخ جنگهای اعراب و اسراییل توانستند جلوی حرکت ارتش اشغالگر را بگیرند و روزهای زیادی در برابر آن مقاومت کنند هیچ امکاناتی نداشتند و اصلا هنوز حزب الله تشکیل نشده بود و سپاه هم به لبنان نرفته بود. حزب الله امروز به اذعان مقامات نظامی دشمن، از ناتو هم قویتر است.

جوابتون ب کاربری با نام رضوان بسیار مایه ی خوشحالیست. انشاالله توانشون بیشتر از این هم بشه.

سلام.موفقیت حزب الله موفقیت ماست. یکی از ارزوهام این بود که سلام بدم به حزب اللهی های عزیز.که یه بار ایمیل زدم بهشون به انگلیسی و اونها هم کوتاه و مفید پاسخ ام رو دادن.همیشه سر افراز باشن.

پاسخ:

۲ تیر ۹۶، ۱۳:۴۱
علیکم السلام
برایم جالب بود دیروز در مراسمی به مناسبت روز قدس، وزیر دفاع لبنان که مسیحی هست حضور پیدا کرد. وارد که شد خبرنگارها هجوم آوردند عکس بگیرند. اما وی رفت طرف یکی از محافظان سفارت ایران و گفت اول باید برادرم را ببوسم. (بچه های حفاظت سفارت از حزب الله هستند). جالب بود که شنیدم وی انسان بسیار جالبی است و حتی با شنیدن روضه و کربلا گریه می کند.

آقای علوی میگن موشک هایی که سپاه به مقر داعش زده به هدف نخورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظرتون راست میگن؟؟

پاسخ:

۳ تیر ۹۶، ۱۴:۴۷
چهارتاش که فیلمش هست. بقیه اش هم نخورده باشه مهم نیست. اینا میگفتن موشکای ایران الکیه و دقیق نیست و قلان و بهمان. الان که اینا خورده کلا ادعاهاشون باطل شد. اینم یه دروغ دیگش میگن که دل خودشون و مردمشون رو گرم کنن.

 یقین ندارم اما امید وارم که امام موسی صدر زنده باشند و با محاسن سفید چهره ایشان را ببینیم ..... انشاالله
خواستم بدونم در ان محله ایی که برادر ان سپاه ساختن که تبلیغاتشم دیدم به گفته خود بیروتی ها متریال و معماریش معادل با اروپا و خاصه لندن است .... سعال ... ایرانی هم در ان محله ها ساکنن اگه هست در چه سطحیست ایا تجارند ؟ ممنون

پاسخ:

۷ تیر ۹۶، ۱۲:۴۵
نفهمیدم محله ای که سپاه ساخته منظورتان چیه و کجاست. اگر از لحاظ معماری بخواهیم بررسی کنیم لبنان کلا معماری سنتی خاص و زیبایی دارد که از عثمانی ها و شام و در تاریخ معاصر از فرانسه بسیار تاثیر پذیرفته. قطعا امروزه از مدلهای آمریکایی و دیگر کشورهای اروپایی برای ساختن ویلا ها و آپارتمان ها استفاده می شود.
عموما ایرانی های موجود در لبنان تجار هستند. آنها که ماموریتی هستند جاهای عادی ساکن نمی شوند.

سلام علیکم آقای علوی
ماجرای شیخ یاسر عوده و توهین شون به پیامبر چی هست؟

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۶، ۱۱:۲۳
سلام
ایشون متاسفانه بدون داشتن مقام علمی آقای سید محمد حسین فضل الله تلاش داره با بحث های به ظاهر اصلاح طلبی و ازاد اندیشی، مثلا مشکلات جهان اسلام رو حل کنه و خودش رو جانشین آقای فضل الله معرفی کنه. اما فقط به کوبیدن مسائل فقهی و اعتقادی شیعه می پردازه. مثلا زیر سوال بردن و نفی و نهی توسل و تبرک. نفی شهادت حضرت زهرا و شکسته شدن سینه ایشان و از این دست مسائل. به همین سبب قطعه های مختلف سخنرانی های ایشان در شبکه های وهابی مثل وصال، مورد استفاده و بهره برداری است.
در مورد مساله توهین به پیامبر، من فیلمش را خودم ندیدم، چون اصلا دنبال نمی کنم، اما ایشان داشته در مورد همین موضوعات توسل و اینها حرف میزده و با لحن پست انگارانه ای گفته آخه محمد که خودش نمیدونه جهنم میره یا بهشت! از آنجا كه لحن ايشان همراه با استخفاف بوده، توضیحات ایشان و دیگرانی که تلاش کردند وی را تبرئه کنند، برای مردم قابل قبول نبوده است.

سلام آقاي علوي بزرگوار
يه سوال داشتم  و اون هم اينكه محمد الحاج حسن كيه كه زمان انتخابات رياست جمهوري آمريكا طرفدار ترامپ بوده وو در آمريكا زندگي ميكنه؟ اون طور كه ميدونم متولد لبنانه.پاينده باشيد

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۶، ۱۴:۱۷
سلام. ایشان یک لبنانی شیعه است که لباس روحانیت پوشیده و اعمال و رفتار عجیبی دارد. او در لبنان جزو کسانی است که مردم به آنها شیعه سفارت (آمریکا) می گویند. یعنی برخلاف مصالح تیر و طایفه خود حرف می زنند و از این بابت از سفارت امریکا پول و حمایت دریافت می کنند. اینکه او مانند سید صرخی در عراق، از نیروهای آموزش دیده سازمانهای جاسوسی آمریکا باشد هیچ بعید نیست. چون همه آنها تمرکز دارند بر روی ضدیت با ولایت فقیه، ضدیت با عقاید شیعه، حجاب، توسل، شفاعت و ... اسلام آنها اسلام آمریکایی است. همین صرخی مزدور در عراق، هنگام حمله داعش، با حدود 400 تفنگدار خود، در کربلا شورش کرد و در واقع پازل داعش را داشت تکمیل می کرد که مردم و نیروهای مسلح ریختند و آنها را تار و مار کردند.

اخه یکی میگفت شاید از نیروهای حزب الله هستش که بین اونا رفته واسه گرفتن اطلاعات!!

پاسخ:

۱۴ تیر ۹۶، ۱۳:۲۱
اگر حزب اللهی بود، قطعا برای گرفتن اطلاعات نبوده. صرفا برای ترساندن آنها بود. اما اگر حزب اللهی بود بعد دو روز ولش نمی کردند.

سلام . اگه میدونستم یه سرچ معمولی با اسم میثم مطیعی باعث میشه من از ساعت ۱۲ شب تا خود الان که ساعت ۴ صبحه بشینم کل صفحه شمارو بخونم تک ب تک پست ها رو قطعا دور میثم مطیعی و خط میکشیدم! ولی باید بگم که به روشن شدن بعضی نقطه های سیاه فکرم در مورد حزب الله می ارزید . ممنونم بابتش. 

پاسخ:

۱۴ تیر ۹۶، ۱۳:۱۸
سلام. خب قسط بندی می کردید روزی یک ساعت مثلا laugh

سلام...آقا لبنان هم هوا به شدت گرمه؟؟؟ ما اینجا ذوب شدیم اونم تو منطقه سردسیری که زمستوناش استخوان سوزه!!!!!!!!!!!

پاسخ:

۱۴ تیر ۹۶، ۱۵:۵۳
سلام
این موج گرما ظاهرا منطقه ای بوده و لبنان را هم تحت تاثیر قرار داده. لبنان در مناطق ساحلی آب و هوای معتدل دارد و در بیشترین حالت حدود 30 درجه است که البته رطوبت بسیار بالایی دارد.
این چند روز بشدت اذیت کننده بود. یعنی هوای سی و چند درجه و رطوبت بالای بیروت، بیشتر از هوای 45 درجه قم اذیتمان کرد.
آب و هوای لبنان را از اینجا ببینید.

سلام. خیلی وقته سر نزدم به وبلاگتون. دوباره شانس یار شد. امیدوارم حال خودتون و خونواده ی محترم خوب و عالی باشه. یه سوال داشتم از حضورتون. برای آشنایی با شخصیت امام موسی صدر به زبون انگلیسی آیا سایتی وجود داره؟ جوری که مطالبش شبیه پست های شیرین و کوتاهی باشه که خودتون در رابطه با معرفی شخصیت ایشون نوشتین. اگه هست محبت کنین لینکشو برام بفرستین. ممنون می شم.

پاسخ:

۳۱ تیر ۹۶، ۱۲:۱۱
سلام
بله کم پیدایید. امیدوارم در کمال صحت و سلامت باشید و ملالی نداشته باشید
حقیقتا من نمیشناسم. حتی سایت موسسه هم مطالبش تبلیغی و گزارش است نه خاطرات کوچک.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها