تغییر لهجه مخالفان حزب الله همراه با تحولات اخیر

تغییر لهجه مخالفان حزب الله همراه با تحولات اخیر

اشخاص و گروه های مخالف حزب الله، پس از حمله روسیه به تروریستها در سوریه و پس از راهپیمایی روز عاشورا در لبنان تغییر لهجه داده اند.
گروه های مختلف و نمایندگان مخالف حزب الله در لبنان که تا چندی پیش حزب الله را به خروج از سوریه تشویق و یا با تهدید به نابودی در سوریه خواستار خروج از بحران سوریه و باز گذاشتن دست تروریستها بودند، با مشاهده عملیاتهای سرکوبگرانه و جدی روسیه و شکست های سنگین تروریستها، اظهارات خود را تغییر داده اند. برخی تلاش کردند تا ورود روسیه را نشانه شکست ایران و حزب الله قلمداد کنند. برخی سعی کردند با تحریک اهل سنت در کشورهای مختلف، آنها را بر ضد روسیه به جهاد تحریک کنند و نیروی بیشتری برای تروریستهای بی رمق بفرستند. برخی هم با بهانه ی اینکه روسیه مناطق شهروندان را بمباران می کند سعی در مظلوم نمایی داشتند. با ادامه حملات نیروی هوایی روسیه که با اطلاع و همکاری دقیق با اتاق فرماندهی مشترک ایران، سوریه، حزب الله و روسیه انجام می شود، تروریستها در مناطق مختلف، خصوصا مناطق شمالی هم مرز با ترکیه که منبع پشتیبانی وتقویت آنها به شمار می آمد، دچار کمبود مهمات و امکانات شده اند و بنا بر اخبار منتشر شده، انبارهای مهمات اساسی (اهدایی آمریکا) و پادگانهای آموزشی مهم و خطوط دفاعی اصلی آنها نابود شده است. همین امر داد و فریاد آمریکا و تروریستها و حامیان آنها را درآورده است.
پس از راهپیمایی میلیونی و پر شکوه روز علاشورا در ضاحیه بیروت و شهرهای جنوبی و شمالی لبنان (بنت جبیل و بعلبک) و حضور پر شمار و چشمگیر مردم و عزاداران، نمایندگان مخالف حزب الله که به وضوح ترس از این قدرت و جمعیت در کلام آنها مشهود است، این اقدام مذهبی شیعیان را محکوم کرده و آنرا زورگویی و قدرتنمایی نامیدند و از حزب الله خواستند در اموری که از حجم خودش بزرگتر است دخالت نکند! این درحالی است که شخصیتهای سیاسی ملی بارها از اقدام حزب الله در دفاع از لبنان در مقابل تروریستها تشکر کرده و آن را ستوده اند. جالب است بدانید حزب الله آنچنان به قدرت فرا لبنانی تبدیل شده که سفیران روسیه و اروپا و مسئولین نظامی و سیاسی اروپایی مستقیما با آن گفتگو و تبادل نظر می کنند.
از طرف دیگر، یکی از نمایندگان سلفی مجلس لبنان که همیشه با کلامی مملو از تنفر و ضدیت با شیعیان و حزب الله سخن می گفت، شعارهای شیعیان در روز عاشورا را شعارهایی فرقه ای و مخالف وحدت ملی و زندگی مشترک قلمداد کرد! جالب اینجاست یکی از شیوخ فتنه برانگیزی که این نماینده بسیار به او نزدیک بود، به تازگی توسط دادگاه لبنان به سبب حمایت از تروریستها و دست داشتن و کمک به آنها در اقدامات تروریستی به شش سال زندان محکوم شد.
پیشروی های اخیر نیروهای ضد تروریسم در سوریه (ایران، حزب الله، عراق، روسیه) بشدت پروژه آمریکایی صهیونیستی سعودی را به شکست و نابودی کشانده. به همین سبب آمریکا علاوه بر چند نمایش مضحک هوایی و زمینی در عراق و سوریه، اجلاس ضد تروریسم در مورد سوریه به راه انداخته است. کاملا مشخص است این اجلاس برای نجات تروریستها است نه نجات سوریه. وگرنه چرا دقیقا در هنگام شکست سنگین تروریستها و پاکسازی مناطق وسیع، با سرعت زیاد، این اجلاس تشکیل می شود؟
شهدای مدافع حرماز طرف دیگر تعداد شهدای مظلوم ایرانی که گمنامانه در این مدت به شهادت رسیده اند، رو به افزایش است. این امر نشان دهنده حضور موثر نیروهای رزمنده ایرانی در میدان نبرد است. از آنجا که به اعتراف حزب الله لبنان، سرعت پیشروی ایرانی ها بسیار زیاد است، باید متوقع شهادت جوانان دیگری هم باشیم. به امید آنکه سوریه از لوث وجود داعشی ها و دستپروردگان آل سعود پاک گردد.

۱ ۰ ۱ نظر ۱۹۴۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

به نکته مهمی اشاره کردید (

به همین سبب آمریکا علاوه بر چند نمایش مضحک هوایی و زمینی در عراق و سوریه، اجلاس ضد تروریسم در مورد سوریه به راه انداخته است. کاملا مشخص است این اجلاس برای نجات تروریستها است نه نجات سوریه)اما سوال اینجاست که چرا از ایران دعوت کردند ؟ممکنه امیدوار باشن که ظریف مثل قضییه هسته ای کوتاه بیاد؟و بشاراسد رو بفروشه!!1).امیدوارم که وزارت خارجه کوتاه نیاد وگرنه باید جوابگوی خون شهدا باشه

پاسخ:

۸ آبان ۹۴، ۲۰:۱۶
همه حتی آمریکا می دانند در قضیه امنیت ملی خصوصا لبنان و سوریه، دولت ایران خیلی نقش اساسی ندارد. تنها می تواند تسهیل کننده یا کند کننده باشد. همین.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها